Hvor mye liv?

Lille Hilde

Gift med forumet
Desemberskattene 2014
Høsthjerter 2017
Er i uke 36+1 og lurte på hvor mye liv man egentlig skal kjenne nå? Jeg kjenner jo henne hver dag, men de siste dagene synes jeg hun har vært veldig rolig. Når burde man begynne å bekymre seg?

De har mindre plass så det føles roligere ut, så lenge du kjenner liv hver dag / når du provoserer det frem, så er søt i skjønneste orden :)

Tror det er litt individuelt - her sparker ho så jeg av og til tror vuden skal spjære eller ribbeina knekke... Men med nr 1 husker jeg bevegelsene ble mer "glidende" og mer rolig. Har hørt en plass at babyen fokuserer på å trene finmotorikk og ansiktsmimikk på slutten av svangerskapet:-) Er jo praktisk når det ikke er så god plass. Fascinerede system altså:-) Men om du føler baby plutselig har endret karakter, eller er urolig - så har du ingenting å tape på å ta en sjekk!

Her går det veldig i rykk og napp. er 39+1 i dag. han er stort sett rolig hele dagen og mer i farta på kvelden. kjenner han i HELE magen. det er så merkelig. for akkurat som han sparker helt oppunder ribbeina på høyre side samtidig som jeg kjenner noe nede ved venstre hofte. :p

Det er en myte at det blir roligere...
Det skal være like mye/hyppig bevegelse, men bevegelsene trenger ikke være like store og kraftige som før :)

Det er en myte at det blir roligere...
Det skal være like mye/hyppig bevegelse, men bevegelsene trenger ikke være like store og kraftige som før :)
Tiril gikk glipp av det notatet. Hun var stort sett like vilter hele veien. :p
Hun hadde noen rolige dager dog :)

Tiril gikk glipp av det notatet. Hun var stort sett like vilter hele veien. :p
Hun hadde noen rolige dager dog :)
Hihi :) greit å slippe å være bekymret også.

Jeg er 37+5 og de siste ukene har bevegelsene blitt helt annerledes enn tidligere, det er mindre sparking og mer glidende bevegelser, de kjennes ikke like godt som de harde sparkene som var før, så enten merker jeg ikke bevegelsene så godt at jeg legger merke til de ellers så er baby blitt roligere. Har gått ut ifra at baby har det fint ettersom jeg kjenner bevegelse noen ganger om dagen, og h*n responderer hvis jeg trykker litt på magen :-) Har tenkt at det er lite plass der inne og at det er derfor lille er mindre aktiv.

Min har likt bevegelse mønstret vær dag, noe mer vilter om jeg spise noe søtt, kaldt eller varmt :P men jordmor sier at merker man mindre bevegelser enn det som har vært vanlig, skal man kontakte føden.

Har aldri opplevd skikkelig spark. Har vært ganske like bevegelser hele veien, bare de er blitt kraftigere på en måte.

Jeg er bekymret :(
Jenta mi i magen har vært ekstremt aktiv hele veien, er reine turneshowet der inne. Men igår og idag har jeg ikke lagt merke til ho. Kunn såvidt det har vært en liten bevegelse inni der innimellom, men nesten ikke til å kjenne. Synes det er veldig rart at ho skal være så aktiv som ho var, også plutselig dagen etter er ho helt stille.
Bør jeg bekymre meg? Bør jeg ringe føden?

Jenta mi i magen har vært ekstremt aktiv hele veien, er reine turneshowet der inne. Men igår og idag har jeg ikke lagt merke til ho. Kunn såvidt det har vært en liten bevegelse inni der innimellom, men nesten ikke til å kjenne. Synes det er veldig rart at ho skal være så aktiv som ho var, også plutselig dagen etter er ho helt stille.
Jeg fikk beskjed av jm med storebror: legg deg på sofaen, drikk gjerne noe kaldt og i løpet av en HEL time bør du kjenne baby 6 ganger.

Ring ring :) er nok bare fint med ho. Men greit å sjekke det vettu.

Jeg fikk beskjed av jm med storebror: legg deg på sofaen, drikk gjerne noe kaldt og i løpet av en HEL time bør du kjenne baby 6 ganger.

Fikk samme beskjed av jordmor, men at man skulle kjenne minst 20 bevegelser. Å vis man ikke gjorde det skulle man ringe føden.

Her har baby egentlig aldri reagert noe særlig om jeg har drukket noe kaldt. Men jeg kjenner jo henne, bare ikke like mye som tidligere.

Fikk samme beskjed av jordmor, men at man skulle kjenne minst 20 bevegelser. Å vis man ikke gjorde det skulle man ringe føden.
Oida, minst 20 i timen?
Det tror jeg aldri jeg har gjort...
Uansett, er vi bekymret må vi ikke være redde for å ringe;)

Jeg ringte føden, og fikk komme med det samme. Heldigvis var alt bra med vesle jenta vår ❤ Men dem var veldig glade for at jeg ringte en gang for mye enn en gang for lite :-)

Back
Topp