Hvor mye kostet ditt bryllup? :)

*BekkUlf*

Forumet er livet
Hvor mye kostet det? Hva kostet kjolen? Hvor mange gjester? Hvilken mat osv...? [:)]

Takk for alle svar på forhånd[:)]

ORIGINAL: *bondekone*

vi kom unna med 15000kr og vi var 45 gjester[:D]

shit det var billig...hva er oppskriften?[8D]

Ca 70 000.. Tok ikke lån. Sparte litt, fikk litt av foreldrene våre og spredde utgiftene som best mulig.

Inviterte 80 stk, ble til slutt litt over 70.
Hadde fri bar. Vi bor nært finskegrensa, så vi begynte på denne tiden av året å hamstre. Det kom på ca 5000,-.. Har enda boden full av sprit. [8D]
Koldtbord med mest sjømat men også noe vanlig. 10 000,- Mamma bakte brødmaten til. Focaccia, rundstykker og litt forskjellig.
Proff fotograf etter kirka. 5000 + album, forstørrelser, takkekort, osv..
Hobbyfotograf (gratis vennetjeneste) som knipset i kirka og under festen.
Bryllupskaka 2900,- for fire etasjer inkl leie av stativ. Kaffe- og sjokolade ostekake og troikakake.
Blomster 3500,- for brudebuketten, en brudepikeball og tre brystbuketter.
Kjøpte skåler, pynt og blomster og lagde borddekorasjoner selv. 10 dekorasjoner + en bukett kom på ca 1600,- 
Antrekket mitt fra topp til tå kosta ca 4000,- Kjøpte brudekjole på salg.
Mannen sine klær kosta 6000,- Dress med vest til.
Jentene sine antrekk kosta 1300,-
Frisør og sminke til meg og min forlover kosta 4100,-
Kommer ikke på fler utgifter..

Leie av lokalet fredag-lørdag-søndag kostet 7500,- inkl vasking. Utleierne var veldig greie, da, så vi fikk overta torsdag uten ekstra kostnad.

merker vi kommer til å slite om vi skal gifte oss.. e helt besatt av dyre kjoler.. den jeg vil ha koster 30000 kr.. [&:] håper på å vinne i lotto..[:-]

Vi er ikke gift enda da, men etter å ha sjekket en del priser så havner vi nok lett på 100.000,- (og muligens litt mer) for ca 55 til middag og 75 til kaffe. DYRT!! Meeen, vi er nok litt kresen. Er forhåpentligvis 1 gang i livet, så jeg vil ikke spare på så himla mye [;)]

skal gifte oss om 4 mnd, 80 gjester til middag, 3 retters, noe av det er kjøpt privat. kommer 25 ekstra til kaffen, live band og åpen bar. havner på mellom 50-60 000 kr.

Er ikke gift selv,men alle venninnene mine er det så[&:][:(][:D]
De har veldig forskjellige prisklasser,og prisen står i stil med personene for å si det slik.

Alt ifra 30 000 til 120 000! Man må jo tenke på hvordan man vil ha det osv.

Selv vil jeg,når/om vi gifter oss,ha det lite og intimt,det viktigste for meg er kjolen og det at pappa skal føre meg til alters-og at jeg får mannen i mitt liv[:)]

Min personlige mening er at det er håll i haue å bruke så mye penger for en dag,den blir nok fin og minnerik uansett. Men,men..har man penger så hvorfor ikke,men dumt å måtte ta lån for alt dette. På bryllupsdagen er man sikkert så stressa at man ikke får med seg noe likevel[8|] 

Vårt kostet rett over 30 000, og vi hadde 30 gjester. Brudekjolen var min mors, så den var gratis.

dytt[:D]

ca 45 000.

