Hvor mye klær til babyen?

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Selv om vi alle føder ca. i mai, så tenker jeg på babyene som sommerbabyer. Hvor mye av klær trenger de da de første månedene? Hvor mange av hvilken type plagg har dere i størrelse 1-4 mnd?

Jeg har laget meg følgende liste:

Langermede bodyer
Kortermede bodyer
Sparkebukser med fot
Joggebukser med strikk i livet
Heldress/pysj
Bomullsluer
Jakker
Sokker
evt. strømpebukser (er usikker om de er enkle å ta på små babyer eller om det blir nok med sparkebukser/bukser+sokker

Jeg er ingen ekspert da dette er første barnet vårt, men jeg har/tenker å skaffe omtrent så mye av hver ting du skriver:

- Langermede bodyer: 4 stk i str 50, 6 stk i 56
- Kortermede bodyer: ingen (kjøper hvis jeg syns vi trenger det når det blir varmere. Kommer jo an på hvor varm babyen er - det varierer veldig)
- Sparkebukser med fot: 3 i 50 (fordi vi arvet så mange), 2 i 56
- Sparkebukser uten fot: 1 i 50 og 1 i 56
- Joggebukser med strikk i livet: 1 i 50, 3/4 i 56 (her regner jeg inn de to buksene jeg har strikket)
- Heldress/pysj: 3 i 50, 3-5 i 56
- Bomullsluer: 2-3 stk?
- Ulluer: 2-3 stk (fordi jeg har strikket noen)
- Jakker: har hjemmestrikkede jakker: 2 i ca str 50 og 2 i ca str 56 kjøper mer om det trengs
- Sokker: ca 4 i minste str og kanskje 2 i neste - så ser jeg an behovet. Pluss noen strikkede ullsokker med langt skaft så de ikke faller av
- Strømpebukser: 2 i str 50/56.

Jeg har ingen oversikt over antall plagg, da dette er barn nr to [emoji85] Førstemann(som ble født i månedsskifte april/mai) brukte ikke jakker, strømpebukse eller bukse m/fot. Jeg synes det var bedre og lettere med bukse og sokker. Og teppe framfor jakke. Fikk brukt for kortermet body og pysj i størrelse 62 [emoji4]

Back
Topp