Hvor mye klær trenger januarbabyen?

ønskebarn<3

Glad i forumet
*Aprilbaby 2018*
Mailykke 2018
Hei, har handlet en del klær men har kjøpt mest i str 62-68. Hvor mye klær trenger man i egentlig i str 50-56?

Jeg har foreløbig
5 langermet ullbody
3 str.bukse ( ikke ull)
2 par sokker
3 tynne luer
3 bukser
En body kortermet ikke ull
En body langermet ikke ull
To ulldrakter
..

Tenker selv jeg trenger flere sokker, varm lue og votter, smekker, nattdrakter :p noen som har tips til en førstegangsmamma?
Ønsker ikke å kjøpe alt for mye men samtidig vil jeg ikke ha for lite :p mannen jobber mye og er ikke så lett å bare dra ut å kjøpe noe når babyen blir født i en så kald måned.

Sokker hadde vi null bruk for, så tenker tre par holder? De blir jo ikke sure, og det er jo ikke de som får gulp eller bæsj på seg heller. :p hadde kjøpt noen nattdrakter ja, og evt flere bodyer. Men husk at dere får garantert masse klær i barselgave! Venninna mi fikk nettopp sin første, og sa at hun trodde folk overdreiv litt når de sa hvor sykt mye klær og greier man fikk i barselgave, men den gang ei ;)

Strømpebukser og ull bodyer levde vår i. Så hadde vi noen få "pynteplagg". Hadde også endel hjemmestrikka ull sett med yttertøy. Full pakke med sokker, bukse, jakke og lue. Hadde også et par slike bamse dresser, med fot eller tøfler tynn ull lue jeg brukte feks når vi skulle kjøre bil, siden vi bruke voksi pose i bilstolen.

Mitt beste tips, kjøp en pakke med brukt babytøy feks. Der er det ofte det man trenger å litt til :) det er jo sjeldent man kan se det er brukt!

Har selv kjøpt to brukte klespakke til jente. Nå mangler jeg kun bittelitt ull. Så er jeg i boks :)

Takk for tips :D

har kjøpt mye av det brukt, klærne ser ut som nye :p

Har også voksipose til bilen:p

Sokker hadde vi null bruk for, så tenker tre par holder? De blir jo ikke sure, og det er jo ikke de som får gulp eller bæsj på seg heller. :p hadde kjøpt noen nattdrakter ja, og evt flere bodyer. Men husk at dere får garantert masse klær i barselgave! Venninna mi fikk nettopp sin første, og sa at hun trodde folk overdreiv litt når de sa hvor sykt mye klær og greier man fikk i barselgave, men den gang ei ;)

Takk for tips :happy::happy:

Trenger man ytterjakke og dress? Vi har et par bamsedresser og vognpose/bilstolwrap, men lite annet yttertøy. Er også lite fan av ull selv (får helt noia), men ungen bør kansjje ha det likevel?

Trenger man ytterjakke og dress? Vi har et par bamsedresser og vognpose/bilstolwrap, men lite annet yttertøy. Er også lite fan av ull selv (får helt noia), men ungen bør kansjje ha det likevel?

Syns det holdt med bamsedress første vinteren. Vi fikk en reima vinterdress i barselgave til forrige (februarbarn) tror den ble brukt én gang til tur med bæresele i april. I vogn og bilstol og sånt bruker man jo mest ull/fleece, vi brukte altså den bamsedressen. Jakke er totalt unødvendig og upraktisk når de ikke kan gå. :)

Syns det holdt med bamsedress første vinteren. Vi fikk en reima vinterdress i barselgave til forrige (februarbarn) tror den ble brukt én gang til tur med bæresele i april. I vogn og bilstol og sånt bruker man jo mest ull/fleece, vi brukte altså den bamsedressen. Jakke er totalt unødvendig og upraktisk når de ikke kan gå. :)

Det høres jo logisk ut. Var bare så kaldt til morgenen i dag, så fikk nok litt panikk fordi det kom så brått på! :)

Det høres jo logisk ut. Var bare så kaldt til morgenen i dag, så fikk nok litt panikk fordi det kom så brått på! :)

