Hvor mye klær i str 50-56 bør man ha?

Kjærlighetsbarnet25

Flørter med forumet
Er så usikker, hvor mye bør man egentlig ha? Har 2 jenter fra før, vet jeg hadde mye til dem. Kjøper nå alt nytt siden jeg venter gutt, og er usikker på hvor mye jeg trenger!

Hadde ikke kjøpt noe i str 50.
Vi fikk hvertfall ikke bruk for det til noen av våre.
Det lille vi kunne bruke i str 50 var så vidt passeligi en uke og så måtte det pakkes bort.
Mine var 53 og 51 cm.

Vi brukte vel 50 i et par-tre uker tror jeg. Lillemor var nesten 4kg og 50 cm. Jeg ville nok ikke ha kjøpt så mye. Har du igjen noe fra de to første så kan jo nr 3 bruke deres klær og om dere finner ut at dere har kjøpt for lite. Ingenting galt med gutter i rosa.
Da jeg fikk jenta mi så var jeg utrolig usikker. Trodde at jeg ikke ville ut å gå på kjøpesenter rett etter fødselen om vi kjøpte for lite klær. Det viste seg å ikke være et problem i det hele tatt.

Jeg har 6 bodyer i 50 og 56 jeg :) syns det er en helt ok start, da har man liksom nok til at man slipper ut å handle rett etter fødsel.. Og det er veldig greit å ha str 50 selv om kanskje de fleste trenger større.. Man vet jo ikke før barnet kommer, og jeg hadde ikke orket å dra ut å handle rett etterpå tror jeg :p hehe :)

Hadde ingenting i 50 til noen av mine tre.
Ca 7 bodyer og strømpebukser og noen sparkebukser.

Vi hadde ikke så mye av hver type plagg da han kom til. Men der ble behov for mer, og hadde ganske mye til slutt. Brukte 50 i nesten 2 mnd.

Kommer an på hvor ofte du vasker klær. Skal du ha mye ulltøy, hvor ofte vasker du en maskin med ull?

Jeg har hatt ca to sett (body og strømpebukse) til hver dag i en uke - ett sett i ull og sett i bomull. 7 bukser. Så en jakke, en dress, et par luer, ullsokker, votter og vanlige sokker. 10-12 pysjer.

Vi hadde bare bodyer og strømpebukser i 50, men kunne godt hatt et par sparkebukser også. Vi hadde mye i 56 da hun brukte det i en måneds tid. Prioriter ull. Bodyer og strømpebukser, gjerne bukser også i ull. Anbefaler Nøstebarn og Cubus sin ull :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

hadde ikke noe (oppdaget det når vannet gikk 3 uker før tiden) planen var å ha 3 sparkebukser og 5 bodyer, fikk heldigvis låne av ei venninne av meg da, snuppa her brukte de lenge var 47cm når hun kom og 2570 gram

greit å ha litt :)

Selvom eldste var 51 cm og veide 3530 g så kunne han bruke noe i 50 for han var så tynn, hadde noen skift for brukte mest 56. Minsten var bare 47 cm og veide 2890 g så hadde vel 7 skift av den str. men ble litt mer handling og gaver med 50 da vi kom hjem :)

Det er ikke noe vits å kjøpe så mye før babyen er født. Hvis du har noe fra før så ville jeg heller brukt det først og så kjøpt nytt når jeg visste hvilken str vi trengte. Vi fikk også råd om å droppe str 50 da vår første kom, og det resulterte i at vi måtte ut og handle str 50 rett etter fødsel, for 56 var heeelt ubrukelig (ALTFOR stort). Vi brukte str 50 på ham i flere uker. Jeg ville sett det an, ingen vits i å kaste bort penger.

Vår andre var derimot ganske stor (over 4 kg), så der varte ikke 56 i særlig mange uker engang.

Sent from my iPhone using BV Forum

Min lille gutt var 3425 gr og 52 cm og str 56 var ALT for stort. Måtte kjøpe mer i str 50 etter han var født. Hadde nok litt for mye, men han gulper litt, så det ble jo noen skift :)

Med nr brukte vi leeeenge 44, 50 og 56. Men hu var prematur og veldig lita. ;) Hadde en del igjen etter hu til nr to. Kjøpte ikke mer i 50 da jeg hadde jo. Litt i 56 kjøpte jeg nytt. Men varte nå en mnds tid det også på hu. Mine var 44 og 48 cm lange.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Mine har brukt 50 i en mnd tid (eldste var prematur, han brukte det lengre), og 56 frem til 3-4mnd. Begge de yngste var 52 da de ble født, men kunne på ingen måte begynne rett i 56:-) hvor mye man trenger, avhenger jo av mye: str på baby, om baby gulper mye, ofte har bæsjeuhell utenfor bleia (noen nyfødte eksploderer jo stadig alt på en gang:-)) etc. Men det er jo begrenset hvor mye man trenger den første tiden!

Jeg hadde evig mye i 50 og 56, hadde arva flere esker og det var greit, siden gelé klumpen min brukte 56 til hun var godt over 3 mnd ^^ selvfølgelig så var det små forskjeller fra merke til merke, men det var ganske fint å ha en del. 62 også. ^^

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har fire bodyer i str 50 og en sparkedrakt.

I str 56 har vi fler, men har ikke flust med klær. Tenker å kjøpe litt mer etthvert, samt se ann hva vi får i gaver.

Jeg kjøpte en pakke med 8 bodyer på hm og noen bukser med fot i str 50, det brukte hun i noen uker, hadde mye mer i str 56 da!

Jeg ville kjøpt mest i str. 56 og kanskje bare et par plagg i str. 50.
Dersom dere trenger mer kan mannen handle mens dere ligger på sykehuset

Back
Topp