Hvor mye klær har dere egentlig til barna??

Maiken2014

Forelsket i forumet
Inspirert av "dagens antrekk"-tråden, så lurer jeg på dette. Kanskje fordi jeg føler snuppa går med det samme dag ut og dag inn :lol:.

Jenta mi er kun 18 dager og bruker str 56 (tipper straks 5 kg regner jeg med, 4.7 kg da hun ble født). I denne størrelsen har hun kanskje 5-6 bodyer og 3 leggingser fra Newbie, to kjoler fra samme sted (men brukes jo aldri iom at kjoler er upraktisk) og en strømpebukse. Har også en "haremsbukse" fra noa noa i tillegg til sokker og luer da.

Når vi starter på 62 har vi en del mer klær, men det er også nødvendig iom at vi skal på hytta i to uker. Det er likevel ikke snakk om mengder ;).

Dette er vårt tredje barn om de skulle ha noe å si...

Har egentlig veldig lite til han i den str han bruker nå.. Synes det er vanskelig å finne fine klær til gutt jeg. Føler det nesten er "skammekroken" i butikken, et lite blikk lenger til venstre er det 4 ganger så mye til jente.. Kan være jeg er mest innstilt på jenteklær også siden det er det jeg har kjøpt i 4 år.. Det meste han har har vi fått av venner og familie :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har masse...her bruker vi enda litt str 50, men mest 56...på 9 uka nå...:) går ofte 2 skift pr dag pga litt melkesøl eller gulp, eller vi skal ut på noe...å j orker ikke vaske ei maskin med noen få plagg hver dag derfor har vi endel...:)

Vi har hatt lite av tøy i str 50. Hadde kanskje tre-fire antrekk. Hun vokste fort ut av det, og er nå på 56, hvor vi har en del antrekk. Tipper vi har 8 antrekk. Det har fungert bra i 2 mnd.

Hun skal nå over til 62, og vi har mer tøy i denne str. Tipper ca 12 antrekk.
Det samme med 68.

I str 74, 80 og 86 har vi ikke så mye enda. Bare et par antrekk i hver str.

Her har vi aaaalt for mye :(

Kjøpte 2 søppelsekker med pent brukte (omtrent ubrukte) klær fra 50-74. + alt vi har fått og bittelitt egenshoppet.

Lillegutt er lang i ryggen og vi bruker nå str 62 i bodyer. Han er 5,5 uke gammel og vi har kanskje brukt 1/3 del av klærne i 50 og 56. Og jeg som trodde folk tullet når de sa at babyer vokser så fort :p

Synes det er vanskelig å finne fine klær til gutt jeg. Føler det nesten er "skammekroken" i butikken, et lite blikk lenger til venstre er det 4 ganger så mye til jente..

Helt enig med deg! Jeg blir like skuffet hver gang jeg går inn å nyfødt avdelingen! Bare det å finne et litt pent antrekk i 62 te barndåpen var et mareritt, gjenomsøkte 3 kjøpesentre før jeg fant noe som kunne minne litt om penklær! :( Så gleder meg te han starter å bruke str 68, for da fantes det masse klær :)

Ellers har vi ikke så veldig masse klær :) Så har vært å kjøpt litt mer nå :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Det er mye større utvalg til jenter enn gutter... Min eldste er jo gutt og jeg må si det var kjipt å lete etter klær da de kom opp i en viss alder og ikke lengre kom inn i str 80. På den tiden fantes ikke newbie heller og jeg finner ikke sorte klær eller svære bil/superheltprint særlig fint heller ;). Mye enklere til mine to yngste som er jenter...

Hadde 4 bodyer i str 44 som ho vokste ut av på en måned. Har myyyyye i str 50, snupp gulper mye og jeg gidder ikke vaske kvar dag :p har begynt litt med str 56 hvis det er smått i str, kommer nok til å kjøpe mye i den str også siden ho bruker samme str så lenge. Ellers har jeg kjøpt en del tunikaer i 68/74 å bruker dem som kjoler :p

Oppsummering av rotete innlegg: ca 15-16 antrekk i str 50 og blir nok det samme i str 56, da kan det gå 4-5 dager mellom hver vaskemaskin :)