Man varmer jo som regel opp bilen for eksempel, og er det ordentlig kaldt legger vi et teppe over bilstolen på tur ut til bilen. Holder jo det :)

Jeg ville nok brukt ull for det ja :) Baby klær i ull er jo mye og gode, så tviler på at babyen får noia ;)

Til sammen i str 50 og 56 har vi dette:

12 bodyer (6 i hver str)
10 strømpebukser
15 bukser
9 pysjer
16 sokkepar (noen av disse kan brukes lengre enn str 56 også :P)
7 luer
3 dresser (en hjemmestrikka ull, en med fleece inni og ull utenpå, en i fleece)

Tenker at dette holder i massevis :P Tenker også at det er unødvendig med dyr ull de vokser ut av med en gang når de er så små, de ligger jo godt innepakka i vogna og man bør jo heller ikke på trilletur når det er veldig kaldt.

Tenker du trenger en fleece eller ulldrakt i 56. Det er.gjerne veldig kaldt om dere skal ut med vogn. Da greit med noe varmere på baby

Tenker du trenger en fleece eller ulldrakt i 56. Det er.gjerne veldig kaldt om dere skal ut med vogn. Da greit med noe varmere på baby

Enig i denne, men anbefaler ull og ikke fleece siden det er syntetisk. Anbefaler det framfor bamsedress som virker varm, men de er lagd av bomull og polyester:) ull regulerer varmen myr bedre. Fins mye myk og god babyull som ikke klør:) anbefaler å lese litt om fleece vs ullfleece på nøstebarn. Bare tips til de som vil:)

Enig i denne, men anbefaler ull og ikke fleece siden det er syntetisk. Anbefaler det framfor bamsedress som virker varm, men de er lagd av bomull og polyester:) ull regulerer varmen myr bedre. Fins mye myk og god babyull som ikke klør:) anbefaler å lese litt om fleece vs ullfleece på nøstebarn. Bare tips til de som vil:)
Sant nok :) men så er ull mye dyrere hvis baby er stor og man ikke har god økonomi :)

Sant nok :) men så er ull mye dyrere hvis baby er stor og man ikke har god økonomi :)

Kan jo kjøpe brukt da :)

Men vi klarte oss fint med bamsedressen da, vesla vår har bestandig vært ganske varm av seg. Hun er 7 nå, og enda bor vi i Lofoten, men vi bruker "aldri" ull på henne, det blir hun bare svett og kløete i. Hun foretrekker fleeceklær til utelek, eller ulike varianter av superundertøy, devoldklær og sånt. Må være noe lettere enn strikkede ullklær i alle fall, det blir bare ikke brukt. :p

Strømpebukser og ull bodyer levde vår i. Så hadde vi noen få "pynteplagg". Hadde også endel hjemmestrikka ull sett med yttertøy. Full pakke med sokker, bukse, jakke og lue. Hadde også et par slike bamse dresser, med fot eller tøfler tynn ull lue jeg brukte feks når vi skulle kjøre bil, siden vi bruke voksi pose i bilstolen.

Mitt beste tips, kjøp en pakke med brukt babytøy feks. Der er det ofte det man trenger å litt til :) det er jo sjeldent man kan se det er brukt!

Har selv kjøpt to brukte klespakke til jente. Nå mangler jeg kun bittelitt ull. Så er jeg i boks :)
Hvor har du kjøpt brukt baby klær? :) Finn?

Hvor har du kjøpt brukt baby klær? :) Finn?

Kjøp og salg grupper på fjesboken feks :) er med i et par fra området her. Å har feks kjøpt en stor pose med klær til 300kr kan ikke se det er brukt. Å var mye ull oppi, bla en lillelam ulldress. Kjøpte også en pose til 200kr med str 50-56. Masse newbie, janus ol. Helt supert!

Kjøp en str større så har man den lengre;) hadde bare en ullbody og en bomullsbody i str 56 til førstemann, men mer i str 62:) men forstår den altså:) fordelen med ull er og at man trenger færre plagg:)

Back
Topp