Hvor mye klær på baby i vogn

SnartMammaIgjen:)

SnartMamma
Har et 6 dager gammelt mirakel i hus som jeg har så lyst til å trille :) det er vel ikke for tidlig å begynne med det?
Er usikker på hvir mye klær jeg skal ha på henne. Sånn som i dag er det 9 grader, sol og blåser litt. Tenkte å ha på henne body og joggebukse, romslig fleecedress, vognpose, vogndyne og vindtrekk. Er jeg helt på bærtur da?

Det er ikke for tidlig:) Bare å kose seg på tur. Tror babyen skal være god og varm i vogna;)

Kommer litt an på hvor tjukk vognposen din er og hvor mye den puster.
Vognposen min er ganske varm, for den er i ull på begge sider, så jeg ville nøyd meg med ett lag med klær inni og hals, lue og votter. For posen min er sånn at det går. Hvertfall med 9 grader. Og så ville jeg skjermet for vinden.

Jeg er litt sånn at jeg stemmer på ull for nesten alt, jeg da. Ville følt meg tryggere med lag på lag med ull, da det varmeregulerer så ufattelig mye bedre enn bomull.

Forresten... Et par ting til :p Pass på at det ikke er masse rom nedi vognposen som er ufyllt, for da kan det bli kaldt for små babyføtter. Og så pass på at hun ikke er klam, er ikke digg å være for varm heller.

God tur :D

Tror ikke du trenger både pose og dyne.
Prøv deg frem og kjenn i nakken om han blir for varm

Babyen ligger i bagen og blir litt beskytta for vind da. Tror jeg ville hatt ull unnerst, fleecedress og vognpose (hvis den er varm). Da evt med ett pledd å ha over posen:) absolutt ikke for tidlig å trille. Kooos deg:D

Ull innerst er best. Jeg ville hatt to lag med ull i vognposen, men droppa dyna over.

Syntes det hørtes fryktelig mye ut, men jeg har en supervarm baby da :-D tror ikke du trenger både pose og dyne i alle fall! Prøv deg fram og kjenn etter :-)

Jeg ville nok også droppet dynen!
Kos deg på trilletur!

Kos deg på trilletur og 6 dager gammel går fint om alt er bra med den lille;)

Back
Topp