Hvor mye kynnere har dere?

PuseBebi

Nybakt mor for første gang
Juli13-jentene
Jeg er nå i uke 26, og har den siste uken hatt en god del kynnere. De er overhodet ikke vonde, men kan komme ganske tett, og varierer veldig fra dag til dag.

Er førstegangsgravid, så jeg vet ikke hva som er vanlig. Kan være interessant å høre hva andre har? Blir de utløst av noe spesielt eller kommer de uansett aktivitetsnivå?

Hadde det ikke sist, og ikke opplevd det nå - så håper det fortsetter slik! :)

Håper du slipper billig unna også! :)

Mye, daglig. I peridoer er de jevne, og sitter i så lenge man er o aktivitet;)Tar magnesium daglig så holde de seg litt roligere, blir liksom ikke så kraftige.....

Jeg har kynnere hver dag. De kom første gang for noen uker siden.
Jeg har mange kynnere iløpet av en dag, og noen ganger kan de være litt vonde, og vare lenger.
Jeg får kynnere uavhengig av om jeg er i aktivitet eller ikke. Noen ganger kommer de når jeg sitter helt rolig, mens andre ganger kommer de når jeg gjør noe.
Jeg er i uke 24 nå, men er andregangs gravid. Første gang hadde jeg ingen kynnere, så dette er uvant.

Jeg har kynnere hver dag. De kom første gang for noen uker siden.
Jeg har mange kynnere iløpet av en dag, og noen ganger kan de være litt vonde, og vare lenger.
Jeg får kynnere uavhengig av om jeg er i aktivitet eller ikke. Noen ganger kommer de når jeg sitter helt rolig, mens andre ganger kommer de når jeg gjør noe.
Jeg er i uke 24 nå, men er andregangs gravid. Første gang hadde jeg ingen kynnere, så dette er uvant.
Hvor gjør det vondt og hvordan vondt er det?

Hvor gjør det vondt og hvordan vondt er det?

Magen blir jo helt hard, og det strammer jo rundt hele.
Men merker at det er ubehagelig og vondt særlig på høyre siden. Først trodde jeg det var ligamentene som strekker seg, men da skulle det vært vondt nede ved lysken. Jeg har mer vondt litt lenger oppe.
Igår, når jeg satt i bilen, ble magen helt hard igjen, og da fikk jeg for første gang litt vondt bak i ryggen også, på høyre siden dette også. Det gav seg heldigvis etter et par minutter, for man skal jo ikke ha vondt i ryggen. Det er jo ved rier.

Hvor har du vondt? Om du har vondt da.

Dette lurer jeg på også, er også førstegangsfødende å har i det siste hatt mye. Jeg tror det er kynnere i allefall. Magen strammer seg. Kan få det når jeg er rolig å jeg, kan det ha noe med stress? Jeg er en litt mye hehe stressa person tenker på alt hele tiden. Hva jeg skulle gjort ikke har gjort bekymrer meg over alt å alle. Tenker hele tiden hehe men har alltid vært sånn. Tenkte høre med jordmor neste gang, jeg blir litt bekymret når det kommer så ofte!

Magen blir jo helt hard, og det strammer jo rundt hele.
Men merker at det er ubehagelig og vondt særlig på høyre siden. Først trodde jeg det var ligamentene som strekker seg, men da skulle det vært vondt nede ved lysken. Jeg har mer vondt litt lenger oppe.
Igår, når jeg satt i bilen, ble magen helt hard igjen, og da fikk jeg for første gang litt vondt bak i ryggen også, på høyre siden dette også. Det gav seg heldigvis etter et par minutter, for man skal jo ikke ha vondt i ryggen. Det er jo ved rier.

Hvor har du vondt? Om du har vondt da.

Jeg har heldigvis ikke vondt - det bare strammer veldig over hele magen.

Jeg får de jevnt og trutt gjennom hele dagen, også om jeg har holdt meg helt i ro. Det kan fort komme mange på rappen når jeg er i aktivitet, og jeg telte syv på en time her om dagen.

Dette lurer jeg på også, er også førstegangsfødende å har i det siste hatt mye. Jeg tror det er kynnere i allefall. Magen strammer seg. Kan få det når jeg er rolig å jeg, kan det ha noe med stress? Jeg er en litt mye hehe stressa person tenker på alt hele tiden. Hva jeg skulle gjort ikke har gjort bekymrer meg over alt å alle. Tenker hele tiden hehe men har alltid vært sånn. Tenkte høre med jordmor neste gang, jeg blir litt bekymret når det kommer så ofte!

Ja, jeg også blir litt engstelig for at det skal gå over i noe annet. Best å ta det med jordmor uansett kanskje, men jeg synes det er årleit å høre litt hvordan andre har det. :)

Man kan få flere kynnere om man stresser og gjør ting som er fysisk krevende.
Derfor man anbefales å ta det med ro om man får ofte kynnere.
Det skal visst hjelpe litt å legge seg ned når man har kynnere, men jeg synes ikke det. Strammer like hardt for det...

At det strammer er jo normalt, det er jo livmoren som strammer seg, og "øver seg" til fødselen.
Så hardt og stramt blir det. Men det skal jo i utgangspunktet ikke være vondt.
Jeg synes det er "ubehagelig" når magen strammer seg og blir hard, men når det gjør vondt under kynnerene mine, er det nesten så jeg holder pusten, noen ganger sier jeg nok au også, og lager grimaser med ansiktet. Hi hi! :p

Min første kom tre uker før tiden, så jeg er forberedt på at denne også kan komme før termin. Men det er ennå altfoooor tidlig til å få rier. Om jeg får flere kynnere med vondt i ryggen kommer jeg til å ringe jordmor. Men håper liksom at ryggvondten bare var den ene gangen igår.

