Hvor mye kan 2 åringen din si?

Softis

Forumet er livet
Assistert-jentene
Himmelbarn
Desemberskatter 2016
Sommerfuglene
Juligull2021
Det er så utrolig stor forskjell på avdelingen i Bhg til minsten. Utrolig hvor stort normal området er.
Min er midt på treet.

2åringen min ligger litt over midt på treet og er en av de 2åringene som snakker mest og best på sin barnehage. 4åringen var blant de som snakka minst da han var på samme alder, og sliter litt enda. Artig å se hvor forskjellige søsken kan være i utviklinga!

Min er en skikkelig skravlebøtte. Mye er uforståelig enda, men han har ganske mange ord og noen setninger.
En av de lengste vi har hørt (på dialekt vel å merke) er:
Jeg er flink jeg pappa.
Og
Heia bestemor. Har du mat?

Han går på småbarns avdeling i bhg og er vel en av de som snakker mest i forhold til alderen.

Frøkna som er litt over 2 år har ordforråd og snakker som en 3 åring. Bygger opp lange og kompliserte setninger. HS, leger, pedagoger, egentlig alle vi møtter blir sjokkert og imponert over språket hennes. Kjempe gøy :D

Hun snakker godt og setter sammen 3 ord riktig etter hverandre F. Eks. Ikke slå NN (bror), eget navn spise mat (og hva hun konkret spiser), og er generelt god på begrep så hun gjør seg lett forstått. Synger hele sanger, den lengste er "hvor langt jeg må" på Vaiana. Teller til 12 og kan alfabetsangen. Ble 2 i går

2åringen min ligger litt over midt på treet og er en av de 2åringene som snakker mest og best på sin barnehage. 4åringen var blant de som snakka minst da han var på samme alder, og sliter litt enda. Artig å se hvor forskjellige søsken kan være i utviklinga!
Ja, det er utrolig spennende å se hvor forskjellige de er :)

I desember fikk jeg min datter som ble 2 i januar til å si: glad i deg til ....(navn til broren) snakker litt utydelig innimellom men har mange ord. Noen ganger litt hakk i platen.. broren ble akkurat 4. Han hadde knapt noen ord når han var 2. Han sliter med språket enda

Her løsnet det når han ble 2,5. Da kom det en eksplosjon av ord og sammensetning av ord. Uttalen derimot er ikke helt god.

Min skravler mye, men har ikke like mange ord som de andre i bhg. Henger litt etter, men de ansatte i bhg sier at han er den som snakker minst, men forstår mest.
Det har heldigvis begynt å løsne litt nå, nå kommer det nye ord nesten hver dag :)

Min 2åring snakker som en foss! På 2års kontroll på helsestasjonen sa de at hun har språk som en 4åring. Hun setter sammen lange setninger og tar lett til seg nye ord. Veldig moro

Min 2åring snakker som en foss! På 2års kontroll på helsestasjonen sa de at hun har språk som en 4åring. Hun setter sammen lange setninger og tar lett til seg nye ord. Veldig moro
Jeg har også ei som snakker mye (hun nærmer seg 3,men snakket mye som 2åring også), men hun sa ikke et pip på kontrollen :hilarious:

Min skravler mye, men har ikke like mange ord som de andre i bhg. Henger litt etter, men de ansatte i bhg sier at han er den som snakker minst, men forstår mest.
Det har heldigvis begynt å løsne litt nå, nå kommer det nye ord nesten hver dag :)

Ja, det viktigste på den alderen er jo faktisk forståelsen og ikke antall ord og setninger! :)

Min snakker en del. Kan mange ord, men tror nok han forstår veldig mye mer enn han kan uttale (noe som jo klart er ganske normalt). Har lenge pratet mye utydelig, men er en skravlebøtte til tider. Føler det skjer en veldig stor utvikling spesielt nå i det siste, han er 2,5 år. :)

Hun snakker veldig mye. Kunne krysse av alle ordene på det skjemaet til 2årskontrollen. Lange setninger og historier. Sa første 4 ords setning da hun var 16 mnd.
Barnehagen har vært imponert fra hun startet ved 12 mnd, fordi hun forsto så mye og hadde en del ord da, men jeg har flere venner hvor barna snakker like bra så har ikke intrykk av at det er såå spesielt.

Min er en skikkelig skravlebøtte. Mye er uforståelig enda, men han har ganske mange ord og noen setninger.
En av de lengste vi har hørt (på dialekt vel å merke) er:
Jeg er flink jeg pappa.
Og
Heia bestemor. Har du mat?

Han går på småbarns avdeling i bhg og er vel en av de som snakker mest i forhold til alderen.
Jeg elsker at han spør etter mat :D Godt med barn som har næringsvett :D

Vår på 21 mnd skravler som en foss. Mest gresk, men hun kan mange ord også. Setter sammen 2-3 ord, men bruker helst bare enkeltord enda. Forstår tilsynelatende alt vi sier til henne og tar beskjeder som "kan du kaste bleia i søpla?" "Kan du gå ned og ta på skoene dine, for nå skal vi kjøre i bhg" så ordene løsner vel etterhvert.

Back
Topp