Hvor mye kaffe drikker dere?

blomster

Blir kjent med forumet
Hvor mye kaffe drikker dere hver dag? Jeg prøver å holde meg til en kopp med cappuccino om dagen. Men nå sitter jeg å skriver på masteroppgave som skal inn om mindre en måned, og er super trøtt. Kunne virkelig tenkt meg å hatt i meg flere kopper:sleep011

Jeg klarer faktisk ikke tanken på kaffe eller lukten av den enda:) hehe. Men har lest at du kan fint drikke to kopper til dagen, selv om det dessverre er veldig lite da. Jeg sitter selv å arbeider med oppgaver og kjenner at det er vanskelig å holde seg våken. Drikker litt te innimellom, hjelper litt:) Masse lykke til:)

Jeg klarer faktisk ikke tanken på kaffe eller lukten av den enda:) hehe. Men har lest at du kan fint drikke to kopper til dagen, selv om det dessverre er veldig lite da. Jeg sitter selv å arbeider med oppgaver og kjenner at det er vanskelig å holde seg våken. Drikker litt te innimellom, hjelper litt:) Masse lykke til:)

Takk for det: Lykke til, til deg og:). Jeg klarte ikke kaffe frem til uke 13. Men nå er kvalmen borte, og lysten på kaffe tilbake. Er heldigvis ikke noen stor drikker, men kjenner at når jeg er så trøtt at jeg kunne tenkt meg litt flere kopper:arghh:

Har nettopp fått tilbake lysten på kaffe igjen. Men holder meg til en liten kopp om dagen :)

Har endelig fått lyst på kaffe igjen, da er kvalmen endelig borte. Tar meg en kopp av og til, men blir spennende når jeg skal tilbake på jobb, å bare ta to kopper....

Vanligvis én kopp om dagen, evt ingen, en sjelden gang slår jeg til med to stk!!!

Maks 3 små kopper :)

Sikkert dumt spm, men er det farlig å drikke 4 (ikke fulle<9 kopper dagen? Drikker en full på morgenen og noen små resten av dagen..
Det sies en skal være forsiktig med koffein i svangerskapet. Men kos deg med den om morningen og moderer heller utover dagen.. Jeg prøver å holde meg til 3 "kafe" kopper om dagen. Er koppen større, drikker jeg mindre..

Hvor mye kaffe drikker dere hver dag? Jeg prøver å holde meg til en kopp med cappuccino om dagen. Men nå sitter jeg å skriver på masteroppgave som skal inn om mindre en måned, og er super trøtt. Kunne virkelig tenkt meg å hatt i meg flere kopper:sleep011
Er det ikke to kopper til dagen som er anbefalt?

Jeg drikker 2 kopper kaffe om dagen, før jeg ble gravid kunne jeg godt drikke 3! Jeg er også student og kaffen er et must, men noen dager bytter jeg ut 1 kopp med te. Har ikke cappuccino litt mindre koffein sammenliknet med svart kaffe? I så fall kan du jo i alle fall unne deg enda en kopp ila dagen uten bekymring :-) Så lenge man ikke pemper annen koffeinholdig drikke så trenger vi nok ikke å bekymre oss ;-)

Ikke fått igjen smaken på kaffe igjen her, så svært sjelden kaffe. Drakk kanskje 4-5 per dag før jeg ble gravid.

Back
Topp