Hvor mye koster det å ta lappen nå for tiden?

• Trådstarter Trådstarter Hawler84
  • Opprettet Opprettet
H

Hawler84

Guest
er kjempe seint ute men må nesten bitte tenne sammen og prøve å ta den nå..
blir snart 30 år og har ikke lappen:(så lurer på hva det koster her i Norge nå fortiden?
dere som ble ferdig med lappen etter 2010 hvor mye har dere betalt?

har familie i England som sier kom her å taden da koster mye mindre der..går det ann?

det er dyyyyrt. Du må iallefall regne med 25 000. nå vet jeg ikke hvor god du er til å kjøre bil da. er jo ikke sikkert du trenger så mange kjøretimer. :) men det obligatoriske koster jo skjorta... :(

Tar lappen nå. Er 31 år, så jeg kan allerede mye. Betalte 15 tusen til kjøreskolen (pakkepris) + noen kr for å bestå teorien, leie av bil og sensor under oppkjøring.

20 tusen tilsammen tenker jeg

kan du kjøre sånn egentlig, så kan du vel regne med 15000. jeg begynte fra begynnelsen og hadde ingen å øve med på privaten så her gikk det nesten 60 000

Jeg brukte nesten 40000.. Men hadde endel kjøretimer fordi jeg var så usikker på meg selv. Men det obligatoriske er svindyrt! Regnet ut ca hva det obligatoriske kostet, og det var 20000+

bare det obligatoriske her koster 30000. så viss du skal ha ett par timer i tillegg så blir det dyyyyyyyrt!!!!!

Har det blitt helt villt dyrt å ta lappen? Jeg tok lappen for 5 år siden og da kom den på 12-13000... Kunne nesten ingenting fra før, og kjørte litt hjemme med forreldrene mine.
60 000 var jo helt villt.oppimot 100kjøretimer er jo ekstremt mange..

Jeg tok den i 2010. Betalte ca 21-22 000 med alt utenom grunnkurs og teorikurs. (det hadde jeg allerede tatt)
Kjørte ingenting utenom, så egentlig ble det slettes ikke dyrt. Ser ut til at det har blitt en del dyrere siden den gang..

Med alt som var obligatorisk + noen kjøretimer iløpet av 3 mnd og teoriprøven : 27.000,-

Tok i 2008, hadde knapt kjørt en bil, og trengte bare 9 kjøretimer + det obligatoriske. Kostet ca15.000 kr for alt.

Shit..koster det så mye nå?

Tok lappen i 1998 kostet meg 8000kr.

Har blitt fortalt at gjennomsnittet ligger på ca 30 000. Jeg brukte akkurat 20 000, bestod både teori og oppkjøring på første forsøk, kjørte ikke noe hjemme, leste bare 10 sider i teoriboka. Det varierer veldig fra person til person.jeg tok den forresten i vinter. Men ja, det er dyrt men vi har mer kurs og lærer mer enn de gjorde før så det er ikke bortkastet penger. Test deg på nett på teoriprøver. Jeg kjøpte tilgang på en uke for 99kr og det var godt brukte penger. Lykke til!:)

Må vel regne 500-600kr per kjøretime, 5000 for langkjøring, 4000 for oppkjøring, glattkjøring mener jeg kostet 3000 eller 3500, mørkekjøring koster vel noe, også er det teoriprøven som ligger på ca 500kr. Husker ikke om trafikalt grunnkurs også kostet noe...

Så, det kommer veldig an på hvor flink du er til å kjøre og hvor mange timer du må ha.

I Bergen ligger gjennomsnittet på det obligatoriske og at du klarer teori og oppkjøring på 20k, men noen kjøreskoler vet da å ta seg betalt. Forskjellen her er gigantisk. En pakke ett sted koster 19k, samme pakken et annet sted koster 25k, noen lurer unna de dyreste greiene, f eks mørkekjøring, så om du da klarer deg med deres billigste pakke, må du likevel ut med penger for alt set utelate. Jeg på min side vurderer nesten intensivkurs. Han ene som holder til her er visst veldig flink, har enda ikke hørt om noen som ikke har bestått på første forsøk med han.

LittleMonkey skrev:
Må vel regne 500-600kr per kjøretime, 5000 for langkjøring, 4000 for oppkjøring, glattkjøring mener jeg kostet 3000 eller 3500, mørkekjøring koster vel noe, også er det teoriprøven som ligger på ca 500kr. Husker ikke om trafikalt grunnkurs også kostet noe...

Så, det kommer veldig an på hvor flink du er til å kjøre og hvor mange timer du må ha.

Hjelpes for noen priser! Nå er det 12-13 år siden jeg tok lappen, men da kostet en kjøretime 350,- (gikk opp til 370,- mens jeg tok kjøretimer, og 400,- rett etterpå) forbikjøring 800,- langkjøring 1000,- glattkjøring 1000,- teoriprøven 135,- oppkjøring husker jeg ikke helt, men litt over 1000,- Teorikurs hadde jeg ikke, fikk låne teoriboka (pensum) av ei venninne. Glad jeg tok lappen den gangen ja!!

tok lappen i sommer, har brukt et år nesten..( er 33 år og ble lang læringskurve her.)

Pris eks: dobbel kjøretime 1300  (90 minutt)
 Obligatorisk langkjøring og kartkjøring: 7000
sikkerthetskurs og glattkjøring: 5000
 obligatorisk mørkekjøring- demo: 3000
teorien: 550
oppkjøring+ leie av bil+ kjøretime i forkant: 4000

er annet som også er obligatorisk men har glemt det ut..

ca 25 000 i obligatoriske ting da.. så kommer kjøretimer utenom....

Back
Topp