Hvor mye liv kjenner dere som er i uke 28/29?

missy89

Blir kjent med forumet
Lurer på hvor mye liv dere som er ca 28/ 29 uker på vei? er 29 uker på vei imorgen, og bevegelsene eg kjenner er små, men noen ganger kraftige, men da med gode mellomrom mellom.. så bevegelsene eg kjenner er stabile ustabile bevegelser :P  Lurer på hvordan andre har det?
 
Jeg er i uke 30 nå. Jeg kjenner masse bevegelser og sparka er ganske kraftige. Men det virker som jeg har en veldig aktiv krabat i magen og er jo ikke sikkert din er like aktiv. Så lenge du kjenner det er liv der inne er det sikkert ingen grunn til bekymring.
 
Fra uke 28 skal man kunne telle 5 bevegelser på 20 minutter, i følge jordmorsiri.no (http://www.jordmorsiri.no/artikler/50/article/item). Hun min har perioder hvor hun sover og da ikke gjør mye ut av seg (naturlig nok),men ofte i forbindelse med at jeg spiser og drikker noe så våkner hun veldig til liv. Kjenner ikke mye til henne når jeg står/går (sikkert fordi jeg da er opptatt med andre ting, og ikke kjenner etter i like stor grad som når jeg sitter), men hun våkner så og si alltid veldig når jeg skal sove. Hun sparker ikke så mye før enn på kvelden, men hun beveger seg mye. Kjennes ut som hun ruller litt rundt eller strekker på seg. Så lenge du kjenner liv, så er det nok et vanlig mønster for din baby ;) Har hørt at noen babyer er svært rolige og sover opptil 20 timer, mens andre er stikk motsatt. Blir du bekymret, ikke nøl med å ringe føden ;)
 
De fem bevegelsene er når barnet er aktivt forstod jeg det som. Så ikke hvert tjuende minutt hele dagen liksom. Babyene har jo lange, rolige perioder også ;)
 
men er så veldig variert, det som bekymrer.. men nå den siste halvtimen har jeg kjent mye bevegelser igjen. 
 
Jeg er i uke 28 og det varierer litt hvor aktiv den lille er.. de dagen jeg er veldig aktiv og nesten ikke sitter stille, kjenner jeg lite liv. men babyen vugges i søvn når vi går, så det er ikke rart vi ikke kjenner noe da. H*n våkner og blir veldig aktiv når jeg også spiser og drikker noe. ved middagslut på sofan eller etter jeg har lagt meg er den veldig aktiv. Ved en normal dag, med normalt mye bevegelse kjenner jeg liv jevn og trutt hele dagen.. :) du har helt sikkert bare en baby som liker å ta livet me ro :)
 
Er i uke 29 nå. Og her varierer det veldig gjennom dagen hvor mye liv jeg kjenner. Det varierer også veldig på dagene. Kjenner det spesielt når jeg sitter, gjerne sitter litt bøyd fremover. Da kjenner jeg smådunking opp mot ribbeina. Når jeg legger meg ned for å hvile blir det ofte veldig mye aktivitet, men det er heller ikke hver dag. 
Igår ettermiddag, var det såpass at jeg ble liggende å se på magen. For det syntes ganske godt på utsiden en liten stund. :)
 
Jeg er 27+5. Mini har vært veldig aktiv siden uke 17. Men, han har også rolige perioder iløpet av dagen hvor det kan gå mange timer uten at jeg legger merke til bevegelse. Desto mer moro blir det når han starter turningen igjen :) Moro å se når magen hopper og danser. Han er spesielt aktiv på kvelden/natta, når jeg setter meg rolig etter å ha vært aktiv og når jeg spiser eller drikker. 
 
siden uke 20 har jeg kjent noe bevegelser,og for hver uke som har gått har jeg kjent mere og mere.Kjenner forsatt mye og harde spark.Men tror det blir litt mindre for hver uke fordi blir lite plass inni der.
 
Back
Topp