Hvor mye koster pakkekalenderen?

Har ikke summert

Noen ting er tradisjon
. Den store sjokoladenissen julaften. Vaskekluten like før jul = tid for julebadet. Kakeutstikker = vi baker julemenn /kakemenn.
Juletrepynt = vi pynter treet. Den har jeg glemt å kjøpe i år av alle ting så det henges det litt innpakket papir så lenge
Og den dyre, men ikke betalt av oss, kino med mine foreldre.

Ellers er det spredd utover julesokker og sjokolade, og en liten mini snøglobe, for eldste en pakke lego over 11 dager og jentrne får de dagene neglelakk, hårstrikk, lyspsyl, truser med enhjørninger på, hårfarge-kritt og muligens glitter lim, jeg er litt ute av tellingen så må se hva som mangler etterhvert.

Vi er altså midt i prosessen.

I år tipper jeg det blei ca 400-500kr. Gir ikke store ting hver dag - fant mye fint på søstrene grene. Får litt dill og dall og andre dager er det ting vi skal gjøre sammen - bake, pynte pepperkakehus, lage julepynt+++

Ca en femtilapp? Dumle, mini-kinderegg, Kinder maxi, mini-menthos, pez og lignende. Har brodert kalender med en liten pose til hver dag.

Her fick begge de 2 eldste legokalender.de ønsker det selv. Begge 2 betalte eg ca 370kr

20 griseflaks - 200kr
Julepysj (hadde hun fått uansett) - 119kr
Frokostblanding - 10kr
3 godterisaker - totalt 10kr

Så totalt 339kr

Aner ikke. Sikkert mye mer enn nok. Alt fra badebomber til pysj..:) Har en på 1 år og en på 16, så det blir nok litt dyrere til han på 16.

Aner ikke, mannen som har kjøpt. Sjokoladekalendere i år. Sikker 100 kr til sammen.

Men de får litt dyre gaver i år, ting de ønsker seg veldig, og da legger vi ikke så mye i kalender gaver i år.

3åringen ca 150 kr
9åringen ca 250

De får dvder, badebomber, klær (gensre, sokker, boxer), reflex, snop på lørdager, tur i badeland, småleker, smothie, rosiner, tyggispakke/dropspakke, griseflax, lyslenke, doritos minipose og noen andre småting.

Ca 500kr.

Vi har siste året med pakkekalender i år, rett og slett fordi at min mor har lagt opp til at det skal være dyre gaver hver dag og sønnen vår har mistet gleden over pakker innen julaften. Bruker godt over 1000kr på en kalender. Aldri igjen. Neste år blir det billig sjokoladekalender fra Rema 1000 :happy:

0 kr. Vi synes det blir mer enn nok pakker, spesielt siden eldste har bursdag i desember. Men hun har fått en Frost-kalender (med hobbyting med Elsa og Anna i) av sin døende bestefar. Mest sannsynlig siste jula hans. Om det er noe han ønsker for advents og julefeiringa så blir det sånn ❤️

Back
Topp