Hvor mye klær

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Alt for mye sikkert. .. ☺ 6-7-8 bodier, 4-5 strømpebukser, en del sokker, 2 sparkebukser, 3 pysjer, en genser/jakke og et par bukser...

Masse masse og enda litt til :)

12-14 bodyer i 50 og 56 og 6-8 bukser. 4-5 sparkebukser i 50 og 56. Tre ullpysjamaser i 56 og et par pysjer i bomull. 3-4 sparkedresser i 56 og to i 50. :)

Aaaaltfor masse :P 2 fulle skuffer med str 50 og 2 fulle skuffer med 56, like mye i str 62 og 68. Jenta skal ihvertfall slippe å være naken :P :P

Tror vi har en fornuftig mengde klær, er så usikker på størrelser osv, så det får bare bli litt ekstra vasking i starten evt. :) butikkene er jo åpne etter fødsel også, så er det for lite i en størrelse så kan vi bare kjøpe mer :) Blir sikkert litt klær i gave også, alle sier så iallefall :p

Nesten ingenting, har det meste fra før av. Men klarte ikke å holde meg unna romjulsalget, så da ble det noen sett til lillemor i str.56-60 :-)

Lite egentlig... 4 bodyer, 2 bukser, 2 sparkebukser, ytterklær og nattdrakt. Vi regner med å få endel, pluss at jeg heller drar ut å handler etter lille har kommet. Tamt hvis alt blir forlite eller for stort. Så kan fint ta en handlerunde etter noen dager hjemme:-)

Har to fulle skuffer med klær i 50-56 og litt i 62-68 utenom. Har alt for mye :p var på salg og handla mye fine klær. Så fikk eg panikk for eg tenkte det var for lite . Så kjøpte eg ein full pose med pent brukte klær på Facebook. Får nokk ikkje brukt alt :p men kan ha dei brukte i reserve om det blir ein gulpe baby :)

Vi har faktisk ikke kjøpt så mye, men har arva en hel haug og fått masse av venner og familie :) så vi har nesten for mye tror jeg :)

Har ikke kjøpt så mye nytt men fått litt og tatt frem litt etter storebror. Selv om vi venter jente har vi jo noe som ikke var så guttete :p kjøper mer etterhvert hvis vi ser vi trenger, ellers får vaskemaskina gå litt trutt så vi får bruke yndlingsplaggene mest :)

En skuff med klær i str 50 og en skuff med klær i 56. Om vi trenger mer får jeg heller fylle opp etter fødsel :-) Vet jo ikke om man får en skikkelig gulpebaby f.eks. Grenser for hvor mange maskiner man rekker/orker å vaske pr dag tenker jeg. Så greit å ha en del skift. Men må nesten se an behovet :-)

Har flest av bodyer, strømpebukser og nattdresser.

Har kjøpt en del nytt (første barnet vårt) og masse brukte klær på finn.no - så har sortert ut alt jeg ikke likte av de brukte klærne og gitt det bort videre til fretex :p:D Er litt for nøye på hva jeg liker av babyklær.. Så da er det bedre å kjøpe inn masse brukt, gi bort det overflødige og supplere med nye klær man kan ta vare på til en evt neste baby :oops:..

Her trodde jeg at jeg hadde handlet mer enn nok klær, helt til jeg telte over og delte på to... Da ble det noen bodyer til hjem i posten, husker godt hvor ofte vi skifta gulpebody på storesøster. Så nå har hver av tvillingene 6 langermet bodyer, 3 sparkebukser, 2 hele dresser, 2 nattaser, 2 strikkejakker, X antall sokker og strømpebukser - i str 50... Så får vi se når de kommer om vi trenger andre størrelser eller om dette holder til å begynne med :)

Altfor mye, men elsker klær:)
Har mye etter de 2 første og fått mye av den kommende mormor nå, samt kjøpt litt selv! :)
Plager meg ikke å ha en del skift til lillegutt;)

Nå er jeg riktignok førstegangs og har ingen ting fra før, i tillegg til at jeg virkelig ikke aner hvor mye man trenger!! Antakelig mer enn jeg har kjøpt (som er svært lite) og mer enn man først tror, avhengig av sikkel og gulping. OG jeg vet jo at man ofte får gaver!!
Men et "problem" er også at jeg har arvet så sinnsykt mye klær!!! Fikk senest i går en eske med klær fra 50-74. Alt veldig pent og nøytralt, vi vet ikke hva vi får! Og det venter mer klær fra samme sted hvis vi får gutt!! (Noe jeg tror...).. I tillegg til tre poser i kjelleren i forskjellige str...
Jeg vet sykehusene ofte tar de minste str. Og helsestasjonen hos oss har egne kurver hvor man kam gi/hente i tillegg til at de leverer ut pakker de setter sammen til familier som trenger det. Noen som vet om andre som tar i mot?

Back
Topp