75 middagsgjester, 86 til kaffe. Middagen bestod av hmmm....tror det var noe sånn vanlig spekeskinke/melon-greie, husker helt ærlig ikke helt.....hovedrett var hjortesteik med soppstuing, grønnsaker, en saus som var kokkens spesialitet (vet ikke navn) og mandelpoteter. Vaniljeis med varme bjørnebær til dessert. Kakebordet hadde bare hjemmelagde kaker (bortsett fra bryllupskaka da), og så hadde vi nattmat med spekemat (fenalår, spekeskinke, gravet elgkjøtt etc) og flatbrød, +masse frukt.

Hadde ikke full bar da, bare vin/øl til maten, cafe avec (baileys og cognac), og øl til nattmaten - ellers hadde vi litt vin og øl stående sammen med brus som folk kunne forsyne seg av som de ville.

Kjolen var gratis da (eller ikke helt, betalte jo for materialene men ikke med i regnskapet) - mamma designet og heklet/sydde den[;)] Og er usikker om  dressen til gubben (ca 6000) og ringene (ca2000) er med i regnestykket, for dette kjøpte vi i spania når vi bodde der, og det gikk liksom ikke av samme "potten"

150 000 kr, tok ikke noe lån eller noe fikk hjelp av foreldre og hadde oppspart endel

Hva som kostet hva husker jeg ikke, fikk samlet reging på hele selskapet, var 80 gjester,alle til middag, 4 retters. Kjolen kostet 20000 kr med alt.

Ca 100 tusen.
80 gjester.
3 retters middag.

Totalt ca 130.000.
65 gjester
Kokk på stedet som laget 4 retters middag.
Masse kaker
DJ
Plenty av drikke, vin/øl til mat, og drinker og avec etterpå.
Ford Excurtion limo (skrives sikkert ikke sånn[:)])
Fotograf
Klærne til mannen
Blomster
Kjolen kostet 12.000,- +++(sko, korsett, underskjørt, strømper)

Min bukett, mannens klær, bil og dj betale vi.
Kjolen fikk jeg av foreldrene mine, og resten ble delt på 5. (svigermor, svigerfar, mamma, pappa og oss [:D] )

Vet ikke helt den eksakte summen for våre foreldre betalte bryllupet men pappa antydet en gang at det kom på mellom 120 og 150 tusen. Fire retter og fri bar [;)]

Men bryllup trenger jo slettes ikke å være dyre, jeg har vært gjest i en del bryllup opp igjennom og det koseligste bryllupet jeg har vært gjest i var et veldig "enkelt" ett uten masse "dill og dall" [;)]

jeg giftet meg med george clooney i natt, og etter hva jeg kan huske var ikke brylluppet billig, det så i hvert fall ikke slik ut[:D][:D][:D][:D][:D]

fiiiiiiiiiiiiine drømmen, mmmmmmmm

Brudekjolen kom på ca. 2500.- og så betalte vi
litt av maten.- 2500.-
brudepikeskjolene  1000.-
frisør: 1000.-

Dressen min fikk jeg av min Mor, mye av maten fikk vi. brudebukett og blomstene fikk vi av ei av søstrene mine som driver blomsterbutikk. Vi hadde bryllupet hjemme, lånte bord og stoler, og et stort partytelt.
Søstra mi er fotogra så hun tok bildene, de kan du se på www.stustad.com/familien/bryllupet

totalt ca, 7000.- og vi var ca. 40 gjester.
Vi hadde koldtbord.
tror jeg har fått med alt, men uansett kom ikke over 10000.-

160 000- 170 000,-

kjolen, med tilbehør- 37000,-
fotograf, hele dagen 17 500,-
Brudebukett- 5000,-
barregning 15 000,-
gave til forlovere- 1500,-
taffel og musikk i selskapet- 6000,-
bryllupskake- 8000,-
klær til ungene- 2000,-
klær til han- 3500,-
osv....

Men dagen i mitt liv- vi fikk det akkurat som vi ønsket det... angrer ikke på noe..
Fikk mye av foreldrene vår og brukte oppsparte midler...

Vi hadde 85 til middag, også kom det 25 stk til kaffe....

Back
Topp