Hvor mye klær trenger deres små?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Til nå har vi hatt en gutt med høyt klesforbruk. Endelig begynner medisinen mot reflux å virke, og de siste dagene har han nesten ikke gulpet -og det har vi fått til å ta imot med klut.

Han har før måttet skifte klær opptil 15 ganger per dag, og har med det også trengt i overkant mange skift. Nå har han akkurat begynt å bruke 74 og jeg er usikker på hvor mye som en normalt-gulper-kanskje-av-og-til-baby trenger. Om det er vits i å kjøpe mer enn det vi har liksom.
Hvor mange bodyer etc passer dere på å ha i hver størrelse?

Det var et vanskelig spørsmål... I 62 har vi sinnsykt mye. Men det er både fordi vi har både klær til varme dager og kalde dager, og vi rakk å kjøpe noe selv før det kom en haug med forsinkede barsel gaver pga korona.

Nå er hun på vei inn i 68. Og det samme har egentlig skjedd der også.. Har nok mye mer enn vi strengt tatt trenger, men så slipper jeg å vaske hver dag da...

Jeg tror jeg hadde klart meg med 4-5 bukser, et par kjoler og 10 bodyer +sokker, pysj og strømpebukser.

Body må byttes hver dag pga sikkel, men buksene kan godt brukes et par dager. Mulig dette endrer seg nå når hun begynner å spise...

Hadde sikkert 30 bodyer i str 62. Nå er alle pakket bort og 68 er tatt frem. Den har vi rundt 10 stk i tror jeg. Har bukser og gensrer i 62 fremme enda, men bruker det sjelden. Går stort sett i body og strømpebukse, som jeg forøvrig har 5-6 stk av, eller en av de 3 løse buksene han kan bevege seg i. Ser hvor lenge vi klarer oss med det, for når 68 er for lite har vi ikke mer klær til ham i hus. Fyller isåfall på med neste størrelse og kjøper ikke inn mer i 68. Så og si alle klærne vi har er gaver, arv og gitt bort på finn.

Hvor ofte du vasker klær og om du har tørketrommel eller ei, tenker jeg også spiller inn på hvor mye du trenger. Vi har ikke tørketrommel.

Jeg har mengder av klær. Og håper at jeg får solgt litt av det. Min første hadde refluks, og som deg merket jeg at jeg trengte mye klær til henne. Hun gikk aldri på medisiner (de ville ikke medisinere siden hun fulgte kurven sin) - og derfor varte det litt lenger enn hos deg. Så har mye arveklær for henne. Men nå har jeg fått dilla på småblomstrete klær - så har handlet litt mye unødvendig til minstemann, haha. Bodyer synes jeg det kan være greit å ha litt av. En 3-4 strømpebukser. Noen bukser og noen strikkejakker hadde nok holdt. Og sokker. Kjoler har jeg alltid synes er upraktisk før de begynner å gå. Så du klarer deg nok med ganske lite. Men bodyer bytter jeg noen ganger om dagen selv om hun ikke har refluks. Pga sikkel og søl nå som hun har begynt med smaksprøver.

8-10 bodyer er vel det vi har her også. Om lille har en heftig sikledag prøver vi å bruke smekke og holde klutene klare, men hun gulper ikke så fryktelig mye. Ellers er det som Mina sier over her potensiale for søl med introduksjon av fast føde, så da blir det litt bytting.

Back
Topp