Hvor mye klær behøver babyen «egentlig»?

Kakemonsterinnen

Forelsket i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Jeg prøver å lage meg en oversikt over hva vi behøver av klær, og ikke minst hvor mange plagg i hvilke størrelser. Det vil nok avhenge veldig fra barn til barn, men har noen en liten oversikt?

Pga. at vi mistet i fjor blir jeg etter alt å dømme satt i gang 3 uker før, så vi må nok ha plagg i 50 også.
 
Husker ikke helt hva vi hadde, men husker jeg kjøpte inn ganske mye i 56 etter fødsel fordi vi endte opp med å bruke 50/56 de første månedene.
Siden du blir satt igang 3 uker før så er jeg enig i at du trolig trenger noe i str 50 også.
Hvis du har 5-6 bodyer og bukser i både 50 og 56 så vil jeg si du har et godt grunnlag.
Vår baby hverken gulpet eller sjeldent bæsjet gjennom, så vi skiftet ofte bare til rene klær på morgnene og hadde derfor ikke behov for då mye mer. Jeg hadde ikke enormt med ammeklær så vasket uansett klær hyppig.

Må legge til at det er fint å handle noe etter fødsel også, for da vet man litt hvilke åpninger man liker og hvilke stoff man foretrekker.
 
Jeg prøver å lage meg en oversikt over hva vi behøver av klær, og ikke minst hvor mange plagg i hvilke størrelser. Det vil nok avhenge veldig fra barn til barn, men har noen en liten oversikt?

Pga. at vi mistet i fjor blir jeg etter alt å dømme satt i gang 3 uker før, så vi må nok ha plagg i 50 også.
Det er så kjempe individuelt og kommer an på flere ting (gulpebarn, tynn/lang eller kort/rund osv).

Men som tommelfingerregel for at du ikke skal vaske klær hver dag, 7 body, 3 underdeler og 3 overdeler (gensere evt), 3 par sokker, 4 nattpysjer og 1 ullsett til reise.

Holder egentlig i massevis :)
 
Veldig forskjellig, jeg vet ikke helt selv. Jeg har kjøpt en del i 62. 2. mann hadde vokst ut av 56 nøyaktig en uke etter fødselen.
 
Back
Topp