Hvor mye liv kjenner dere?

*RSB*

Hey
Assistert-jentene
Febbisbebbis'18
Har kjent litt hver dag i et par uker nå, hadde flere dager der det var mye aktivitet og i helgen og i dag har det vært roligere, men har kjent flere spark/dult. Prøver å ikke bli bekymret, kan hende hun har snudd seg inni der osv. Er bare så koselig å kjenne mye:Heartpink
Er det likt hver dag hos dere eller varierer det?

Samme her. Blitt vant til å kjenne godt med liv hver dag gjennom hele døgnet, men spes i går og i dag har det vært ganske så stille [emoji15] Spist, drikki og dytta endel ganger på magen i dag. Er liv , men "dårlig".. gått å vært bekymret, men prøver å la det gå... så fikk jeg Vondt i hodet på ettermiddagen i dag [emoji51][emoji28] Se an litt til, til evnt til i morgen så får jeg ringe legen[emoji21][emoji30][emoji848][emoji6] 21+4 i dag.

Har kjent litt hver dag i et par uker nå, hadde flere dager der det var mye aktivitet og i helgen og i dag har det vært roligere, men har kjent flere spark/dult. Prøver å ikke bli bekymret, kan hende hun har snudd seg inni der osv. Er bare så koselig å kjenne mye:Heartpink
Er det likt hver dag hos dere eller varierer det?

Det har variert en del.
Noen dager har det vært så masse at det har vært litt intenst, men andre dager så stille at jeg har måttet sjekke med doppler :)

Det har endret seg litt siste par dagene. Før måtte jeg legge meg ned å kjenne etter, men nå kjenner jeg sparkene også når jeg er i farta :)

Antar at alt dette er normalt før uke 24 ;)

Kjenner liv hver dag men varierer veldig hvor mye det er. I helga har den turna kjempe masse inni her. I dag har det vært litt mer rolig.

har kjent liv siden uke 17 daglig (er 24+1) og det er ikke likt hver dag, selvom mønsteret er at jeg kjenner mest morgen og kveld :) Og hun våkner ofte 30-60 min etter at jeg har spist. Det er egentlig bare siste uken jeg har kjent kraftige spark absolutt hver dag, før det var det dager der hun var roligere og motsatt :) Syns også det er vanskelig å vite hva som er "vanlig"! Men tror at dersom det forandrer seg drastisk, spesielt etter uke 24, så bør man ta kontakt med lege.

Samme her. Blitt vant til å kjenne godt med liv hver dag gjennom hele døgnet, men spes i går og i dag har det vært ganske så stille [emoji15] Spist, drikki og dytta endel ganger på magen i dag. Er liv , men "dårlig".. gått å vært bekymret, men prøver å la det gå... så fikk jeg Vondt i hodet på ettermiddagen i dag [emoji51][emoji28] Se an litt til, til evnt til i morgen så får jeg ringe legen[emoji21][emoji30][emoji848][emoji6] 21+4 i dag.
Bedre å ta en tur til legen om du er veldig bekymret:) Jeg er fornøyd med de sparkene jeg kjenner, er gjennom hele dagen så vet jo at det er liv:) Var bare mye en liten periode så ble vel bortskjemt:P

Kjenner liv hver dag, og den siste uka har det tatt seg opp veldig [emoji1][emoji7] er 20+4. Morkaka ligger foran hos meg da, så jeg har stort sett bare kjent det når han har sparket på sidene. Men de siste dagene har jeg kjent spark på forsida også [emoji4] Og ikke bare når jeg kjenner etter, men når jeg driver med andre ting også. Hadde noen dager for 1,5 uke siden der jeg ikke kjente noe særlig, og man blir fort bekymra.. Men jeg prøver å tenke at det ikke er så uvanlig å ikke kjenne like mye hver dag når man ikke er lenger på vei enn dette [emoji4]

Kjenner liv hver dag, og den siste uka har det tatt seg opp veldig [emoji1][emoji7] er 20+4. Morkaka ligger foran hos meg da, så jeg har stort sett bare kjent det når han har sparket på sidene. Men de siste dagene har jeg kjent spark på forsida også [emoji4] Og ikke bare når jeg kjenner etter, men når jeg driver med andre ting også. Hadde noen dager for 1,5 uke siden der jeg ikke kjente noe særlig, og man blir fort bekymra.. Men jeg prøver å tenke at det ikke er så uvanlig å ikke kjenne like mye hver dag når man ikke er lenger på vei enn dette [emoji4]

Har morkaka foran denne gangen jeg også [emoji849][emoji6]
Jeg har nok vært bortskjemt en stund som har kjent såpass mye. [emoji1316][emoji3]
Lite de gjør uansett om det skulle være noe. [emoji30]
Kjenner jo at han er der, men ikke like ivrig [emoji21]
Var hos jordmor på fredag og da var alle prøver/ mål helt fine, så f eks svangerskapsforgiftning kommer vel ikke så fort. ??
( fikk det på termindatoen med nr.2. Men jordmor sa at så lenge jeg har ny far på nr3, så var det lite trolig at jeg fikk det igjen. Men har kontroller hver 3. Uke pga det)
Samboer kjente på siden i uke 17. Men hver gang han skal kjenne nå, så stopper han opp [emoji23][emoji23]

