Hvor mye jobber dere andre som er trøtte, kvalme og i dårlig form???

Jobber 100%, og tror nok spiren tåler at mor presser seg litt. Så har jeg lært,at når det gjelder kynnere, så kommer jeg til å ta dem på alvor. Håper å slippe å ringe jobb denne gangen for å si" kommer ikke på jobb denne uken, ligger på føden"
 
Vanskelig tema dette her gitt.. Jeg er også enig i at man bør komme seg på jobb dersom man bare er litt sliten! Man er jo ikke syk fordi man er gravid.. Jeg ble kjempeglad i starten fordi et av de første symptomene var at jeg ble sulten! Supert tenkte jeg.. Et par kilo ekstra kanskje, men slipper hvertfall å være kvalm! Forrige helg dalte formen gsnske kjapt, og det kjennes nå ut som om jeg går rundt i konstant bakrus! Var på jobb hele forrige uke, og det gikk forholdsvIs greit, men i helga har jeg bare sovet.. Grudde meg sånn til å dra på jobb i går kveld at jeg bare ble enda værre, og har vært hjemme i dag. Ikke gjort annet enn å sove! Skal sies at jeg står midt i mellom en kjempestor konflikt på jobb, noe som er veldig belastende.. Har lyst på sykemelding, men jeg sliter litt med at jeg "bare er gravid" hvis dere skjønner? Litt i villrede rundt hva jeg skal gjøre nå! Er 6+5, i hundre prosent jobb..
 
Jobber 100% ;) Foreløpig går det greit, spyr ikke og kvalmen er ikke konstant. Men har selvfølgelig ikke mye overskudd til 2 åringen etter jobb, men slik er det nå bare. Er jo bare en kort periode. Blir verre når magen kommer, da må jeg nok redusere arbeidstiden, ettersom jeg har ryggplager fra før, og har en jobb der jeg står hele dagen!
 
Det er ganske likt som jeg har det. Har vært fin frem til for halvannen uke siden. Da var det bare litt småkvalme og litt trøtt, men så slo det pluttselig til. Og det føltes nesten ut som influensa.Konstant kvalm og bare sover. Så jeg og sliter litt med den at det "bare er graviditet", for det er jo like slitsomt og utmattende som om det skulle vært influensa.. men hører om så mange som bare kjører på og drar på jobb uansett.
 
Man får gjøre det man føler er mest riktig for seg selv tror jeg:-)
 
Jeg var gravid med dattra mi for 11 år siden. Og har hele tiden hatt "flink pike" syndromet. Det kommer av at jeg hele tiden jobbet mye og skulle hjelpe alle andre. Svangerskapet og fødselen endte i fødsel depresjon og fibromyalgi diagnose 9 år etter fødsel. Utviklet dette pga svangerskapet. Så ta det med ro hvis kroppen sier det. Jeg har overkjørt signaler i mange år, og møtt veggen 2 ganger pga perfeksjonisme :-s jeg er nå gravid igjen og denne gangen skal jeg NYTE å gå gravid og ta vare på meg og babyen så jeg slipper å miste mye av tiden når ho/han kommer :) er i dag mer egoistisk og tar vare på meg selv for første gang i livet. Og jeg nyter det!
 
Kjenner jeg blir direkte SINT når jeg hører folk si "graviditet er ikke en sykdom"! Jeg har faen meg aldri i hele mitt liv følt meg så SJUK som når jeg var gravid!! Man holder seg da hjemme hvis man har influensa eller omgangssyka, gjør man ikke? Hva hvis man har det sånn HVER DAG i fire måneder? Skal man da presse seg til å gå på jobb fordi man tross alt "bare er gravid, ikke sjuk"? Når man er gravid og bærer en liten barnekropp inni sin egen kropp, det er DA det virkelig er viktig at man lytter til kroppen sin og tar det med ro! Så får man heller gå på jobb med feber og rennaræv når man IKKE er gravid...!
 
Hei, jeg synes og at man skal lytte til kroppen sin, i hverfall hvis det er en fysisk jobb der man må løfte eller stå mye, og Simsa: jeg har og jobbet som frisør i 12 år, og det er ingen som ga meg noe medalie da jeg hadde gått på jobb med høyfeber tidligere, men ja er vanskelig å sette seg i enhver situasjon, jeg jobber nå på et sykehjem der j er bare ringevikar og måtte gi slipp på en avdeling da det var tungt, jeg heller vil bære frem et friskt barn, i steden for å risikere å miste eller noe, alt med måte:)
 
