hvor mye koster det å pusse opp et bad?

*ceccemor*

Gift med forumet
altså...jeg vet at det er veldig forskjellig ut i fra hva man velger av fliser og innredning...
men kan man få pusset opp et bad med fliser på gulv og vegger til under 100.000?
jeg er litt usikker på hvor mange kvm det er... men det er et bad med god str ...

nettopp kjøpt oss hus,med dette badet... så ja - det skal pusses opp FØR vi flytter inn...
resten av huset er kjempe fint[:)][:D]

jeg har virkelig ingen peiling på hvor mye sånt koster[8D]
skal ta meg noen turer i forskjellige butikker...men det er sikkert noen her som har pusset opp bad før... [:)]

vi brukte ca 50000, og da rettet vi av gulvet, la fliser på gulv, baderomsplater på vegg, byttet et vindu, ny baderomsinredning og nytt dusjgjørne.

badet er ca 8 kvadrat

ORIGINAL: arw1

vi brukte ca 50000, og da rettet vi av gulvet, la fliser på gulv, baderomsplater på vegg, byttet et vindu, ny baderomsinredning og nytt dusjgjørne.

badet er ca 8 kvadrat

så bra...det hørtes lovende ut[:D]

ORIGINAL: Frk.Mamma

har ikke peil-men vet du får tak i sånne plater til og ha på veggene som ser helt ut som fliser, og det er billigere også og jeg syns det ser like fint ut så de burte du undersøke[:)]

takk for tips[:)][:D]

ORIGINAL: *ceccemor*

ORIGINAL: arw1

badet er ca 8 kvadrat

så bra...det hørtes lovende ut[:D]

men gjorde d meste selv da.... fikk hjelp til flisleggingen.
hvis dere ikke skal gjøre d selv, må du nok plusse på noen lapper da[8D]

spurte på 2 kjente baderomsbutikker og begge sa ca 150 000kr + innredning, og vårt er 4,5 kvm. tror nok vi går for billigere løsninger ja..

huseier her brukte 110.000 på badet vårt. nytt gulv (gulvbelegg), plater på vegg (som ser ut som fliser), og ny dusj osv. måtte bygge ut veggen pga at vi fikk vegghengt do. Og i dag kommer nytt vindu. badet er kanskje 8 - 10 kvm

ORIGINAL: MaRtE:)

spurte på 2 kjente baderomsbutikker og begge sa ca 150 000kr + innredning, og vårt er 4,5 kvm. tror nok vi går for billigere løsninger ja..

150.000 for et bad på bare 4,5 kvm???å hjelpes![X(][&:]

sjefen min fikk tilbud fra varme og bad på 300 000kr + innredning for et bad på 6 kvm[8|]

sjefen min fikk tilbud fra varme og bad på 300 000kr + innredning for et bad på 6 kvm[8|]

??????????

oida...

??????????

oida...

han takket nei til det og til heller et annet firma til 250 000kr + innredning. så det koster sannsynligvis mye om man ikke gjør det selv.

??????????

oida...

han takket nei til det og til heller et annet firma til 250 000kr + innredning. så det koster sannsynligvis mye om man ikke gjør det selv.

sambo er elektriker - heldigvis...så her kan vi gjøre alt selv,nesten i værtfall...røleggere kjenner vi også[:D]

Det var et nokså stort bad så om du skal ha det fagmessig utført (og det BØR du pga forsikring og evt senere salg - problemer kan dukke opp og er ting ikke fagmessig utført så kan det bli dyyyyrt..) vil det nok koste en del.. Og absolutt mer enn 100 000 kr... Og dere aner jo ikke hva som møter dere når dere river av platene - kanskje er det fukt og mugg under eller rør som må byttes..... Jeg ville tatt godt i pluss hatt litt ekstra til uforutsette utgifter... Ihvertfall 175 000 kr til selve oppussingen og 25 000 i uforutsette utgifter..

150.000 for et bad på bare 4,5 kvm???å hjelpes![X(][&:]

Shit, tror kanskje vi brukte 15.000 på ca 5 kvadrat... Men da var det IKEA-møbler, samme dusjen som var når vi flytta inn, ny dass, baderomsplater på veggene (synes det er like fint som fliser), varmekabler og fliser på gulv. Gjort selv og med hjelp [:)]

ORIGINAL: Pearl

Det var et nokså stort bad så om du skal ha det fagmessig utført (og det BØR du pga forsikring og evt senere salg - problemer kan dukke opp og er ting ikke fagmessig utført så kan det bli dyyyyrt..) vil det nok koste en del.. Og absolutt mer enn 100 000 kr... Og dere aner jo ikke hva som møter dere når dere river av platene - kanskje er det fukt og mugg under eller rør som må byttes..... Jeg ville tatt godt i pluss hatt litt ekstra til uforutsette utgifter... Ihvertfall 175 000 kr til selve oppussingen og 25 000 i uforutsette utgifter..

hmmm,ja...sikkert lurt... og DER sprakk badbudskjettet mitt..haha

ORIGINAL: ~Eline~

vi har ca 4 kvm med bad og betalte ca.25-30tusen for det. Gjorde det meste av grunnarbeid selv, rørlegger fikk vi også billig. Vi kom billigere ut med å flislegge enn sånne plater iallefall.

Edit: innredningen er liten og enkel, kjøpt på ikea. Veldig billig og greit. Kjøpte badekar og do på byggmakker til 5000kr(utstilling), så veldig fornøyd med det[:)]

vi har også tenkt å se etter litt billigere alternativer... altså,vil at det skal se bra ut...men koste mindre[:D]

Prisene varierer så utrolig etter hva du skal ha gjort og hva du kan gjøre selv. Du får det vel så dyrt som du vil ha det. Kjøper du alt på ikea og gjør det selv kan du sikkert klare det med under 100 000, men skal du leie inn fagfolk slik at du er sikker i forhold til f.eks. forsikring og videresalg, og i tillegg vil ha noe annet enn ikea løsning blir det fort dyrere. Vi er nesten ferdig med å pusse opp et bad på ca 10 kvm nå. Det ser ut til at vi klarer å holde budsjettet på 150 000. Av dette er ca 60 000 innredning, do, dusj og badekar. Vi leide inn rørlegger, elektriker og gulvlegger for å være sikker på at vi har alt etter gjeldende regelverk. Men det vi har hatt muligheten til å gjøre selv, har vi gjort. (Riving, bytte vindu, vegger, lister osv.)

Ei med likt bad som oss, bruker nå 170 000 på å pusse opp badet helt. Der har hun folk til å gjøre det.
Tror badet er 6-7kvm.

Vi gjorde det selv, og brukt kanskje under 50 000? Vi gjorde alt selv, med stor hjelp fra svigerfar og noen kamerater som er utdannet som både det ene og det andre.

Back
Topp