Hvor mye klær har barna deres?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Etter litt snakk om kommoder og plass til klær i en skravletråd så ble jeg litt nysgjerrig.

Så hvor mye klær har barna deres?

Et år gammel og har en hel kommode med klær, pledd, håndklær osv.. Noen klær ligger i esker pga for små i str el for store. Som regel 2-3 skuffer som er fulle med klær som passer.

Tenker de har ca 10-12 av alt inneklær. En til hver dag og litt ekstra.
Jakker og sko flyter det av i gangen:p

Eldste har nå alt for mye, hun har akkurat arvet 5 poser med klær. En del av det er fortsatt litt stort da. Hun har 8 slike trådskuffer med klær + skap hvor det henger kjoler, jakker og cardigan. Men slik skuff er jo full etter 4 hettejakker/hettegensere.

Lillebror har et lite jysk klesskap slik med 4 hyller og skuffer på den ene siden og skap på andre siden. Alle klærne hans hadde fått plass i 3 hyller. Han har helt greit, men må ha litt mer klær til høsten når han ikke kan bruke kortermet lenger.

Fyller en kommode med klær :) Har 10 (?) sånne gjennomsiktige klesposer fra IKEA på loftet i tillegg :)

De har et halvt klesskap hver, pluss litt til:) Eldste har nok klær, 7 og 2 åringen har alt for mye klær (de arver hele tiden) og mini har akkurat passe mengde:)

Alt for mye, begge to... Haha... Er jo så morro å kjøpe til de... Skal sies at vi både kjøper og selger mye brukt...

I størrelsen hans nå (98-104) har han ca. 25 bukser, 10-15 shorts, 30-40 gensere og 25-30 t-skjorter. Inneklærne får plass i en romslig kommode med 6 skuffer. Ytterklærne har vi i en kommode i gangen og på knagger.

Last edited:
Han har mer en nok hvertfall :p har en kommode med 4 skuffet og den er full+ en god del som henger i skapet og en hylle der.
Sko og jakker har han alt for mye av egentlig. Men alt til sitt bruk.

Nok. De har vært sitt kleskap på rommene. Dette er store klesskap. Men der har de leker og ytterklær i den ene halvdelen og klær og sengetøy i den andre. Minste på snart 6 mnd hat 3 forskjellige str i skapet sitt siden klærne bruker så liten plass. Eldste på snart 3 år har nok for mye klær.

Har et halvt klesskap pluss litt som henger. Har lært litt av at jeg kjøpte altfor mye når han var baby, nå kjøper jeg heller inn etter hvert som jeg ser det trengs. :)

Eldste har som det holder, kanskje litt for mye mtp at han er her bare annenhver uke :) han er 10. lillesnupp har overflod med klær tydeligvis, merket det når jeg skulle pakke for 2 ukers ferie, hun har med antrekk som dekker skift 2 ganger pr dag, men likevel er klesskapet fullt :p hun blir 2. Så hun må ha nytt skap ila høsten da det hun har ikke har nok plass. Er ett barneskap fra ikea :)

Aaaner virkelig ikke. 2 jenter på 5 år som skifter klær hver dag. Tror jeg bretter klær og legger på plass 1-2 ganger i uka for å få det til og gå rundt..

For mye.. Stellebordet er fult og i tillegg skuffer med mer

Mer enn nok :)
Aldri noen fare for å gå tom :)

Etter litt snakk om kommoder og plass til klær i en skravletråd så ble jeg litt nysgjerrig.

Så hvor mye klær har barna deres?

Kanskje 20 bukser og body/gensere. Og litt forskjellig andre type klær, vester, skjorter, bunad, svømmetøy, sommertøy, fleece, masse ull (tynt/tykt) og yttertøy selvfølgelig. Har en kommode og en skuff. Trenger en del skift ettersom han gulper så mye :o

De deler ett eget rom som jeg masse hyller og skuffer med bare klær.
Min jente har vel 24 kjoler og er bare 1 år :p litt for glad i å shoppe ;)

Back
Topp