BlåBobler
Forumet er livet
Jeg har en gutt i 4.klasse. Jeg føler at han har det ganske så "slapt" hjemme, og nå har jeg såvidt begynt å innføre en del oppgaver.
Han har alltid fått beskjed om at klær skal henges opp og sko settes i hylla, ranslen skal på rommet og matboksen på kjøkkenet når han kommer hjem. Men han har vært veldig dårlig til å følge de reglene. Så det har endt opp med at jeg har rydda opp etter han hele tida....
Nå har jeg sagt at heretter får han husarrest resten av dagen, hvis dette ikke blir gjort. Vi har hatt det sånn i 2 uker nå, og han har bare "glemt" det 1 gang. (Da fikk han husarrest den dagen). Så jeg er fornøyd med det, og håper han fortsetter å være like flink fremover.
Men nå har jeg lyst til å innføre litt flere oppgaver for han. Og jeg har kommet med forslag som han synes er helt forferdelig!
1. Han skal ha en fast dag i uka hvor han skal dekke bordet til middag.
2. En fast dag i uka hvor han skal rydde av bordet og skylle talerknene.
3. Vaske opp en fast dag i uka.
4. Gå med søppla hver dag.
Er jeg for streng? [8|]
Hva gjør de store barna deres hjemme?
Han har alltid fått beskjed om at klær skal henges opp og sko settes i hylla, ranslen skal på rommet og matboksen på kjøkkenet når han kommer hjem. Men han har vært veldig dårlig til å følge de reglene. Så det har endt opp med at jeg har rydda opp etter han hele tida....
Nå har jeg sagt at heretter får han husarrest resten av dagen, hvis dette ikke blir gjort. Vi har hatt det sånn i 2 uker nå, og han har bare "glemt" det 1 gang. (Da fikk han husarrest den dagen). Så jeg er fornøyd med det, og håper han fortsetter å være like flink fremover.
Men nå har jeg lyst til å innføre litt flere oppgaver for han. Og jeg har kommet med forslag som han synes er helt forferdelig!
1. Han skal ha en fast dag i uka hvor han skal dekke bordet til middag.
2. En fast dag i uka hvor han skal rydde av bordet og skylle talerknene.
3. Vaske opp en fast dag i uka.
4. Gå med søppla hver dag.
Er jeg for streng? [8|]
Hva gjør de store barna deres hjemme?