Hvor mye lyd er skadelig?

Bondebaby

Andre møte med forumet
Hei! Har hørt litt forskjellig om hvor mye lyd som er skadelig for fosteret.. Noen sier at om man må rope for å kommunisere, så er det for høyt, mens andre mener at fosteret ligger veldig godt beskyttet, så bare en brøkdel av lyden høres.. Hva mener dere? Begynner å nerme seg vår her, og da er det mye traktordur/traktorkjøring, vedklyving og andre oppgaver som lager litt lyd. Er såppas god form, så kjedelig å må unngå å gjøre disse vesentlige oppgavene. Men det betyr ikke at jeg er villig til å ofre helsa til den lille :-)

Det har jeg ikke tenkt på, jeg trodde den lå godt isolert i magen. Har aldri unngått lyd hverfall

Har vært på konsert både m denne og forrige. Liker bråkete musikk, for å si d sånn, ingenting å bekymre seg for:D

Det er som at du skulle vært under vann og prøvd å rope til en ved siden av deg:) så konsert og høye lyder skal ikke være farlig :)

Det blir ganske hysterisk om man skal unngå høye lyder.
De går jo gravide i bombeområder også. Fosteret ligger i fostervann og godt innpakket :)

Merker godt at han reagerer på ubehagelige lyder da. Har et arbeid der jeg bruker en del apparater som avgir lyder med høy frekvens. Han protesterer ganske momentant.

Ja de reagerer på lyder det gjør de, men om d er skadelig det tror jeg ikke :)

Støy som mor kan få hørselskader av kan også foster få hørselsskader av, fra uke 24. Dette gjelder støy over 85 db. Støy og brå lyder fører også til økt produksjon av stresshormon, noe verken mor eller foster bør få for mye av under svangerskapet.

Back
Topp