Hvor mye kostet det å ha dåp?

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Dere som har hatt dåp før, hvor mye kostet det og hvor mange år siden var det?

Hvor mye planlegger dere bruke denne gangen om dere skal ha det?

Ble ikke så alt for dyrt ... Fikk lokalet gratis og svigermor sto for hovedretteten (laget biff gryte) ellers laget vi litt tapas med spekemat og div...Trur d ble en plass mellom 2-4000 hadde i 2012 og 2014;)

Vi hadde navnefesten hjemme, og serverte, påsmurte rundstykker, spekemat, eggerøre og kaker.
Seremonien kostet 800 kr, mat/drikke/pynt rundt 2000 og kakene kostet oss ingenting, da familien bakte, og svigers kjøpte marsipankake fra bakeri. :)
Vi var 16 gjester, inkludert oss og hovedpersonen selv. (Men han spiste jo ikke noe av det som ble servert, annet enn appelsingelé til seg.)

Dette var i fjor.
Vi gjør nok akkurat det samme neste gang. :)

Rundt 10000. Vi leier lokale og bestiller mat. Gidder ikke prøve å spare penger på en dåp. Vi har to barn så det må vi ha råd til. De døpes bare en gang :) sparer heller andre steder.

Vår største utgift var maten, tapasbuffet til 25 stk -> 6000. Totale utgifter var kanskje 7000.

Det kom på over 10 000, og da fikk vi mye av maten til buffet og prøvde å gjøre ting billig. Men ting blir alltid dyrere enn jeg regner med, skjønner ikke hvordan jeg får det til:p

Bestiller mat for ca 3000 og lokale til 1000. Og ca 1000 på alt det andre (pynt og div.). Ca 5000 mao.

Vi blir ca 50 stk. Med lokale, koldtbord og pynt blir det ca 12000kr.

Vi blir ca 50 stk. Med lokale, koldtbord og pynt blir det ca 12000kr.
Ber dere da både babyens og deres tanter og onkler osv, eller hvem ber dere med så stort selskap? Er selv veldig usikker på hvor vi skal stoppe gjestelista nemlig :)

Ber dere da både babyens og deres tanter og onkler osv, eller hvem ber dere med så stort selskap? Er selv veldig usikker på hvor vi skal stoppe gjestelista nemlig :)
Vi deler litt. Skal ha min kusine som fadder. Hun er 17, så da ber vi foreldrene hennes også, men det er eneste av våre tanter og onkler som bes.

Vi ber faktisk bare et vennepar, ellers er det bare nærmeste familie. Inkludert våre tanter og onkler :-) Begge mine foreldre har giftet seg på nytt, så der følger det jo også med litt ekstra familie som vi selvfølgelig vil ha med :-)

Sliter med det samme. Veldig usikre på om vi skal be våre tanter og onkler. Blir en god del flere om de også skal inviteres... Syns det er vanskelig, for kunne tenkt meg noen av de, men ikke alle *kremt*

Sliter med det samme. Veldig usikre på om vi skal be våre tanter og onkler. Blir en god del flere om de også skal inviteres... Syns det er vanskelig, for kunne tenkt meg noen av de, men ikke alle *kremt*
Det er det som er, for vår del blir vi runt 25 med babyens tanter og onkler osv men hvis vi ber våre også blir vi vel nærmere 50, det synes jeg er litt mye samtidig som vi er veldig nær familien vår begge to og helst ville hatt de med..

• Liker
Reactions: J87
Til førstemann sin dåp gjorde vi det slik: Vi har veldig stor familie på min side, skulle vi bedt alle hadde det blitt alt for mange. Vi ba de av tantene og onklene som var fadder for meg, og begrunna det med det (de jeg liker best og har mest kontakt med også - heldig med den). Mannen sin familie er så liten at der ba vi alle. Og så våre aller nærmeste venner. Alle kunne heldigvis ikke komme, så vi var 23 eller 24 hvis jeg husker riktig:)

Dere som har hatt dåp før, hvor mye kostet det og hvor mange år siden var det?

Hvor mye planlegger dere bruke denne gangen om dere skal ha det?
Mannen jobber i Forsvaret så vi fikk lånt lokaler gratis der med førstemann. Brukte ca 3000 på mat vi bestilte, ca 500 på pynt og så fikk jeg familie til å bake kaker:) Bakte et par kaker selv også, så blei noen kroner der. Mannen sin onkel jobber på Ringnes så han sponsa oss med drikke. Så føler vi kom ganske billig ut av det. Håper på å ikke bruke så veldig mye mer denne gangen, men forberedt på å bruke litt mer. Kan jo ikke ta det for gitt at folk baker eller sponser oss med drikke, men lov å håpe;)

Vi kommer til å be de aller nærmeste på middag og kaffe også inviterer vi resten bare på kaffen! Hadde alle samlet sist gang på middag og det ble for mye styr synes vi. Da var vi samlet 40-50 stk HELE tiden fra morgen til kveld. Brukte sikkert 4-5000 kr totalt med mat, pynt og lokale sist gang.

Back
Topp