Hvor mye liv kjenner dere og hvilken uke er dere i?

*Håpefull*

Glad i forumet
Jeg har vært på OUL nå den 27 september, da er jeg 20 uker. Alt stod veldig bra til inni der og vi fikk observere en aktiv liten krabat av ei jente:Heartpink

Så lurer jeg på hvor mye liv kjenner dere, hvor ofte og om det evt. har dabbet av i perioder/dager for så å komme tilbake igjen litt mer aktivt?
Jeg syns det var litt mer dulting for en ukes tid siden, særlig kunne jeg merke det hvis jeg hadde lagt meg. Men nå de siste dagene kjenner jeg nesten ingenting. Merket litt i dag nå etter at jeg drakk iste, fikk sikkert sukkersjokk stakkars, haha:joyful:
Vil gjerne høre deres erfaringer ift. å kjenne liv. Har det gått perioder der dere har kjent en del av det for så å oppleve en liten "pause"/litt reduserte bevegelser?

I begynnelsen når det går fra smådulting til spark er det vel periodevis vanskeligere å kjenne liv, men fra du kjenner skikkelige spark skal du kjenne liv hver dag. Etter hvert oppdager du også et sparkemønster der babyen sover og sparker litt om hverandre i løpet av dagen Når du legger deg for kvelden er det sikkert lettere å "kjenne etter" for da holder du ikke på med noe spesielt og slapper av. Som regel har mine 2 tidligere hatt en skikkelig aktiv periode på kvelden/natta kjempegøy..
Selv 19 uker og kun smådulting her enda, litt hver dag, alt fint på oul 26.sept. Er nr 3

Jeg kjenner ganske mye liv som regel, hver dag. Noen ganger litt smådulting, andre ganger skikkelige spark. Er 21 uker.
Det varierer litt hvor mye da, slik var det forrige graviditet også. Noen dager hvor babyen er litt stillere enn ellers, men så plukker det seg opp igjen. I de litt stille periodene er det som regel snakk om at jeg kjenner han jevnlig iløpet av dagen, men mer et spark her og litt dulting der.
Jeg husker jeg brukte mye tid på å bekymre meg over det sist gang fordi jeg hadde fått beskjed om at man måtte være obs på endringer i bevegelsesmønster, men er litt lettere å slappe litt mer av rundt det nå siden jeg vet det var normalt på denne måten da.

På denne tiden har de jo også fortsatt god plass der inne og kan fort ha snudd seg og sparker innover, da kjenner man det ikke like godt :)

20+3 nå, og først de siste få dagene jeg har kjent liv daglig (barn nr 2). Har ei rimelig polstrende morkake, så vi på oul, så han må nok ta i ganske hardt før jeg kjener noe. Begynt å bli mer spark/harde dult nå, mens tidligere har jeg bare kjent kiling. Med førstemann merka jeg ingenting før uke 19-20, og da var det et knallhardt spark. Etter det var det lite pauser, så er uvant å kjene såpass lite som jeg gjør nå :P

I begynnelsen når det går fra smådulting til spark er det vel periodevis vanskeligere å kjenne liv, men fra du kjenner skikkelige spark skal du kjenne liv hver dag. Etter hvert oppdager du også et sparkemønster der babyen sover og sparker litt om hverandre i løpet av dagen Når du legger deg for kvelden er det sikkert lettere å "kjenne etter" for da holder du ikke på med noe spesielt og slapper av. Som regel har mine 2 tidligere hatt en skikkelig aktiv periode på kvelden/natta kjempegøy..
Selv 19 uker og kun smådulting her enda, litt hver dag, alt fint på oul 26.sept. Er nr 3

Hei :)

Ja, da kan det være at det er i en sånn periode nå at det skal gå over fra dulting til litt mer sparking nå :) Har lest at fra og med nå så har babyen litt mer et søvnmønster som da sikkert gjør at det er rolig inni der av grunner som det :) Kjenner det faktisk nå som jeg sitter på jobb, sitter stille på kontorstolen og merker litt aktivitet inni der, så da trenger jeg ikke bekymre meg så veldig for at jeg ikke har merket så mye liv på kvelden:D
Aah, så herlig, utrolig deilig å få oul overstått egentlig og bekreftet at alt står bra til inni der :D

Jeg kjenner ganske mye liv som regel, hver dag. Noen ganger litt smådulting, andre ganger skikkelige spark. Er 21 uker.
Det varierer litt hvor mye da, slik var det forrige graviditet også. Noen dager hvor babyen er litt stillere enn ellers, men så plukker det seg opp igjen. I de litt stille periodene er det som regel snakk om at jeg kjenner han jevnlig iløpet av dagen, men mer et spark her og litt dulting der.
Jeg husker jeg brukte mye tid på å bekymre meg over det sist gang fordi jeg hadde fått beskjed om at man måtte være obs på endringer i bevegelsesmønster, men er litt lettere å slappe litt mer av rundt det nå siden jeg vet det var normalt på denne måten da.

