Hvor mye klær i størrelse 50 kjøper dere?

Kris093

Andre møte med forumet
Hvor mye trenger man av den minste størrelsen? Jeg har kjøpt noe, men ble brått usikker på hvor mye jeg skal gidde å kjøpe. Samtidig synes jeg jo at frøkna skal ha klær i starten som hun ikke skal behøve å drukne i..
 
Hvor mye trenger man av den minste størrelsen? Jeg har kjøpt noe, men ble brått usikker på hvor mye jeg skal gidde å kjøpe. Samtidig synes jeg jo at frøkna skal ha klær i starten som hun ikke skal behøve å drukne i..

Sniker. Veldig individuelt det der altså. Jeg fikk beskjed før min første at det ikke var noe vits med mye i str 50. Så jeg kjøpte veø bare typ 4 bodyer eller noe, og 2 bukser.
Ut kom en som brukte str 50 i over 2 mnd:p så kjøpte mer i str 50, og brettet opp endel i str 56.

Skal kjøpe mer i str 50 til neste barn for å si det sånn.

Men, så har jeg hørt om mange andre hvor ungen går rett i str 56. Så vanskelig å si. Greit å ha noe i str 50, også kan man jo bare kjøpe mer ved behov :)
 
Venter tvillinger. Har kjøpt ca 10 bodyer og bukser/strømpebukser i str 50, det meste handlet på salg. Har kjøpt mer i 56 og 62.
 
Har to barn fra før, brukte ikke 50 på noen av dem. Nå var de 3940 og 4040gram og 52cm når de ble født da. Så jeg kommer ikke til å kjøpe noen ting i str 50.
 
Jeg fikk låne noen bodyer i str 50 og arvet ett ullsett fra joha. Ellers hadde jeg ikke kjøpt noen ting. Lille var 3385 g og 50 cm lang, og passet i str 50 en god stund. Begynte å bruke 56 også ganske tidlig da det er litt ulike størrelse mellom ulike merker osv. så noe av det kunne vi bruke fra start selv om det var litt stort. Lindex body i str 55 druknet han i til å begynne med! Denne gangen har jeg handlet inn et ullsett (body og bukse) samt et sett i bambus. Skal kanskje kjøpe en pysj eller to, men kan ikke huske det var noe problem å bruke str 56 der er med en gang.
 
Sniker fra nov19
Vår brukte 50 i over en mnd(hadde to dresser i 44 på sykehuset, de passet den uka vi var der), svømte i 56, og så brukte hun 56 i en hel uke før vi gikk over på 62 :p det er så individuelt at det er umulig å si på forhånd.
 
Som andre skriver så er nok dette veldig individuelt, mine to barn har vært 54 og 55cm lange når se kom ut.. så se har gått rett inn i 56 med en gang..
 
Tenker ikke å kjøpe sånn alt for mye, butikkene har jo fortsatt oppe etter vi har født. Bedre å ha litt for lite, enn alt for mye som ikke blir brukt.
 
Samme spm stilte jeg meg før første fødsel. Hadde vel en 3-4 Body i str 50, men måtte kjøpe mer etter fødsel. Fikk gulpebaby og hadde mange skift per dag. Brukte str 50 ca 1 mnd. Anbefaler kjøpe så du har noe også kjøpe mer ved behov. Noen går rett i str 56 så er så vanskelig vite på forhånd. Går også fint brette opp armer og ben på 56.
 
Jeg hadde veldig lite i 50 til begge mine. Begge var 49 cm og rett over 3 kg ved fødsel, svømte i str 50 og brukte det lenge! Men vi reiste bare på handling med nyfødt og kjøpte inn litt ekstra. Tenker å gjøre det samme nå, butikkene er jo åpne etter fødsel og. Man vet jo aldri hvor stor eller liten baby man får, men jeg kjøper mest fra 56 og opp.
 
Back
Topp