Hvor mye klær?

MammaMia85*

Forelsket i forumet
Hei!
Lurere på hvor mye klær dere har kjøpt inn eller tenker dere skal kjøpr inn i str 50-56?
Vi brukte ikke 50 så lenge på førstemann. Så jeg har kjøpt inn 3 bodyer og 2 strømpebukser i 50. Og i 56 tror jeg har ca 12 antrekk. 2 kjoler resten sparkebukser og sånn. Da kan hun heller bruke 50 i body så ting sitter på plass og da gjør det ikke noe med en litt stor kjole i 56 utenpå :) Ellers av "utenpåklær" har jeg 2 litt tjukke kosedresser med matchende luer og ett strikkesett.

Nå har jeg faktisk kun kjøpt inn noen nye klær som han skal ha når vi reiser hjem fra sykehuset, samt en vinter-ulldress fra nøstebarn.. Resten ligger klart etter forrigemann, og da jeg begynte å vaske alt sammen, så viser det seg jo at det er enorme mengder med bittesmått babytøy i 50 og 56.. Jeg aner ikke noe antall av hvert her, men det er MYE.. Mye mer enn man trenger i hvertfall.. Så jeg har hatt en liten bønn til de som har spurt hva vi trenger til babyen om at de heller kjøper noe til storebroren, for han vokser ut av alt om dagen.. ;-) Håper de tar det til etterretning, for vi trenger virkelig ingenting til babyen... I hvertfall ikke små klær.. Hvis jeg skal ta et omtrentlig tall, så har vi sikkert 20-25 bodyer, 15 bukser, 10 innejakker, 10 par sokker, luer, 5 strømpebukser, 10 pysjamaser/heldresser, 10-15 gensere... Himmel, det er en kjempestabel med babytøy... Vi kommer ikke til å rekke å bruke alt før det er for lite..

Eg har ikkje så masse.. eller har kjøpt inn 3 bodyer, 1 strømpebukse, i joggebukse og en ulldress. Alt i kvitt siden eg ikkje veit kjønnet enda :)

eg trodde eg hadde masse etter storesøster, men når eg åpna posene såg eg at masse var flekkete og lukta tran...
men om det er ei jente i magen har eg alikevell meir enn eg trenger..

Jeg hadde for lite klær i 50 og 56 sist, så måtte be søstra mi kjøpe mer etter noen dager.
Men denne gangen har jeg nok alt for mye :)

Tror kanskje jeg har litt lite. Får kjøpe noen fler bodyer og strømpebukser hvrtefall.
Også stenger jo ikke butikkene selv om jeg føder heller liksom...;) Men, greit å ha ting klart da..

Har ikke så mye enda. Kommer mer enn nok klær etterhvert. Kun et par bodyer i str 50. De 2 barna jeg har fra før kom seg aldri inn i str 50 ;)  Rett i 56, og 62 bare noen uker etterpå. Men har vel kanskje ca 10 bodyer i 56, 5-6 strømpebukser, 4-5 bukser og gensere, noen sparkebukser, ullfleece dress fra nøstebarn, fleece sett og et ullsett. Og mere klær kommer det jo så. Skal nok ikke fryse :D

Har ingenting i str 50. Brukte ikke det sist . Har noe i 56 fra før + kjøpt litt nytt. Erfarte sist at vi fikk MASSE klær, og noe ble nesten ikke brukt før det var for lite. Får heller sende søster på handel hvis det blir for lite ;)

Det er jo stor forskjell på hvor store dissa ungene er når de blir født. Sønnen min brukte 50 og 56 en stund. fikk bare klær i 62 og større.. så bæsja han igjennom mye de første dagene, så da gikk det tomt for klær :)

Back
Topp