Hvor mye jentungen spiser...

MetteJ

Gift med forumet
Augustmødrene 2014
I dag har jeg veid den faste føden hun har fått, fordi jeg syns hun spiser veldig lite, selv om jeg prøver å begrense ammingen til duppene, og av og til litt etter hun har spist grøt eller middag.

Ca kl 09-10 Frokost - 59g grøt
Ca kl 13 Lunsj - 51g middag
Ca kl 17 Middag - 92g middag
Ca kl 19 Kvelds - 85g grøt
Begynner å amme henne 1930 og hun sover som regel i 20-2015 tiden

Er dette lite?? Maten er for 8 eller 12 mnd. Vil ikke tvinge i henne når hun ikke vil ha mer, hun kniper igjen munnen og slår med armene når hun ikke vil ha.

Hun får vann når hun spiser, og som sagt ammer jeg av og til etter måltidene og til duppene. Vil ikke amme for mye for da blir hun mett av det, vil at hun skal spise mest mulig fast føde så vi kanskje har håp om bedre netter. For nå er det ille syns jeg. Har endelig fått tilbake at hun sovner av seg selv i senga si. Det er steg 1. Så håper jeg at hun sover lenger i gangen, steg 2. Akkurat nå kan hun finne på å sove 45-70 min i gangen [8|]

ORIGINAL: Frustrert Frue

Dytter for deg....[:)]
Jeg aner virkelig ikke. Har aldri veid maten han spiser.....

Samme her. Men han spiser nok mye mer en det [:-]

ORIGINAL: Faerytale

Det hørtes litt lite ut ja... her spiser lillegutt 100 g fruktmos + grøt oppi (en halv porsjon laget på morsmelk) til frokost, til middag får han max 190 g mat (porsjonene jeg har laget nå er 190 g, så blander jeg i ca 40 ml mm) - sjelden han spiser alt det opp. Til mellommat får han enten et fruktbeger (100 g) blandet med 2/5 grøtporsjon eller litt skive og til kvelds får han en porsjon grøt blandet med 140 ml mm. Ikke alltid han spiser opp alt det jeg lager, men det blir jo likevel mere. Har aldri veid eksakt da...

I forhold til han spiser hun jo veldig lite. Mi spiste i dag 287g tilsammen på 4 måltider [&:] Dette er første gang jeg har veid da, så vet ikke hvordan det har vært ellers, men hun spiser ikke så mye mer enn dette ellers heller [8|] Jeg har prøvd å droppe endel amming på natta så hun skal være mer sulten på dagen, men går ikke det heller. Hun følger kurven sin kjempe fint, vokser veldig i både lengde og vekt. Så er ikke det. Er bare den søvnen, hun er sååå sulten på natta og spiser veldig mye og ofte. Får jo aldri noe tid med gubben lenger [8|] F.eks det å ligge i armkroken når vi legger oss kan jeg bare glemme, for da ligger hun i mellom, enten ammer jeg eller så er hun turbo [&:]

mer enn andrea spiser[8|]
Hun har våknet 3 ganger for å spise etter at hun la seg[8|]

Tipper andrea spiser kanskje 50g fast føde om dagen... Trodde hun ville spise litt mer, men så ombestemte hun seg igjen...

Mye mer enn hva Angelica spiser også. Jeg har som carinasverden vært oppe og ammet 3 ganger nå etter at Angelica la seg.

Så også ut som det skulle løsne litt på spisingen hennes her, men i dag har hun nesten ikke ville hatt noe fast føde igjen:/

ORIGINAL: carinasverden

mer enn andrea spiser[8|]
Hun har våknet 3 ganger for å spise etter at hun la seg[8|]

Tipper andrea spiser kanskje 50g fast føde om dagen... Trodde hun ville spise litt mer, men så ombestemte hun seg igjen...

Mi har faktisk ikke våknet enda [:-] Utrolig [X(] Hun bruker å våkne 3-5 ganger fra 20 til 00 [&:] Men er av og til hun slår til å sover 2-3 timer [8D] Det er jo så slitsomt å holde på slik, og det er jo på kvelden jeg og gubben har tid i lag. Jeg bruker lang tid på å få i henne mat, føler jeg mater hele dagen utenom når hun sover [&:] Begynt litt med brødskive også, det får hun da utenom disse fire måltidene, bare noen smuler nå i starten. Hun trenger mye mat, hun er jo så aktiv.

Har vært veldig spent på vekten hennes de siste mnd, men var på kontroll for noen uker siden og hun har lagt på seg som hun skal. Og om hun tuller på natta, som hun bruker å gjøre i 23-01 tiden så ammer jeg, hun suger puppene tom men vil fortsatt ikke sove og jeg har ikke mer å gi henne [8|] Så må da vente en stund så melka får komt tilbake litt.

Og nå våkna hun [X(]

jeg kan nok desverre ikke gi mer enn medfølelse.
Vi kunne nok hatt bruk for en liten "pause" alle sammen og med babyer som våkner så ofte kan man nesten ikke håpe for mye på at noen vil være barnevakt heller.

Men noen babyer trenger nok den ekstra kosen og puppen lenger enn andre og om noen år kommer vi til å se tilbake på denne tiden med tårer i øyekroken og savne hvor mye de trengte oss<3

Håper du får hvilt deg litt uansett.
Her har vi funnet ut at samsoving er det beste for da slipper vi skikkelig våkning til hver amming, da kan jeg bare dra henne inntil meg også sovner vi sammen[:)]

ORIGINAL: carinasverden

jeg kan nok desverre ikke gi mer enn medfølelse.
Vi kunne nok hatt bruk for en liten "pause" alle sammen og med babyer som våkner så ofte kan man nesten ikke håpe for mye på at noen vil være barnevakt heller.

Men noen babyer trenger nok den ekstra kosen og puppen lenger enn andre og om noen år kommer vi til å se tilbake på denne tiden med tårer i øyekroken og savne hvor mye de trengte oss<3

Håper du får hvilt deg litt uansett.
Her har vi funnet ut at samsoving er det beste for da slipper vi skikkelig våkning til hver amming, da kan jeg bare dra henne inntil meg også sovner vi sammen[:)]

Henger meg på alt her:)

Her er ca en kvart brødskive i tilegg til pupp som gjelder om dagen, men Amanda sover godt om natten..
Begynte med grøt når hun var 7 mnd, men det har vi kutta ut igjen for det hadde ingenting for seg...
Det viktigste er at de følger vekt kurva sånn ca, men husk at kurva er laget for de som går på mme og ikke mm..

Back
Topp