hvor mye liv kjenner du?

2725020070603

Glad i forumet
Er i uke 29, og kjenner liv hver dag. Men ikke nødvendigvis så mye... synes jeg har en ganske rolig baby i magen, og er mer romsteringer enn spark. Lurer på om det er normalt, men jeg vet jo heller ikke hvor mye som er normalt å kjenne på dette tidspunktet i svangerskapet...

Blir litt nysgjerrig på hva som er deres erfaringer. Hvor mye liv kjenner du iløpet av en dag? :)

Gutten min er heilt turbo her inne! Makan til villstyring altså, er jo ikkje råd å legge seg nedpå uten at han skal lage eit voldsomt leven. :)
Det er koselig altså, men når eg ikkje klara å ligge på ryggen pga pustebesvær, og han nekta meg å ligge sidelengs, då har vi eit problem. :-P

Så lenge du kjenner liv kvar dag så er det vel innafor "normalen". :)

Denne gang har jeg en mer aktiv baby enn de forje svangerskapene da.... Da var ungen ganske rolig, men fulgte sitt mønster.
Men at d går fra spark til romstrering er veldig normalt og d er mer romstrering her enn spark nå siste trimester.... De har dårligere plass nå enn før...! :) Kjenner bevegelse hver dag og flere ganger om dagen... :)

Har for det meste bare kjent romstering og kjenner sjeldent de store sparkene slik som med storesøster.Hun var helt turbo i magen mens lillebror er en del roligere og tar livet med ro ;)
Kjenner noen skikklige kick av og til, men det er veldig sjeldent :p

Det er like normalt med en rolig baby som en turbobaby :) Jeg har sistnevnte.. Det hadde jeg sist også. Tror han øver på å hoppe i strikk eller noe [emoji14] Det viktigste er jo hva som er normalt for akkurat din baby :)

Guttungen min er aktiv hele døgnet noen ganger bare romsterer han rundt andre ganger er det en duracell kanin som sparker så jeg skvetter til! Begynt å sparke nedentil også, kjennes nesten ut som om beinet skal komme ut veldig koselig å kjenne aktivitet, men noen ganger må jeg si det er litt slitsomt også!

Jeg er også i uke 29.. Og føler også mer romstering enn spark.. Som om de ruller rundt liksom.. ;) Er ikke like mye hver dag, men merker det flere ganger om dagen.. :D

Merker liv flere ganger hver dag, og noen ganger tror jeg han holder fest :p
Men det får litt opp og ned.

Veldig opp og ned her. Hadde eit par dagar for ei par veker sidan då han var veeldig rolig, blei faktisk bekymra. No i jula føler eg han romstere heile tida. Er mykje dårligare plass så er veldig lite spark då. Går veldig opp og ned her! :)

Har vært en rolig periode nå... Men de siste dagene har aktiviteten virkelig tatt seg opp! Den vordende far har tatt seg en miniferie i nord hos sin familie, så kanskje babyen har forstått at strenge far er borte, så nå er det party! :D

Eg er straks i veke 30. Kjenner liv kver dag, virker som om baby våkner når eg legger meg, og når eg våkner om morgonen. Då kjenner eg iallefall bevegelse og litt forsiktige spark :Heartred Elsker det, å skulle ønske det var meir :happy093
Men slår meg til ro med bevegelse kver dag, kjenner det kver dag, litt gjennom dagen og :Heartred Men det har aldri våre vondt, sparker ikkje hardt hverken i ribbein eller bekken.... ( men eg er ganske høg, så babyen har kanskje meir plass inni der enn "normalt"?) Var hos jordmor i går. Baby følger sin kurve, å ingenting å bekymre seg over.... Noken er det vel bare meir fart i enn andre?

Trur at babyen ligger sidelengs i magen....

Eg er straks i veke 30. Kjenner liv kver dag, virker som om baby våkner når eg legger meg, og når eg våkner om morgonen. Då kjenner eg iallefall bevegelse og litt forsiktige spark :Heartred Elsker det, å skulle ønske det var meir :happy093
Men slår meg til ro med bevegelse kver dag, kjenner det kver dag, litt gjennom dagen og :Heartred Men det har aldri våre vondt, sparker ikkje hardt hverken i ribbein eller bekken.... ( men eg er ganske høg, så babyen har kanskje meir plass inni der enn "normalt"?) Var hos jordmor i går. Baby følger sin kurve, å ingenting å bekymre seg over.... Noken er det vel bare meir fart i enn andre?

Trur at babyen ligger sidelengs i magen....
Hvis babyen sparker bakover vil du ikke kjenne det. Er også forskjell ja, storebror var mye roligere enn det hu her er i magen :-)

Hvis babyen sparker bakover vil du ikke kjenne det. Er også forskjell ja, storebror var mye roligere enn det hu her er i magen :)
Har våre godt med aktivitet i dag :Heartred:Heartred Satser på at baby snur seg å begynner å sparke utover snart!!! E bare såååå nydelig å kjenna liv inni magen! Gleder meg til å møta lille venn :Heartred ~ men e heilt klar for å venta ei stund til. Sjukemeldt frå januar av. Fastlegen meinte eg sku ta det med ro, å kosa meg heima. DET har eg nå tenkt å gjera :Heartred!
Med glede faktisk, sjølv om kroppen hadde klart seg lenger i jobb....

Lillebror er akkurat som storesøster - full turbo hele døgnet. Veldig koselig og betryggende å kjenne så mye liv, men blir nok også slitsomt mot slutten. Med storesøster ble jeg rett og slett uvel av romsteringa på slutten. Alt er vel like vanlig, er om babyen plutselig blir mindre aktiv man bør ta kontakt med føden.

Har våre godt med aktivitet i dag :Heartred:Heartred Satser på at baby snur seg å begynner å sparke utover snart!!! E bare såååå nydelig å kjenna liv inni magen! Gleder meg til å møta lille venn :Heartred ~ men e heilt klar for å venta ei stund til. Sjukemeldt frå januar av. Fastlegen meinte eg sku ta det med ro, å kosa meg heima. DET har eg nå tenkt å gjera :Heartred!
Med glede faktisk, sjølv om kroppen hadde klart seg lenger i jobb....
<3

Kjenner liv omtrent hele dagen men ikke like kraftige hele tiden. Ho er mye mer aktiv enn det lille gutt min på 2 år var når han lå I magen. Veldig forskjell fra baby til baby. Eneste jeg vet er at man skal kunne kjenne liv hver dag

Hon har varit lugn i 2 dagar så det var nästan att jag ringde föden. Men ångrar att jag ens tänkte tanken för några timmar efter så var det disco i magen , och är i gång flera gånger om dagen som hon brukar å vara.

Uke 27, tror aldri denne bebisen sover :-P hadde morkaka foran sist gang så kjente ikke så mye da. Denne gangen har det vært liv og røre siden uke 14-15. Nå skjønner jeg endelig alle som "klager" over at de er øm i mage/ribbein og at de ikke får sove fordi bebisen er så aktiv :-D
Var å ramlet på isen og landet med magen for noen dager siden, da var han rolig resten av kvelden, nesten så jeg ble bekymret. Heldigvis livnet han til utover natta og er akkurat som han bruker nå:-)

Jeg frykter innimellom at babyen har epilepsianfall :O

Back
Topp