Hvor mye klær trenger man til en nyfødt?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
Hadde bare vært greit å vite når jeg skal til å handle inn litt. Sikkert andre også som lurer på det samme. :) Og trenger man ull til en aprilbaby? :)
 
Husker ikke hvor mye jeg kjøpte inn til storebror! Men vi fikk en gulpebaby så vi måtte ha mange skift :p
 
Jeg har kjøpt inn tynn ull i 56. Det kan fortsatt være kaldt i april/ beg. av mai.. Også kommer det jo litt ann på hvor man bor, hvor mye ute man er osv. Vi bor i området rundt Gardermoen - en skikkelig kuldegrop!
 
Kommer helt ann på babyen. Ville heller kjøpt for mye enn for lite. Noen gulper ofte, andre ikke.. Noen bæsjer mye, noen ikke;) og den bæsjen går lett fra bleie til body.. Ihvertfall en ting jeg husker godt..
 
Du trenger nok en del bodyer, for bæsj og gulp kommer seg fort på klærne ;) ellers er det jo godt og varmt inne, så her kommer h'n til å ligge mye i bare body inne. Vi brukte ikke ull på mars babyen vi fikk, men det var pga eksem..

Husk, det kan hende du får mye i begynnelsen, da gjerne i str 56/62, og de bruker nok ikke 56 så altfor lenge. Her var eldste 47 når hu ble født. 50 varte i en uke, 56 til hun var 4 uker...
 
Jeg kjøpte med vilje ikke inn altfor mye på forhånd. Man får gjerne mange gaver. Jeg måtte ut og kjøpe noen flere bodyer etter et par uker, men det var ikke noe problem. Verre å ha masse man ikke får brukt. Mannen klarer også å løpe innom HM eller Lindex og plukke med seg noen basic bomullsbodyer i oppgitt str ;) Vi hadde litt ull til vårt desemberbarn, men brukte også mye bomull innendørs. Og de bruker stort sett body og strømpebukse, så du trenger ihvertfall ikke så mye av alle andre plagg.
 
Man trenger alltid ull, året rundt :) Min kommer til å bo i ull. :)
 
Jeg regnet ca 3-4 skift til dagen. Sååå kommer det ann på hvor ofte du vasker klær :)
 
Tusen takk for svar alle sammen! :) Veldig greit å vite. Da kommer jeg nok til å kjøpe en del bodyer i hvertfall, men hvor mye trenger man i str. 50 og 56? er jo det som blir brukt i starten :) Har ett par bodyer allerde i str. 50 og et par sparkebukser i str. 50, tror dere jeg trenger mer i den størrelsen? eller burde jeg heller kjøpe mest i str. 56? :)
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??
Brukte aldri noe i 50. Var vel et par uker med 56 så et par med 62 også 68 osv. :p
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??
Brukte aldri noe i 50. Var vel et par uker med 56 så et par med 62 også 68 osv. :p
De vokser sykt fort da, skremmende! Jaja, da blir det uansett kjøpt inn mest klær i str. 56 i forhold til str. 50 her også da. :) skal jo selvfølgelig kjøpte inn litt i de andre størrelsene også da, men nå tenkte jeg mest på hva man trenger av de minste størrelsene :)
 
Kjøp ikke noe mindre enn 56. Hvis du skulle få en liten baby så kan du handle dette inn etterpå. Kan fint bruke 56 med litt oppbretting.

Tror vi ihvertfall hadde 7-10 skift.
 
Jeg har kjøpt inn tynn ull i 56. Det kan fortsatt være kaldt i april/ beg. av mai.. Også kommer det jo litt ann på hvor man bor, hvor mye ute man er osv. Vi bor i området rundt Gardermoen - en skikkelig kuldegrop!
Jeg bor også rundt Gardermoen område :D
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??
Vi brukte str 50 til han var over 2 mnd. Er jo veldig individuelt fra barn til barn hvor lange de er osv. Jeg "visste" at jeg ikke fikk en kjempebaby, noe som stemte. Så handlet en del i 50, selv om alle sa jeg burde bare handle 56. Kunne aldri ha brukt 56 fra starten på min iallefall :) Er jo ikke noe krise om du må handle mer etter at barnet er født heller om du ser at du trenger mer i den str.



Mamma til Novembergutt -12, en ny skatt ventes i april - 15
 
Jeg endte opp med å måtte handle inn litt i str 44 da vi fikk en liten gutt :p
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??

Vi brukte endel i 50. Hun begynte ikke med 56 før hun var to-tre måneder, tror jeg. Om jeg husker riktig. Det kommer veldig an på størrelsen på baby. ;) Og det er vanskelig å vite før man har født. :p


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg kjøper mest i 56, har enda ikke kjøpt noe i 50. Tenker at den korte tiden jeg får brukt 50, går det antakelig bra med 56 også? Blir det en knøttliten baby får vi heller kjøpe noe i 50 da.. Vet ikke om det er lurt, men innbiller meg at jeg fint kan bruke 56 fra starten.. Hva sier dere som har barn fra før??

Jeg brukte str 50 i 1 mnd på min sønn.. Da vi skulle reise hjem fra sykehuset hadde han en bukse i str 56 og den var altfor stor! Skulle hatt bukse i str 50 da.. Men, men..
 
Back
Topp