Hvor mye liv? dere som er gravid ca. 28 uker..

mamatina

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Hvor mye liv kjenner dere? Jeg syntes det er blitt så mye mindre i det siste, enn det har vært før :/ NÅ kjente jeg nesten ikke noe i går, og ennå ikke kjent et spark i dag..

Skal sies at jeg var på kontroll hos jordmor i går, og hjertelyden og størrelsen på magen var helt fin, så virker jo som alt er bra.. Men blir litt småbekymra ja.. :/

Husker ikke. Men kjente liv daglig da jeg var kommet så langt i svangerskapet.

Men er du bekymret, ta en telefon på sykehuset og be om en undersøkelse for sikkerhets skyld. Bedre en gang for mye enn en gang for lite.

det kan varierer litt,men pleier å vere ganske voldsomt i magen her.  ho hadde ett par dager der ho var rolig, men det tok ho igjen etter det. viss du er bekymra så bør du jo ringe føden :)

Er i uke 26 nå og kjenner masse liv. Men hadde 4 dager der det såvidt var noe tegn til snuppa.. Fikk det sjekka, men JM sa at det er normalt at de er mindre aktiv i perioder og etter uke 26 sover de ca. 90% av døgnet :)
Men er du bekymret så ring føden og få en time til UL for å roe deg ned :)

har du prøvd å "plage" babyen litt når det er stille der inne? Når jeg dytter på den ene sida av magen får jeg som regel et (litt irritert, innbiller jeg meg) spark eller to som svar

Back
Topp