Hvor mye klær er nødvendig til baby?

2019guttemamma

Andre møte med forumet
Hei!
Termin 1. Oktober her og det er kun 50 dager til. Kjenner jeg gjerne vil vite at alt er i orden snart hvis det skulle bli fødsel før termin.

Hvor mye klær har dere til baby? Er førstegangsfødende og synes det er vanskelig å vite hvor mye klær vi trenger. Har arvet en del. Tenker ikke å vaske klær hver eneste dag. Har ikke tørketrommel.

Dette er klærne vi har i størrelse 50, 50/56 og 56:

- 8 omslagsbodyer
- 5 bodyer
- 5 bukser
- 1 sparkeshorts/bukse
- 3 stilongs
- 5 strømpebukser
- 3 pysjamaser
- 2 par sokker
- 1 collegejakke
- luer
- diverse hjemmestrikket ulltøy fra bestemor

Er det noe dere tenker vi bør ha mer av? Noe vi har glemt?
 
Hei!
Termin 1. Oktober her og det er kun 50 dager til. Kjenner jeg gjerne vil vite at alt er i orden snart hvis det skulle bli fødsel før termin.

Hvor mye klær har dere til baby? Er førstegangsfødende og synes det er vanskelig å vite hvor mye klær vi trenger. Har arvet en del. Tenker ikke å vaske klær hver eneste dag. Har ikke tørketrommel.

Dette er klærne vi har i størrelse 50, 50/56 og 56:

- 8 omslagsbodyer
- 5 bodyer
- 5 bukser
- 1 sparkeshorts/bukse
- 3 stilongs
- 5 strømpebukser
- 3 pysjamaser
- 2 par sokker
- 1 collegejakke
- luer
- diverse hjemmestrikket ulltøy fra bestemor

Er det noe dere tenker vi bør ha mer av? Noe vi har glemt?
Syns det så ganske så passelig ut jeg :) Så er det sånn at noen babyer har mange uhell/bæsjer seg ut, mens andre ikke har det. Ville ventet litt og sett om jeg trengte mer eller ei, tror jeg. Men jeg ville nok hatt litt flere sokker tror jeg. Og kanskje votter/ulltøfler til trilletur om du ikke har det blant strikketøyet du nevner :) Ene min har trengt mye siklesmekker, andre trengte det nesten ikke - så det kan du jo også kanskje bare avvente.
 
Dere har til en god start, så finner dere raskt ut om det er nok. Og hvilken str dere evt skal ha mer av.
Det kan jo være dere får en del klær i gaver og :)

Sier som septokt, forskjell på sikling, gulping og andre uhell man har.
 
Syns det er ein god start, hugs at butikkene er åpne etter fødsel òg, og at du gjerne får litt gåver :happy:
 
Enig med de andre her, syns det virker som en grei mengde :)
 
Hei!
Termin 1. Oktober her og det er kun 50 dager til. Kjenner jeg gjerne vil vite at alt er i orden snart hvis det skulle bli fødsel før termin.

Hvor mye klær har dere til baby? Er førstegangsfødende og synes det er vanskelig å vite hvor mye klær vi trenger. Har arvet en del. Tenker ikke å vaske klær hver eneste dag. Har ikke tørketrommel.

Dette er klærne vi har i størrelse 50, 50/56 og 56:

- 8 omslagsbodyer
- 5 bodyer
- 5 bukser
- 1 sparkeshorts/bukse
- 3 stilongs
- 5 strømpebukser
- 3 pysjamaser
- 2 par sokker
- 1 collegejakke
- luer
- diverse hjemmestrikket ulltøy fra bestemor

Er det noe dere tenker vi bør ha mer av? Noe vi har glemt?

Dette ser jo veldig bra ut!
 
Synes det ser ut til at dere har nok til en grei start. Omslagsbodyer er gull synes jeg! Dere vil nok fort finne ut av om det er noe dere trenger mer av, eller ikke trenger i det hele tatt:) Og som andre her sier så får dere kanskje noe i gave, og butikkene har åpent etter fødsel :)
 
Jeg ville satset på det der til å starte med. Det kommer jo ofte mye fødselsgaver og greier. I tillegg er butikkene åpene etter at barnet er født også :D
 
Back
Topp