På denne tiden har de jo også fortsatt god plass der inne og kan fort ha snudd seg og sparker innover, da kjenner man det ikke like godt :)

Gleder meg til jeg kjenner litt mer konkrete spark som du sier her, spent på hvordan det kjennes ut vs de dultene som merkes pr nå :D Alltid godt å få bekreftet fra andre i samme situasjon at man er innafor normalen på diverse ting ift. svangerskapet. Alt er så nytt og usikkert når man er førstegangs men veldig spennende/gøy også:woot::)

20+3 nå, og først de siste få dagene jeg har kjent liv daglig (barn nr 2). Har ei rimelig polstrende morkake, så vi på oul, så han må nok ta i ganske hardt før jeg kjener noe. Begynt å bli mer spark/harde dult nå, mens tidligere har jeg bare kjent kiling. Med førstemann merka jeg ingenting før uke 19-20, og da var det et knallhardt spark. Etter det var det lite pauser, så er uvant å kjene såpass lite som jeg gjør nå :p

Mhm, det kan variere veldig dette ja :) Blir nok en demper når morkaken polstrer der ja, men da vet man hvertfall at det er en naturlig grunn for at det kanskje ikke merkes like mye akkurat nå...Gøy er det hvertfall når det begynner å ta seg opp med romsteringen der inne :D Gleder meg til å få oppleve dette mer og mer :D

Mhm, det kan variere veldig dette ja :) Blir nok en demper når morkaken polstrer der ja, men da vet man hvertfall at det er en naturlig grunn for at det kanskje ikke merkes like mye akkurat nå...Gøy er det hvertfall når det begynner å ta seg opp med romsteringen der inne :D Gleder meg til å få oppleve dette mer og mer :D
Ja, veldig spent på om det blir mer likt som forrige etterhvert, eller om dette er en litt roligere type. Førstemann har vært et turbobarn fra han lå i magen og fram til nå. Han er fortsatt ALDRI i ro mer enn få sekunder av gangen, så sånn sett hadde det ikke gjort noe om lillebror var en litt mer bedagelig anlagt type :P

Ja, veldig spent på om det blir mer likt som forrige etterhvert, eller om dette er en litt roligere type. Førstemann har vært et turbobarn fra han lå i magen og fram til nå. Han er fortsatt ALDRI i ro mer enn få sekunder av gangen, så sånn sett hadde det ikke gjort noe om lillebror var en litt mer bedagelig anlagt type :p

Heheh, da er det sikkert noe i det som sies at hvis man har en veldig aktiv unge i magen så er det en viss sannsynlighet for at de kan være det ute av magen også:laughing002 Det er spennende tider dette her, både nå og etter fødsel..Blir stas å treffe den lille mageboeren:):)

Heheh, da er det sikkert noe i det som sies at hvis man har en veldig aktiv unge i magen så er det en viss sannsynlighet for at de kan være det ute av magen også:laughing002 Det er spennende tider dette her, både nå og etter fødsel..Blir stas å treffe den lille mageboeren:):)
Ja, var ingen tvil om at det var han propellen der som hadde styra så gæli inni magen i alle fall :p ei jeg gikk gravid samtidig med sist hadde rolig unge i magen, og var ganske rart å se den meget bedagelige babyen ved siden av vår propell etter de var født :)

Ja, var ingen tvil om at det var han propellen der som hadde styra så gæli inni magen i alle fall :p ei jeg gikk gravid samtidig med sist hadde rolig unge i magen, og var ganske rart å se den meget bedagelige babyen ved siden av vår propell etter de var født :)

Haha, ja det kan jeg tro, da var du hvertfall helt sikker på at det var riktig unge du fikk i armene etter fødsel:laughing002;)

Gleder meg til jeg kjenner litt mer konkrete spark som du sier her, spent på hvordan det kjennes ut vs de dultene som merkes pr nå :D Alltid godt å få bekreftet fra andre i samme situasjon at man er innafor normalen på diverse ting ift. svangerskapet. Alt er så nytt og usikkert når man er førstegangs men veldig spennende/gøy også:woot::)

Det er ganske herlig når de sparker ifra seg der inne ja, kan kjennes så voldsomt ut i fht hvor små man vet at de egentlig er men så morsomt :)
Det er det absolutt, det er jo litt skummelt første gangen når man ikke helt vet hva man kan forvente seg og om det man kjenner er normalt osv, da er det veldig greit å kunne snakke med andre som er ca like langt på vei!

Back
Topp