Hvor mye kaffe/koffein?

Håpefullfor2017

Forelsket i forumet
Kjenner jeg blir litt usikker angående dette. Hvor mange kopper kaffe er greit i prøveperioden før det går utover fruktbarheten? Ser en del nevner at de holder seg unna Pepsi Max i dpo-land også? Selv drikker jeg 1 (maks 2) kopp kaffe pr dag og kanskje et glass eller to med cola/Pepsi Max til middag. Og noen ganger en energidrikk hvis jeg virkelig trenger det (maks 1 i uka). Blir dette for mye? Er det forskjellige "regler" før og etter el?

Jeg vet bare at det er maks en kopp kaffe når man er gravid.. var ikke klar over at det hadde så mye å si for fruktbarheten.. i såfall er det ikke rart jeg ikke har blitt gravid enda, for jeg drikker jo ei kanne kaffe om dagen ca [emoji85]

Jeg har fått høre av mange at 2 "porsjoner" med koffein om dagen er ok når man er gravid.
Altså 2 kopper kaffe. 1 kaffe og 2 te. og så videre.
Alt annet har jeg forstått at er greit å holde seg unna. Også smertestillen med koffein i.

Men så lenge du er prøver, så hadde jeg ikke stresset noe særlig med det :)
Bare prøv å kutte litt ned om du føler for det når du er i DPO.
Eller som så mange sier, lev normalt til du får positiv test :) Da blir man ikke misfornøyd med tiden som prøver.

Jeg har fått høre av mange at 2 "porsjoner" med koffein om dagen er ok når man er gravid.
Altså 2 kopper kaffe. 1 kaffe og 2 te. og så videre.
Alt annet har jeg forstått at er greit å holde seg unna. Også smertestillen med koffein i.

Men så lenge du er prøver, så hadde jeg ikke stresset noe særlig med det :)
Bare prøv å kutte litt ned om du føler for det når du er i DPO.
Eller som så mange sier, lev normalt til du får positiv test :) Da blir man ikke misfornøyd med tiden som prøver.

Takk for svar[emoji4]
Blir litt forvirra av å Google, der finner jeg alt fra 1 til 5 kopper kaffe[emoji13] men hadde jeg drukket 5 så hadde jeg vel rista hele dagen[emoji23]
Blir litt skremt når jeg leser om økt SA-risiko, så denne dpo har jeg prøvd å holde meg til 1 kopp kaffe med 50/50 koffein og koffeinfri[emoji15] men har jo gjerne blitt noen kopper te og noen glass cola/pepsi i tillegg[emoji85]

Jeg vet bare at det er maks en kopp kaffe når man er gravid.. var ikke klar over at det hadde så mye å si for fruktbarheten.. i såfall er det ikke rart jeg ikke har blitt gravid enda, for jeg drikker jo ei kanne kaffe om dagen ca [emoji85]

Prøvd å googla det, men der finner jeg alt fra at 1 til 5 kopper hver dag er greit[emoji15]

Takk for svar[emoji4]
Blir litt forvirra av å Google, der finner jeg alt fra 1 til 5 kopper kaffe[emoji13] men hadde jeg drukket 5 så hadde jeg vel rista hele dagen[emoji23]
Blir litt skremt når jeg leser om økt SA-risiko, så denne dpo har jeg prøvd å holde meg til 1 kopp kaffe med 50/50 koffein og koffeinfri[emoji15] men har jo gjerne blitt noen kopper te og noen glass cola/pepsi i tillegg[emoji85]

Skjønner det. Er jo veldig forskjellig hva man kan finne på nett..
Jeg forsøker å kutte litt ned etter EL. Men ellers er det som normalt her :)

Det som er med koffein er at det får blodårene til å trekke seg sammen og det fører til at eggstokker og livmor får mindre blod og det kan hemme eggløsningen ved at modningen tar lenger tid.

Jeg leste at to kopper kaffe om dagen var safe. 200mg koffein er innafor med andre ord :)

Back
Topp