Hvor mye lakris kan vi spise?

Kinakål

Elsker forumet
Himmelbarn
Augustbarna2024
Aprilspirene 2025
Jeg har fått litt craving på heksehyl, men er usikker på hvor mye jeg faktisk kan spise av det? Finner ikke ut hvor mye glyserol det inneholder, har forstått at det er glyserol som er uheldig for gravide?

Det står at det er stor usikkerhet på hvor mye lakris man kan spise som gravid. Mener å ha lest 50 gram av gly..blabla (så langt og vanskelig ord :p ), men vet ikke om det gjelder til vanlig eller som gravid. Er fordi man kan få høyt blodtrykk av det stoffet, som jeg har skjønt?

Det står at det er stor usikkerhet på hvor mye lakris man kan spise som gravid. Mener å ha lest 50 gram av gly..blabla (så langt og vanskelig ord :p ), men vet ikke om det gjelder til vanlig eller som gravid. Er fordi man kan få høyt blodtrykk av det stoffet, som jeg har skjønt?
Jeg får bare finne noe annet å crave. :p

Jeg cravet salt sild forrige graviditet.
Fikk helt noia etter jeg hadde spist to poser en kveld og leste at lakris ikke var bra.

Jeg cravet salt sild forrige graviditet.
Fikk helt noia etter jeg hadde spist to poser en kveld og leste at lakris ikke var bra.
Det skjønner jeg! I Danmark blir de visst helt frarådet å spise lakris.

Jeg spiste litt lakris i ny og ne i første svangerskapet mitt, visste ikke at det var frarådet. Forrige svangerskap (som endte i MA) holdte jeg meg helt unna det, fikk aldri noe svar på hvor mye jeg faktisk kunne spise… Denne gangen har jeg ikke spist noe lakris, elsker det sååå mye så skulle gjerne tatt meg en bit.

Jeg spiste litt lakris i ny og ne i første svangerskapet mitt, visste ikke at det var frarådet. Forrige svangerskap (som endte i MA) holdte jeg meg helt unna det, fikk aldri noe svar på hvor mye jeg faktisk kunne spise… Denne gangen har jeg ikke spist noe lakris, elsker det sååå mye så skulle gjerne tatt meg en bit.

Jeg spiser en bit av og til, klarer ikke lavær siden det står at du kan spise liiitt.. eeelsker nemlig lakris! Men det er enklest å lavær for er for lett å plutselig spise for mye, spesielt siden det ikke er noe fasitsvar

Back
Topp