Hvor mye liv kjenner dere?

Blomme

Blir kjent med forumet
Snøkrystallene2021❄️
Hvor mye liv kjenner dere? For en ukes tid (eller mer) kjente jeg skikkelige masse liv, spesielt på kveldstid. Ordentlige spark, liksom. Men de siste dagene har jeg kjent mye mindre.. Kjenner at det er liv innimellom, men ikke like mye.. Har morkaka foran..
 
Masse, og skikkelige kraftige de siste dagene. Er uke 23. masse på kveldstid her også men også litt smådulter i løpet av dagen, glemmer av å kjenne etter også når man er på jobb. Du har ikke hatt så mye å gjøre i det siste at du ikke har fått med deg? Dult litt i magen så får du kanskje litt dult tilbake :)
 
Kjenner ikke så mye ennå. Uke 21, kjente vel mitt første dult tidligere i kveld :) men foreløpig bare litt kribling, kiling innimellom :) men det kommer vel etterhvert :)
Dult litt i magen så kjenner du kanskje noe! Hvor mange uker er du??
 
Kjenner ganske mye igjennom hele dagen :) 22+6
Morkake forann og bak og til høyre, som et lokk over livmoren. Men har også 2 aktive gutter inni der:happy:

Ville tatt en tlf til føden og hørt med de om du forsetter å føle det er mindre bevegelse. Det skal være lavterskel å ta kontakt:Heartred
 
Jeg kjenner masse liv, men har morkaken bak. Min lille er spesielt aktiv om jeg spiser noe eller drikker kaldt vann. Kan se sparkene utenpå magen av og til også. Er ubehagelig med spark nedover og når jeg ligger på siden. Lett for samboer å kjenne nå også, det blir satt stor pris på å endelig få oppleve å føle den lille utenpå magen min.:happy: Jeg er 25+4
 
Jeg er 25 +5 og har morkaken foran jeg og. Kjenner mer og mer liv nå. Ikke hele tiden, men oftere og oftere, og kraftigere og kraftigere.
 
25+3 og kjenner liv gjennom hele dagen. Kraftige spark så hvis jeg har noe liggende på magen ser man tydelig at det beveger seg eller ramler av :p
 
Mye store bevegelser her også, han elsker å bruke min stadig fulle blære til trampoline :) Han er også veldig aktiv når jeg legger meg ned for å hvile på kveldene. 23+3 idag.
 
Mye spark hele dagen her, har også økt betraktelig de siste dagene, er 25+4. Kjenner det når jeg står, sitter, ligger og går. Har sett det fra utsiden siden uke 18. Ble nesten skremt av all turninga som var der inne i går, hele magen veltet seg om liksom, og måtte Google om det var normalt. Bevegelsene skal øke fram til uke 32 fant jeg ut, klarer ikke å se for meg hvor mye bevegelse det må bli til slutt i så fall:eek: :hilarious:

Ville også ringt føden om du er bekymret. De er der for oss :Heartred
 
24+6, og godt med liv. Særlig på morgen og kveld. Igår drev hun og sparka så boka jeg hadde på magen beveget seg- det var ganske kult! Og litt surrealistisk. Kjenner noen enkeltspark her og der og- som akkurat nå, sittende ved kontorpulten. Lente meg litt frem, og da reagerer hun med en gang, og dytter litt tilbake, hehe. Av og til er det som å ha en sprellende fisk inni der! Forleden kjente jeg det på høyre og venstre side av magen simultant- da tror jeg hun øvde på å crawle eller noe! (ligger i tverrleie)
 
Jeg synes det varierer sånn fra dag til dag, men det er mye fordi jeg ikke kjenner så mye når jeg er i farta og holder på med ting, mens på rolige dager kjenner jeg mye:)
Om jeg har vært litt usikker så har jeg drukket en kopp kakao for å se responsen, det har vært effektivt:p
 
Mye spark hele dagen her, har også økt betraktelig de siste dagene, er 25+4. Kjenner det når jeg står, sitter, ligger og går. Har sett det fra utsiden siden uke 18. Ble nesten skremt av all turninga som var der inne i går, hele magen veltet seg om liksom, og måtte Google om det var normalt. Bevegelsene skal øke fram til uke 32 fant jeg ut, klarer ikke å se for meg hvor mye bevegelse det må bli til slutt i så fall:eek: :hilarious:

Ville også ringt føden om du er bekymret. De er der for oss :Heartred

Har tenkt akkurat det samme! Masse liv hele dagen. Klarer ikke å se for meg hvor det skal ende hvis det bare skal øke
 
Er 26+5 i dag, og kjenner liv stort sett hele dagen. Han flytter tydeligvis mye på seg, slik at det er liv mange steder i løpet av noen dager. Tidligere i dag har han sparket høyt, oppover mot ribbeina, mens nå er det party ved trusekanten. :hilarious: I går var det tydelig bevegelse som kunne ses på utsiden, i dag er det verre - men jeg kjenner det jo godt. :)
 
Jeg er 23+6 og kjenner daglig liv, aller mest når jeg ligger på siden i sengen om kvelden! Da er det plutselig full fest, og så tror jeg at jeg kjenner enda mer siden jeg ligger med bbhugme mot magen også:hilarious: Og i dag så jeg tydelige bevegelser på utsiden av magen. Jeg synes det har vært variert med bevegelser, men vet også at mini har et søvnmønster og ikke dårlig plass i min mage, så jeg nyter litt at det ikke er så alt for kraftig enda:shy:
 
Jeg er i 26+1 og kjenner stort sett noe liv hver dag, men ikke hele tiden. Det variere også veldig fra dag til dag hvor kraftige slagene er :) Jeg hadde(kanskje fortsatt har) morkaken foran, men aner ikke om den har flyttet seg nå. Hadde allerede flyttet seg litt i uke 17 når jeg hadde OUL. Det er ikke før etter uke 28 at du bør begynne å finne et mønster på sparkingen. www.kjennliv.no er også en fin side med masse tips :)
 
Tusen takk for svar, alle sammen. Har vært inne på kjennliv.no før jeg skrev posten, følte liksom jeg var akkurat på grensa.. Opplevde også det samme ved første graviditet (også med morkaka foran). Da var jeg inne på føden to ganger pga dette, faktisk. Men denne gangen våknet hun heldigvis til og både i går og i dag har det vært masse bevegelse! Deilig :)
 
Er 26+2 og kjenner liv flere ganger gjennom døgnet, er jeg usikker så drikker jeg kald saft, slapper av og venter litt så blir det oftest mer liv.
Andre svangerskap, og morkake foran.
 
Kjenner omtrent at hun blir sterkere dag for dag nå- det er veldig stas. Igår var det helt "popkornfest" inni der en periode, kunne til og med se det utenpå magen. Det bølget frem og tilbake.
 
Tidligere kjente jeg kun når jeg lå helt i ro. Nå derimot kjenner jeg spark og bevegelse både sittende og stående. Hun blir bare sterkere og sterkere!

Det kommer vel an på dagsformen til baby og regner jeg med. De er vel roligere enkelte dager, og mer aktive andre dager. :happy: Fikk beskjed om å ringe inn dersom jeg kjenner mindre liv enn vanlig. Men hvor mye mindre vet jeg ikke... Man kjenner det vel på seg dersom det er noe galt!
 
Helt enig i det dere sier, nå kjenner jeg virkelig forskjell nesten daglig. SÅ fint at de vokser seg sterkere og sterkere inni der
 
Back
Topp