Hvor mye ligger deres på magen?

Hmm1987

Glad i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Lillegutt er ikke kjempeglad i å ligge på magen, blir hyl og skrik etter maks 2 min.. hverken på gulv, stellebord eller hvis vi ligger på rygg med han oppå.

leser at de ble ligge minst 20 min på magen når de er ca 2 mnd. Her er vi langt fra der for å si det sånn.

Kan ikke huske åssen det var med de andre to.. kan være de var likedan og at det plutselig endrer seg.
Men vil gjerne høre hvordan deres små er :)
 
Min har kolikk og skriker stort sett alle timer han er våken bortsett fra mellom30 min og 1 time i døgnet. Han hater å ligge på magen, så når han faktisk er våken og ikke gråter orker jeg ofte ikke å ha han så lenge på magen da det gjør at han begynner å skrike etter ca. 1 min. Så her er det vel under 5 min totalt i løpet av en vanlig dag dessverre. Storesøster syns mageleie var ålreit, så hun kunne ligge rundt et kvarter av gangen uten problem. Så skulle gjerne hatt lillebror mer på magen, men føler ikke at jeg kan la han bli liggende å gråte desperat på magen heller. Så er et lite dilemma her ogsp.
 
Er ikke så flink til å komme på det. :bag: Og når jeg kommer på det blir han rasende! :joyful: Er ikke på 20 minutter per dag iallfall, men jeg får prøve å skjerpe meg.
 
Min har kolikk og skriker stort sett alle timer han er våken bortsett fra mellom30 min og 1 time i døgnet. Han hater å ligge på magen, så når han faktisk er våken og ikke gråter orker jeg ofte ikke å ha han så lenge på magen da det gjør at han begynner å skrike etter ca. 1 min. Så her er det vel under 5 min totalt i løpet av en vanlig dag dessverre. Storesøster syns mageleie var ålreit, så hun kunne ligge rundt et kvarter av gangen uten problem. Så skulle gjerne hatt lillebror mer på magen, men føler ikke at jeg kan la han bli liggende å gråte desperat på magen heller. Så er et lite dilemma her ogsp.
Uff, skjønner at det blir lite mageleie da! Da må man heller nyte den tiden hvor han ikke gråter!
Hvor gammel er han? Håper kolikken gir seg snart :Heartred
 
Vår er 6,5 uker og han liker heller ikke så godt å ligge på magen, blir langt i fra 20 min i løpet av en dag. Når han er i godt humør og ligger på magen, så ligger han helt avslappet og hviler, blir ikke så mye «trening» da:laughing002 Ofte blir han irritert straks han legges på magen. Men er ganske avslappet til det, det kommer seg ofte når de er mer våkne og litt mer nysgjerrig på omverden:happy:
 
Lille er litt over 2mnd og liker ikke å ligge på magen. Unntaket er når vi ligger på rygg og hun ligger oppå brystet. Prøver å legge henne på magen på matten hennes 1-2 ganger i døgnet men da blir det ikke lenger enn maks 20-30 sekund.
 
Vi har henne på brystet en del ganger og det blir nok minst 20 min hodetrening men legges hun ned på magen ligger hun mer med hodet ned så vi øver oss.
 
Jeg prøver å huske på det hver gang hun er våken. Pleier å la henne ligge på magen til hun ikke vil mer. Hun pleier ikke å klage med en gang så det blir 5-15 minutter. Husker med førstemann så måtte jeg gradvis øke med ett minutt for han kunne ikke fordra det.
 
Vi har ikke hatt ho på magen i det hele tatt ennå. Masse god trening når ho ligger oppå meg, så stresser ikke med det
 
Ligger litt på magen på stellebordet og i lekegrinden, samt på magen på brystet mitt.

Er neppe 20 min daglig, så får forsøke å huske dette litt oftere. Var så flink med nr 1, med nr 2 er alt mer avslappet, eh hem...

Merker han begynner å bli sterkere da, det er gøy!
 
Tipper han ligger på magen minst en time om dagen. Han er 7 1/2 uker. Han klarer å holde oppe hodet sitt i noen minutter av gangen og ser ut til å trives en stund før han blir lei. Å ligge på magen er også den eneste måten jeg får han til å rape på, så blir ekstra mage-ligging pga det.
 
Mi er 9 uker og kan ikke fordra å ligge på magen. Hun HATER det!! Hun er sterk i nakken, det merker vi, men nekter altså på magen. Så er laaangt under 20 min her ha
 
Hun kan fint ligge litt på magen, men har begynt å snu seg fra mage til rygg. Så snur seg ganske fort når vi legger henne på magen, så ikke lenge hun ligger om gangen. :hilarious:
 
Min på 7 uker kan ligge på magen i noen minutter av gangen. Veldig fascinert over hvor sterk han har blitt! Ligger mest oppå pappaen sin, men vi har noen runder på stellebord og babygym om han er i humør til det. Her er det også en fin måte å få ut luft på :hilarious:
 
Back
Topp