Hvor mye klær?

Meko

Flørter med forumet
Antar at det er det evige spørsmålet som nybliven mamma. Jeg synes hvert fall det er veldig vanskelig å vite hvor mye de trenger. Nå har våren kommet til Sørlandet og det innebær en forandring i hvor mye klær de trenger. Er jo ikke det samme når det helt plutselig er 10-15 grader og sol ute.

Har lagt bort voksiposen og bruker kun dyna i vognen nå. I tillegg har jeg lagt bort dressene. Men så kommer spørsmålene strømpebukser eller ikke? Et lag ull og så er det greit eller to med bomull.. ja listen kan gjøres lang.

Hvor mye klær bruker dere?

Når vi skal trille etterpå er det knall sol og ganske varmt. Tror jeg da kommer til å ha vanlige klær (body og bukse), en tynn ullgenser og bomullslue, og dyne over. Det virket iallefall som det var passe i går [:D]
Jeg syntes også det er veldig vanskelig, men må nok bare prøve seg fram [:D] Men jeg pleier å heller kle de litt mindre, for tror generelt at man tar på alt for mye. Som min kjære sier, det er flere unger som svetter ihjel enn fryser ihjel.

ORIGINAL: Ephexita

Jeg bruker ett lag med bomull innerst, ull utenpå også nedi posen.
Posen begynner å bli litt varm, så må få kjøpt dyne.
I bhg på denne tiden kler vi de som skal sove ute i bomull innerst med et lag fleece eller ull utenpå, også nedi voksiposer e.l.

Bruker de strømpebukser? Jeg har ikke brukt det tidligere og når han ligger nede i vognen på lamskinn og dyna over seg har jeg tenkt at han ikke trenger det. Har kjøpt bæresele nå som jeg har lyst å bruke litt. Da henger jo bena litt friere så har tenkt at han kanskje trenger strømpebukser da.

ORIGINAL: Silje_85

Når vi skal trille etterpå er det knall sol og ganske varmt. Tror jeg da kommer til å ha vanlige klær (body og bukse), en tynn ullgenser og bomullslue, og dyne over. Det virket iallefall som det var passe i går [:D]
Jeg syntes også det er veldig vanskelig, men må nok bare prøve seg fram [:D] Men jeg pleier å heller kle de litt mindre, for tror generelt at man tar på alt for mye. Som min kjære sier, det er flere unger som svetter ihjel enn fryser ihjel.

Helt enig! Tror det er få unger i Norge som fryser.[:D]

Syntes dette er kjempe vanskelig jeg også!! Her ligger han som oftes med ullbody og strømpebukse også har han en ull dress på seg utenpå der. Har ryddet vekk voksiposen og kjøpt en dun dyne..
Men nå virker det faktisk som det kanskje er litt for varmt å ha på den ull dressen! Og da vet eg ikke hva eg skal ta på han! hehe. [8D]

Her ligger han på lammeskinn, et lag med ull, så helseteppe over, og den som beskytter for vind. Da er han kjempe varm!!! Tok med en slik måler, og vi gikk i skyggen, var over 29 grader nedi vogna!! Han var varm altså, så tok bort helseteppet tilslutt jeg...

jeg har på hu strømpebukse, body ,fleece jakke m hette og fleece bukse og lue..Har pledd i bånn og dyna over..Pluss trekket til vogna da..Da er hu nesten for varm da jeg tar hu opp igjen så hu er nok varm av seg tydligvis

Her smeltet Vilde nesten bort, da vi trillet idag. Jeg gikk i t-skjorte så var varmt [:)].
Vilde hadde etterhvert bare på body, tynn lue, bukse og stømpebukse. Lå på saueskinn. Måtte lukke opp dynen og tekket på vognen, for dampet der inne.

Back
Topp