Hvor mye legger du i brullypsgaver?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Så på God morgen Norge på morningen idag, og der var det "eksperter" som uttalte seg om pris på bryllupsgaver.
Foreldre gav i snitt ca 10 000 til barna sine, og bidra ofte med andre ting til bryllupet.
Besteforeldre lå på ca 5000kr. Nær slekt og venner rundt 1000 kr.

Følte meg plutselig litt gjerrig :P For vi har gitt alt mellom 500-1000 både til venner og nær familie. Alt etter hva lommeboka tillater, enkelt og greit. Har iløpet av 2år vært i 2 bryllup som jeg har visst om i under en måned fra invitasjon til selve dagen. Så ikke enkelt å legge av penger til gave når en vet det så kort tid i forveien.

Hvor mye pleier du å handle for?

Har ikke vært i så mange bryllup men de 2 jeg har vært i har vært til nære venner men da har vi vært 2 om å kjøpe gaven og vi har liggi på mellom 500-1000 kr :)

Bare kjøpt gave til ett bryllup og det var til bestevenninna mi. Ville helst gitt ho hele verden, men vi har lite penger så da ble det 500.

Nære venner ca.gitt for 1000 kr. Bror fikk gaver for ca.2000

Vi var i ett bryllup. Tror vi ga 500 eller 700 , men da var vi ikke i seremonien. Og veldig "avslappet" bryllup kan man si. Hehe. :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Mellom 500 og 1000 :) Tenker at det ikke er prisen det kommer an på, men om gaven er fin/nyttig :) Handler ikke for 1000 bare for å handle for 1000.

Har gitt før 500 til nære venner. Syns ikke man skal gi før mer enn de man har råd til. Hade det vart jeg som giftet meg hade jeg aldrig velat att venner ble bankrutt før att gi meg gaver.

Har vel bare vært i 2 tror jeg...

Søskenbarnet til gubben gav vi 1000kr...
Bestevenninna mi 1500kr...

Kommer litt ann på hvor nært man er brudeparret, og i hvilken grad man er involvert i dagen. Har brukt å gi mellom 500-1000,- alt etter sånn. Om det er det hadde vært noen av våre aller nærmeste (type søsken, bestevenner) hadde vi nok gitt mer :)

300-1000 kr har vi gitt, alt etter hvem det er og hva vi hadde råd til der og da.

Har ikke vært i bryllup, men skal i sommer. Da tenker jeg ut i fra kuvertpris. Så fra mannen og meg blir det vel 1000-1500 kr.

Var i et bryllup i fjor, hun fikk penger og gave for 1200 .
I år skal vi til svoger og svigerinne, blir vel for 1500 kr der tipper jeg.

alt fra 300-1000, alt etter økonomien der og da, i de vi har vært til hittil :) men ingen nære venner/ familie som har giftet seg da.. da hadde vi gitt mer :)

Sent from my GT-I9070 using BV Forum mobile app

500-1000 til venner, søsteren min fikk 1500.

Sent from my iPhone using BV Forum

De siste to bryllupene vi har vært i har vært nær familie og da gav vi kr. 1600. Ellers tror jeg det er veldig vanlig med 500-1000 kr. Jeg synes absolutt ikke du er gjerrig. Man må gi etter lommeboka, ingen bør gi mer enn de klarer synes jeg ihvertfall. Dessuten om du ikke får vite om bryllupet før en mnd så har man ikke alltid mulighet til å plutselig bare bruke en stor sum på gave. Jeg for min del hadde ikke ønsket å få gaver som familie og venner ikke egentlig hadde råd til! Det viktigste er å komme og være med og feire dagen.

Var i bryllup til ei venninne i sommer, da ga jeg og sambo felles gave med et annet vennepar for 500 pr par :-)

Nære venner ca 500. Pleier å spleise på større gave. Nær familie 1500 (søsken). Synes ikke 500 er gjerrig jeg da.. :)

Back
Topp