Hvor mye koffein drikker du iløpet av en dag?

Jeg er kaffe-elsker!! Drikker til vanlig en kopp i timen omtrent gjennom arbeidsdagen. Drakk også mye energidrikker!! Så babyen ble laget i koffeinrus. Da jeg ble gravid, og det gikk opp for meg så kutte jeg ut alt tvert. Måtte ta noen tester. Gått over til hvit te, for det anbefalte butikken til gravide. Og ikke noe kaffe :) Siden det er så omdiskutert der ute blant fagpersoner. Samme med Paracet. Det ble anbefalt sist jeg var gravid, jeg valgte å ikke bruke det til tross anbefalingene og nå 8 år etterpå fant de ut at det ikke var så Sundt for barnet i magen likevel. Så er veldig skeptisk av natur. Spesielt de første 3 mnd.

Paracet er jo fremdeles førstevalget for gravide?
 
Ser at du fikk tips av Lilje33 under her og er enig, de teene er gode :) mine favoritter er disse under her. Det finnes mange andre infuso versjoner fra twinings og andre smaker fra London fruit & Herb også. De fra London fruit & herb inneholder lakrisrot, men er ganske langt nede på innholdsfortegnelsen (ergo lite av det) så selv har jeg ingen betenkeligheter med å drikke en slik av og til. Elefant rooibos teen drikker jeg med melk og honning i :p De er ikke så lekre i forpakningen de to nederste, så hadde faktisk ikke kjøpt de om jeg ikke hadde smakt de på besøk hos noen først :rolleyes: Finner de på meny.

Vis vedlegget 341713
Vis vedlegget 341714
Vis vedlegget 341715
Vis vedlegget 341716 Vis vedlegget 341718 Vis vedlegget 341720

tusen takk for svar
 
Er veldig glad i kaffe, men kutta ned til én kopp om dagen etter positiv test. Så kom kvalmen i uke 6, og etter det har bare tanken på kaffe gjort meg kvalm. Mulig jeg går for koffeinfri når kaffelysten en gang melder seg igjen.
 
Drakk før 2-3 kopper kaffe, men har fått helt avsmak.. Pga cola og pepsi liker jeg ikke så blir ikke så mye koffein. Hender jeg tar en energi drikk i ny og ne men det er sjelden :)
 
Jeg gikk over til koffeinfri kaffe når vi begynte å prøve, kuttet ut energidrikke ved positiv test. Drikker cola zero, men holder meg innenfor anbefalt daglig mengde koffein. Forholder meg til anbefalingene fra fhi.
 
Jeg har mistet lysten på både kaffe, te og brus, så jeg drikker faktisk ikke koffein for tiden. Husker jeg fikk tilbake lysten på Pepsi Max etterhvert sist, og da prøvde jeg å begrense meg til 2 glass om dagen.
 
Jeg er kaffeavhengig delux :angelic: Drikker sikkert 1 liter til vanlig. Men med kvalmen klarer jeg ikke få ned mer enn 1 kopp maks. Men uten den koppen får jeg tidenes hodeverk :p Nå drikker jeg som regel 3 små kopper svart kaffe/kaffe latte, kommer litt an på dagen :rolleyes: Av og til må jeg ha enda en for å overleve dagen på jobb, av og til holder det med 1-2. Gikk fint med første ungen, går sikkert fint nå og :joyful:
 
Elsker kaffe og iskaffe!! Reduserte til 1 kopp om dagen frem til de koffeinfrie bønnene kom i posten, så drikker jeg vel en 4-5 kopper som normalt nå. :)
 
Eg e pepsimaxoman! Blir fort nokre liter pepsi i veka :hilarious: men nå i juletider, og siden dei har fått inn julebrus uten sukker (tåler dårlig brus med sukker) er det kun julebrus det går i. Aldri tenkt noko særlig over koffeininntak i andre graviditeter, då kaffi og energidrikker er verstinger og ein skal drikke ganske masse for å komme over anbefalt grense med brus/te.. og eg drikker ikkje kaffi eller koffeindrikker, så tar det med slåande ro :)
 
Drikker en liten Pepsi max om dagen, ikke hver dag, mer i helgene, prøver å bytte ut med annen, aldri likt kaffe...før drakk jeg mye hver dag... :dead:
 
Kaffedrikkingen har gått litt opp og ned med kvalmen, og fikk litt avsmak i begynnelsen, men nå som kvalmen har sluppet litt drikker jeg litt mer. Men holder meg under grensen på 1-2 kopper.

Syns denne artikkelen var fin, får litt flere meninger om studien fra Dagbladet. Jeg stoler som hovedregel ikke uten videre på krigsoverskriftene til Dagbladet når de skriver om helse. Når de handler om noe jeg kan noe om er de som oftest i beste fall misvisende :-s https://www.klikk.no/foreldre/gravi...rikke-kaffe-og-koffeinholdige-drikker-6947669
 
Maks 1 - 2 små kopper, drikker sjelden kaffe men kan bytte ut kaffe med evt andre koffeinholdige drikker:)
 
Back
Topp