Jeg er 100% sykemeldt nå pga av kvalme. Noen dager har jeg kastet opp mens i dag og i går har jeg ikke kastet opp. De siste dagene har jeg stort sett spist kjeks og litt suppe til middag, men blir jo ikke noe energi ut av det. Det er ikke noe særlig å gå rundt å være kvalm stort sett hele dagen, men jeg er veeldig takknemlig for at jeg får sove når det er natt :)

 Jeg anser meg selv for å være en person med god arbeidsmoral, og jeg vil ikke være sykemeldt, men når jeg stort sett ligger på sofaen hele dagen, så er ikke jobb noe alternativ for meg. Bare det å dusje tar på. Jeg håper virkelig at kvalmen gir seg etter hvert, og at jeg kan begynne å jobbe igjen, men nå gjelder det å få i seg litt mat om dagen, og ta vare på seg selv. Jeg har en suuuper sjef, som er forståelsesfull og kommer gladelig til å tilrettelegge arbeidet for meg dersom det blir aktuelt :) Jeg stortrives på jobb, men nå for en periode, må jeg kaste inn handkleet, dessverre.

Jenter, ta vare på dere selv, det er ingen som klapper dere på skuldra og setter pris på at dere har vært vært så flinke å jobbe og trosset kvalmen, oppkast og det som følger med. Om noen må være helt eller delvis sykemeldt, så har det ingenting å si :)

Om 8 måneder er alt glemt :D
 
Virker som om det er endel delte meninger om hvor mye som er bra å presse seg og til hvilken pris.. Jeg er enig i at man skal lytte til kroppen sin. Har kommet meg litt med kvalmen nå. Klarer å spise, sover mye og ser det at jo mer jeg får sove spessielt på morgenen, dess mindre kvalm er jeg  utover dagen. Men jeg ser jo også det at hvis jeg presser meg litt og kommer meg ut så kan det hjelpe litt på formen. Så kanskje det å jobbe 50 prosent kan være et alternativ noen ganger. Men ikke vet jeg hvordan jeg hadde hatt det nå hvis jeg hadde presset meg til å dra på jobb og vært for "tøff" mot kroppen. Kan hende det slår tilbake tenker jeg..
 
Føler denne diskusjonen går litt VEL ut av proposjoner jeg... Var vel i utgangspunktet snakk om hvor mye man jobbet hvis man var litt trøtt, kvalm og dårlig form. IKKE alvorlig svangerskapskvalme, spy, høy feber, bekkenløsning og rennaræv m.m!!!

Jeg er ihvertfall evig takknemmelig for at formen min er forholdsvis bra og at jeg fungerer i hverdagen. Så får resten lytte til sin kropp og gjøre hva de føler er best.
 
Saklige kommentarer her i fra flere... Om noen er sykemeldt så har ikke resten av verden rett på å vite hvorfor, og å sitte her å være kjepphøye med å si "sykemelder seg for slikk og ingenting???" det er som regel ikke bare sånn ;) Og nei, jeg er ikke sykemeldt, jeg jobber fullt og er både kvalm og trøtt, og jobber på et sykehjem så kan ikke bare sette meg ned og ta en pause når det passer meg.. pass på hva dere skriver.. ikke kjekt for de som faktisk er sykemeldt å sitte her å lese alt mulig tull ... 

Du gjør det som passer DEG best og ikke hva enkelte her inne skriver..  :) God bedring
 
Når jeg vanligvis jobber i bar med mye press og bæring, så har jeg valgt å sykemelde meg. Sover 14 timer i døgnet, er kvalm og har halsbrann. Det er et barn det er snakk om, og hvis jeg hadde mistet på grunn av jobben kunne jeg nok ikke tilgitt meg selv.. Er heller litt mer aktiv hjemme når jeg først er opplagt:)
 
Kjenner jeg ble litt provosert av enkelte kommentarer her. er ikke barebare å stille på jobb med kvalme. tenk litt, hva med oss som jobber i helsevesenet? tunge løft....kvalme... og kanskje en del ting som ikke gjør at kvalmen går over akkurat. kan se for meg at å jobbe på kontor vil være litt enklere.
jobber selv i helsevesenet, 100% og er ikke sykemeldt. kvalmen kom på søndag som var, og den varer så og si hele dagen. kommer og går. så lenge jeg ikke spyr så vil jeg prøve å dra på jobb, men hvis det blir verre må jeg vurdere om jeg orker. tar seg ikke ut å spy konstant når man jobber så tett med andre mennesker... løpe på toalettet 10 ganger iløpet av en arbeidsdag for eksempel. ønsker også å gjøre en god jobb når jeg er på jobb, og det går jo ikke om man er dritdårlig, så da skjønner jeg ikke greia med å presse seg sånn. 
 
Back
Topp