Dere får kjenne litt på det. Dere som kjenner kroppen deres. Og blir det vondt er det jo bare å ringe lege eller jordmor! :-) Men kynnere er altså bra, for livmoren må bli sterk nok til å takle fødselen. :-)

Ja det er kanskje greit å spørre uansett, syntes alt er litt vanskelig jeg når dette er førstegang. Man er bekymret å kroppen forandrer seg så mye. Føler meg litt rar jeg egentlig av alt som skal skje det er nesten litt overveldende.

Ja det er kanskje greit å spørre uansett, syntes alt er litt vanskelig jeg når dette er førstegang. Man er bekymret å kroppen forandrer seg så mye. Føler meg litt rar jeg egentlig av alt som skal skje det er nesten litt overveldende.

Det er helt normalt! :-)
Det jeg synes er rart, er at jeg er mer "bekynmret" over ting nå, enn da jeg var førstegangs!
Da var jeg forholdsvis ung, og tenkte ikke så mye over ting. Hadde da et helt ukomplisert svangerskap, og hadde det ikke vært for den lille kulen, hadde jeg ikke følt meg gravid i det hele tatt.
Merker forandringene mer nå, eller kanskje er jeg bare noen år eldre, og tenker mer/legger mer merke til ting. :p

Jeg får noe som jeg tror er kynnere, ved aktivitet. Går jeg tur,må jeg stoppe ofte og gå generelt sakte for å holde det "i sjakk" eller stoppe det. Syns det er litt vondt jeg. Stikker liksom litt nokså høyt oppe i sidene. Og strammefølelse.

Du, eg vet faktisk ikke om eg har kynnere. Magen blir ofte veldig hard på kveldene, eg har trodd at dette er siden eg da har spist. Men noen ganger kjenner eg eg slags smerte , type strekk smerte, på høyre side av magen. Så er veldig usikker på om det et livmor som strekkes eller om det er kynnere.

Du, eg vet faktisk ikke om eg har kynnere. Magen blir ofte veldig hard på kveldene, eg har trodd at dette er siden eg da har spist. Men noen ganger kjenner eg eg slags smerte , type strekk smerte, på høyre side av magen. Så er veldig usikker på om det et livmor som strekkes eller om det er kynnere.

Strammingen er nok kynnere.
Men det du forteller som ''strekk smerte'' høres ut som den smerten/ ubehaget som kan komme om du er for rask til å lene deg til en side/ reise deg opp osv som kommer av det som du nevner, livmoren som strekkes.

I mitt første svangerskap hadde jeg mye kynnere. Hele magen ble hard som en kule og det kjentes ut som at noen strammet et korsett rundt overkroppen min. Husker jo ikke når det begynte men innbiller meg at det begynte før uke 25 som jeg nå er i.

Til nå her i mitt andre svangerskap har jeg kun hatt litt småplager med ryggen på sene kvelder der jeg har hatt en aktiv dag + at jeg har vært plaget en del med stikking nederst i magen som kommer av at livmoren strekker seg.

Men ikke hatt sterke, vonde kynnere av den forstand. Til nå... *Bank i bordet*.

Noen som vet om man har mindre kynnere som flergangsfødende? Eller hva som er ''vanlig''?

Jeg får ikke kynnere sånn helt ut av det blå.
Kun hvis jeg har hatt en "kosestund" eller om jeg har kastet opp (gjør det innimellom fremdeles :-( ).
Det gjør ikke vondt, men hele livmora strammer seg noe sinnsykt.
Jeg er 24+3, førstegangsfødende + tar magnesium.

Har MYE kynnere! Er nettopp blitt sykemeldt 100% pga det (og tvillinger på vei). Kommer når jeg stresser og når jeg anstrenger meg fysisk. Har fått en del på natten også og sover veldig dårlig pga det. Forrige gang hadde jeg nesten ingen kynnere før de siste ukene før termin (og da kom de helst på natten). Nå tar jeg det helt med ro hjemme og da kommer de ikke så ofte.

Maria2009: trodde det var vanlig å få mer kynnere og tidligere ved flergangssv.skap enn første gang, men mulig jeg tar feil.

Kynnerene har komt mer og mer i det siste. Er 4 gangs fødene og etter hvert svangerskap har det blitt mer av dem...
I det siste har dem vert ubehagelige,ikkje lenge om gangen men tette,og en del menssmerter...
Skal til jm neste uke,så får høre hva hun sier..
Får det når eg slapper av,stresser/kaver og ar sex....

Maria2009: trodde det var vanlig å få mer kynnere og tidligere ved flergangssv.skap enn første gang, men mulig jeg tar feil.

Ja men det kan stemme det. :)
Jeg aner ikke ;) Da har jeg sluppet billig unna til nå i alle fall! :D
Bare hatt det 2-3 ganger.

Jeg har kynnere hver dag, men det gjør ikke vondt. Det kan være litt ubehagelig når magen strammer seg veldig, men det går fort over. Jeg får det som regel når jeg er i aktivitet eller stresser, og det gir seg når jeg slapper av. Foreløpig er det ikke verre enn tidligere svangerskap, hvis ikke det tar seg opp etter som ukene går.

Jeg har hatt masse kynnere siden uke 19..de har til tider vært svært vonde men heldigvis er d bedre nå.har fortsatt mye kynnere,men nå uten at de er vonde..får ikke lov av jordmor og lege til å jobbe før etter fødsel

Back
Topp