Hvor mye kynnere er vanlig? Hvor mye har dere?

Fluffinella

Flørter med forumet
Den siste uka har jeg hatt mye kynnere. De er ikke vonde, men får jeg de når jeg holder på med noe, så må jeg liksom stoppe opp, og vente til de går over.... De varer fra 30 sek til ett minutt.... Og magen som er kul fra før, blir super-kul og stikker ut og blir rar og hard................................................i dag har jeg telt over 10 ubehagelige kynnere...
 
jeg har vært sykemeldt siden uke 16 på grunn av kynnere.. Nå er jeg i uke 23 og har mye mere og sterke kynnere. Føler at det blir bare værre. Klarer ikke å gjøre noe når dem kommer. Jeg har bestandig mange som kommer på ra..  Jeg har fått beskje om å holde meg mest mulig i ro, eller så blir jeg innlagt.. Har ofte regelmessige kynnere.. Dette er 3 svangerskap.. Sist svangerskap hadde jeg 2 cm åpning 8 uker før termin.. Så det virker som at mine sammentrekninger/kynnere gjør noe med livmorstappen. Og det er fare for fortidlig fødtsel.   Lege og jordmor har planer om å nå snart skal måle livmorstappen min og måle kynnerene mine på registrering.   Jeg kan ha 8 på litt over en time
 
Oi, kjente jeg ble litt stressa nå... 8 kynnere på 1 time!! stakkars deg!! så utrolig slitsomt og skummelt!!! jeg er i uke 23, og har hatt kynnere 5-10 ganger i løpet av døgnet de siste par ukene... legen mente det ikke var farlig og at jeg bare skulle slappe av, men skjønner nå at det ikke er helt ufarlig dersom de blir sterkere/hyppigere...
 
Jeg har hatt kynnere siden uke 19. Er førstegangs. Får dem når jeg er stresset eller gjør noen fysisk tungt. Får dem utenom også. Hadde kynnere tidligere også, men det var små som bare merkes når man tar på magen. Har ca 3-4 "hemmende" kynnere hver dag og mange små ubetydelige.

Mindre stress og mindre fysisk annstrengelse, gir mindre kynnere for min del.
 
Tror ikke jeg noengang har hatt det jeg :( Ikke i forrige og ikke nå :/ Håper ikke det betyr at jeg må bli satt igang igjen :(
 
Har vært plaget med kynnere siden uke 13. Roet seg noe ned når jeg ble arbeidsledig i april, men har fremdeles en del. Tar seg ofte opp ved psykisk stress eller mye aktivitet. Legen har sagt at det er helt ufarlig.
 
Har kynnere jeg også:) Synes kanskje de er litt for ofte, men har ikke telt de... Men det er sikkert som dere sier, mye i aktivitet og stress = kynnere.. :P
 
jeg har også endel kynnere. eneste "plagen" er at de er ubehaglige, og jeg føler jeg må tisse når jeg får de. de kommer når jeg stresser på jobb eller i andre settinger.. som å løpe etter en 3åring i butikken en fredag ettermiddag
sist svangerskap ble jeg sykemeldt fra uke 27 grunnet kynnere. de var regelmessige og plagsomme. var på føden ved en anledning å fikk målt livmortappen. foreløpig er de ikke så ille denne gangen. 
 
Back
Topp