Hvor mye koffein drikker du iløpet av en dag?

En tråd i 'Juni 2021' startet av Løveunge, 24 Nov 2020.

Endre kallenavn | Kom i gang/Hjelp
  1. Junijubel Glad i forumet JuniJubel2021

Paracet er jo fremdeles førstevalget for gravide?

• Enig Enig x 1
  2. Løveunge Forelsket i forumet JuniJubel2021

tusen takk for svar

3. maldita Forelsket i forumet JuniJubel2021

Ja, men kan ikke knaske det lenger

4. Spinnelill Forumet er livet JuniJubel2021 Juligull2021 ❤️ Februarskattene 2019 ❤️

Er veldig glad i kaffe, men kutta ned til én kopp om dagen etter positiv test. Så kom kvalmen i uke 6, og etter det har bare tanken på kaffe gjort meg kvalm. Mulig jeg går for koffeinfri når kaffelysten en gang melder seg igjen.

• Liker Liker x 1
  5. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Man skal aldri knaske smertestillende uansett gravid eller ei...
    Det er ibux man skal holde seg unna når man er gravid.

• Liker Liker x 1
  6. Trultemor88 Gift med forumet JuniJubel2021

Drakk før 2-3 kopper kaffe, men har fått helt avsmak.. Pga cola og pepsi liker jeg ikke så blir ikke så mye koffein. Hender jeg tar en energi drikk i ny og ne men det er sjelden :)

• Liker Liker x 1
  7. Marengsviss Flørter med forumet JuniJubel2021

Jeg gikk over til koffeinfri kaffe når vi begynte å prøve, kuttet ut energidrikke ved positiv test. Drikker cola zero, men holder meg innenfor anbefalt daglig mengde koffein. Forholder meg til anbefalingene fra fhi.

• Liker Liker x 3
  8. Dahlia Gift med forumet JuniJubel2021 Sensommerbarna 2019

Jeg har mistet lysten på både kaffe, te og brus, så jeg drikker faktisk ikke koffein for tiden. Husker jeg fikk tilbake lysten på Pepsi Max etterhvert sist, og da prøvde jeg å begrense meg til 2 glass om dagen.

• Liker Liker x 1
  9. Leia18 Elsker forumet JuniJubel2021

Jeg er kaffeavhengig delux :angelic: Drikker sikkert 1 liter til vanlig. Men med kvalmen klarer jeg ikke få ned mer enn 1 kopp maks. Men uten den koppen får jeg tidenes hodeverk :p Nå drikker jeg som regel 3 små kopper svart kaffe/kaffe latte, kommer litt an på dagen :rolleyes: Av og til må jeg ha enda en for å overleve dagen på jobb, av og til holder det med 1-2. Gikk fint med første ungen, går sikkert fint nå og :joyful:

• Hjertelig Hjertelig x 2
  10. Woia Flørter med forumet Septemberhjertene 2018 JuniJubel2021

Elsker kaffe og iskaffe!! Reduserte til 1 kopp om dagen frem til de koffeinfrie bønnene kom i posten, så drikker jeg vel en 4-5 kopper som normalt nå. :)

• Liker Liker x 1
  11. VK3112 Andre møte med forumet

2-3 kopper om dagen:coffee2

12. ElskerJesus♡ Elsker forumet Tilgangsansvarlig Novemberbarna 2021 ♡Julekulene 2021♡

Eg e pepsimaxoman! Blir fort nokre liter pepsi i veka :hilarious: men nå i juletider, og siden dei har fått inn julebrus uten sukker (tåler dårlig brus med sukker) er det kun julebrus det går i. Aldri tenkt noko særlig over koffeininntak i andre graviditeter, då kaffi og energidrikker er verstinger og ein skal drikke ganske masse for å komme over anbefalt grense med brus/te.. og eg drikker ikkje kaffi eller koffeindrikker, så tar det med slåande ro :)

• Liker Liker x 1
  13. LIMO80 Glad i forumet

Sluttet med koffeinholdige drikker ved oppstart medisiner for IVF.

14. Mamma til T&T Forelsket i forumet JuniJubel2021

Drikker en liten Pepsi max om dagen, ikke hver dag, mer i helgene, prøver å bytte ut med annen, aldri likt kaffe...før drakk jeg mye hver dag... :dead:

15. Katti Forelsket i forumet Februarlykke 2022❄️

Kaffedrikkingen har gått litt opp og ned med kvalmen, og fikk litt avsmak i begynnelsen, men nå som kvalmen har sluppet litt drikker jeg litt mer. Men holder meg under grensen på 1-2 kopper.

Syns denne artikkelen var fin, får litt flere meninger om studien fra Dagbladet. Jeg stoler som hovedregel ikke uten videre på krigsoverskriftene til Dagbladet når de skriver om helse. Når de handler om noe jeg kan noe om er de som oftest i beste fall misvisende :-s https://www.klikk.no/foreldre/gravi...rikke-kaffe-og-koffeinholdige-drikker-6947669

• Liker Liker x 1
  16. Larsi Flørter med forumet JuniJubel2021

Maks 1 - 2 små kopper, drikker sjelden kaffe men kan bytte ut kaffe med evt andre koffeinholdige drikker:)

• Liker Liker x 1

Del denne siden