Her er det liv kvar dag og vært det ei stund[emoji4] er ganske mykje lit i kvar sin enda av magen ! Med 2 i magen kan man vel ikkje forventa anna enn at her blir det liv framover [emoji23][emoji23]

Jeg har nok vært bortskjemt en stund som har kjent såpass mye. [emoji1316][emoji3]
Var hos jordmor på fredag og da var alle prøver/ mål helt fine, så f eks svangerskapsforgiftning kommer vel ikke så fort. ??
( fikk det på termindatoen med nr.2. Men jordmor sa at så lenge jeg har ny far på nr3, så var det lite trolig at jeg fikk det igjen. Men har kontroller hver 3. Uke pga det)
Samboer kjente på siden i uke 17. Men hver gang han skal kjenne nå, så stopper han opp [emoji23][emoji23]

Vet ikke hvor fort svangerskapsforgiftning kan komme, men det hørtes veldig fort ut isåfall ja! Det er jo bra at du kjenner liv da, sannsynligvis tenker jeg at alt er bra, men at han bare ligger litt annerledes eller noe. Men absolutt lurt å ringe legen hvis du er bekymra. Ikke godt å gå rundt å være det.
Samboeren min har fortsatt ikke kjent liv, men han har vært på jobb i Nordsjøen i to uker og nå da. Ganske sikker på at han kommer til å kjenne liv når han kommer hjem nå :)

Samme her [emoji13] hver gang mannen vil kjenne så slutter hun å sparke, tar han vekk hånden er hun i gang igjen [emoji23]

Men, ellers har jeg kjent daglig liv siden ca uke 18, er 22+2 i dag [emoji4] merker at sparkene blir kraftigere og kraftigere [emoji177]

Leste også et sted at det kan hende de sparker ivei, men at man ikke kjenner så mye om de sparker innover, eller rett i morkaka. Jeg har den også foran, og i begynnelsen kjente jeg bare noe på sidene [emoji4]

Lenge siden jeg kjente liv første gang men det var veldig sporadisk. Nå er jeg 22+1 og har kjent daglig i nesten to uker. Syns det er mest bevegelse på morgenen og tidlig dag men det kan variere fra dag til dag. Somme dager er det mye mindre og da blir jeg bekymra, men var på oul idag og der var jordmor i fyr og flamme over hvor vilter han var så tror ikke jeg kommer til å være så bekymra lenger. Kunne se hvor mye han bevegde seg uten at jeg kjente det

23+2 i dag og har kjent tydelige spark i tre-fire uker. Hoppet rett over "bobler som sprekker" og "fiskehaler", og gikk rett på kickboksing;) men kjenner mest om morgenen etter frokost og kvelden rett før jeg skal sove. Ellers i løpet av dagen tenker jeg sjelden at jeg kjenner han, bortsett fra noen spark etter lunsj. Rundt middagstider er han som regel stille, selv om jeg spiser mye mat! Så merker et slags mønster, synes jeg :)

For det meste så kjenner jeg veldig mye liv hver gang jeg legger meg strakt ut. Alt fra små søte dult, til ikke så fult behagelige runder med salto der inne! Det syns jeg faktisk er såå ubehagelig?! Usj..!
Var på hyttetur mer mye turgåing hele helgen, og da kjente jeg ingen verdens ting! Men av en eller annen grunn ble jeg ikke litt bekymret en gang. Tenker bare at det er normalt at det varierer litt? Men ser på flere grupper at andre kontakter føden osv hvis de kjenner lite bevegelse. Bør jeg være litt mer bekymret enn hva jeg er hvis det er veldig rolig?[emoji30]

For det meste så kjenner jeg veldig mye liv hver gang jeg legger meg strakt ut. Alt fra små søte dult, til ikke så fult behagelige runder med salto der inne! Det syns jeg faktisk er såå ubehagelig?! Usj..!
Var på hyttetur mer mye turgåing hele helgen, og da kjente jeg ingen verdens ting! Men av en eller annen grunn ble jeg ikke litt bekymret en gang. Tenker bare at det er normalt at det varierer litt? Men ser på flere grupper at andre kontakter føden osv hvis de kjenner lite bevegelse. Bør jeg være litt mer bekymret enn hva jeg er hvis det er veldig rolig?[emoji30]
Det er helt vanlig at det varierer nå:) Jeg fikk dette fra jordmor på sykehuset og hun sa jeg ikke skulle bry meg om det som sto før uke 24.
image.jpeg
image.jpeg

Takk for denne! Den var kjekk. [emoji4] Jeg er faktisk 24+4 nå, så da skal jeg ha det i bakhode til en annen gang! Egentlig glad jeg ikke leste denne før helgen jeg da[emoji85]!
Ved aktivitet blir baby vugget i søvn har jeg lest også:) Man kjenner det jo ikke like godt når man går som når man sitter eller ligger helt stille heller. Men godt å ha litt veiledning ja, ikke lett å vite hva som er normalt eller ei
emoji85.png

Back
Topp