Lite i 50. Litt mer i 56. Og nå skal vi straks over på 62 og der har vi en god del :-) Av erfaring varer 62 og 68 lenge :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har ikke mye i 50, hadde litt mer i 56 og fikk mer i 56 , så har vi så det går rundt i 62, men kan trygt kjøpe mer i den str! Baby er dog ikke tjukk nok så buksene må ha knyting/bukseseler hvis ikke sklir de av om de er i 62 :p

Tja, si det. Nå bruker han litt flere størrelser, både 56 og noe 62 pluss endel bukser i 50 (synger på siste verset da) så da blir det jo en god del. Har vel omtrent 3 heldresser, 8-10 bodyer, 6 bukser 2 shortsdresser og 2 kortermede bodyer i hver størrelse. Veldig ca da for har ikke telt over, mulig jeg bommer litt ;) Virker litt lite enkelte dager, ettersom han virkelig kan å gulpe! 5 pysjet er hvertfall ikke nok, bra vi har heldresser som kan steppe inn som pysj når det plutselig er tomt for rene pysjer....!

Her bruker vi fremdeles noe i 56, men også en del i 62.

Har vel ca 10 - 15 bodyer, noen strømpe bukser, en del kjoler og 5 olabukser og 4 sparkebukser..

bare ca tall har ikke telt. Men her har det lett for å gå igjennom bleia og vi må skifte 2-3 ganger per dag. Har også en del pysjer og "heldresser" til innebruk.

I str. 50 hadde vi kun to bodyer. I 56 har vi ca 10 antrekk, men likevel får jeg noen favorittklær som jeg velger å bruke oftere enn andre;)

Har så vidt begynt å snuse på str. 62 og der har vi vel et par tre bukser, samt bodyer. Og videre oppover er det for det meste klær vi har fått i gave. Har ikke handlet så veldig mye selv enda.

Her har vi aaaalt for mye :(

Kjøpte 2 søppelsekker med pent brukte (omtrent ubrukte) klær fra 50-74. + alt vi har fått og bittelitt egenshoppet.

Lillegutt er lang i ryggen og vi bruker nå str 62 i bodyer. Han er 5,5 uke gammel og vi har kanskje brukt 1/3 del av klærne i 50 og 56. Og jeg som trodde folk tullet når de sa at babyer vokser så fort :p

Jeg blir med i klubben.

Vi har arva et par sekker klær, og vi har fått gaver, i tillegg til at jeg ikke klarer å motstå shoppe-fristelsen.
Nå er Viktor så lang at han er oppe i 74, selv om det blir løst på overkroppen.

Grusomt og trist å måtte legge vekk de helskjønne miniplaggene :(

Her hadde jeg ingenting i str 50, så har brukt str 56 frem til han var 6-7 uker. Hadde 4 pysjer og 15 bodyer og 8 bukser + litt smått.. Bruker str 62 nå å her har vi en god del mer, har ikke fått talt over. Har også en del sommerklær i 62 som det ser ut til at vi endelig skal få bruke :) Har nå to gutter så jeg vet alt om hvor vanskelig det er å finne fine klær til de! :)

Sent from my GT-I9295 using BV Forum mobile app

50= 4 langermet bodyer, 1 genser, 1 myk bukse
Dette var fordi jeg trodde jeg skulle få et enormt barn. Hun brukte str 50 i 4 uker, og det var så varmt at det holdt å bare ha body på.

56= 6 kortermet body, 4 langermet body, 2 myke bukser, 3 pysj, 3 kjoler, 3 strømpebukser, 1 bomullslue, 1 ulllue, 2 dresser i bomull, 1 dress fleece, 4 par sokker.
Dette holdt i 4 uker.

62= 10 langermet body, 8 kortermet, 8 bukser, 4 pysj, 4 kjoler, 8 strømpebukser, 3 bommullsluer, 3 jumpsuits, 10 par sokker, 1 jakke, 4 cardigan, 2 tykke jumpsuits, 2 bleietruser

+ 8 smekker

Jeg har ikke oversikt over i større str. Har ikke kjøpt så mye selv, for det renner inn med gaver og arv. Fikk 30 bæreposer str 50-110 av en kamerat. beholdt ikke alt, men har endel klær frem til snellla blir hvertfall 2 år :P

Back
Topp