Hvor mye i bryllupsgave?

Krristy

Gift med forumet
En av naboene gifter seg i helga.
Jeg kjenner ikkje naboen så godt, gikk på ung skole med han bare og sier hei når vi treffest utenfor.
Kjenner best tvillingbroren hans  som han har bodd med siden vi flyttet til nabolaget for 4 år siden.

Men hva er ca pris på en bryllupsgave til en nabo som du ikke kjenner så godt? :)
.

skriver for å se

*Petrine* skrev:
Er du bedt i bryllupet?

nei :)

Da hadde jeg ikke gitt noen gave..

Camilla-arriane skrev:

Ehh.. gir du ikke gaver fordi om du ikke blir bedt?? jøss.. 

jeg skal i bryllup neste helg, til ett vennepar da bruker vi 500. i august skal jeg være forlover og da kommer jeg nok til å bruke 1000... til en nabo kanskje mellom 3-500. 

Krristy skrev:

*Petrine* skrev:
Er du bedt i bryllupet?

nei :)

Da hadde jeg ikke gitt noen gave..i og med at du ikke kjenner ham så godt heller.

Myshild Bergsprekken skrev:

Camilla-arriane skrev:

Ehh.. gir du ikke gaver fordi om du ikke blir bedt?? jøss.. 

Nei..jeg hadde ikke gitt gave..om jeg ikke kjente ham så godt.
Ser ikke nødvendigheten med å gi bekjente
som en gikk på ungdomskolen med for lenge siden, gave.

En har venner og bekjente hvet du Myshild.

Slik jeg forstår det så kjenner du de ikke i grunn og har ikke noe med de å gjøre. 
Da hadde ikke jeg gitt gave tror jeg. 

Hvis jeg hadde gitt gave så tror jeg bare det hadde vært en liten sak, kanskje en vinflaske dersom de drikker alkohol. Eller en blomsteroppsats. 

Er veldig unaturlig for meg å gi gave til noen jeg ikke har noe med å gjøre altså. 

Trone skrev:
Slik jeg forstår det så kjenner du de ikke i grunn og har ikke noe med de å gjøre. 
Da hadde ikke jeg gitt gave tror jeg. 

Hvis jeg hadde gitt gave så tror jeg bare det hadde vært en liten sak, kanskje en vinflaske dersom de drikker alkohol. Eller en blomsteroppsats. 

Er veldig unaturlig for meg å gi gave til noen jeg ikke har noe med å gjøre altså. 

Helt enig =)

Slik jeg forstår det så føler du at du bør kjøpe en gave fordi det er en nabo. Jeg skjønner akkurat hva du mener. Selv om man ikke har så mye å gjøre med de personene lengre så er det ofte "brukelig" å gi en gave i bryllupet. Men pris tror jeg ikke er så viktig. 200-300 kr er sikkert mer enn nok. Der jeg kommer fra er det mest vanlig at foreldrene mine kjøper gave når naboenes barn gifter seg eller konfirmerer seg. Mamma kjøper ofte håndduker hun da. Og i konfirmasjonsgave er det vel en 200-lapp eller noe sånt. Husker selv jeg fikk penger av alle naboene når jeg konfirmerte meg :)

Vi fikk blomster av ene naboen vår og et lite glassfat av en av de andre naboene da vi giftet oss i fjor, selv om vi var nyinnflyttet 4 mnd før bryllupet. Syns det var hyggelig jeg, og hadde nok kommet til å gitt en blomst eller flaske vin selv :)) Selv om man kanskje ikke kjenner de så godt...

lillepolly skrev:
Slik jeg forstår det så føler du at du bør kjøpe en gave fordi det er en nabo. Jeg skjønner akkurat hva du mener. Selv om man ikke har så mye å gjøre med de personene lengre så er det ofte "brukelig" å gi en gave i bryllupet. Men pris tror jeg ikke er så viktig. 200-300 kr er sikkert mer enn nok. Der jeg kommer fra er det mest vanlig at foreldrene mine kjøper gave når naboenes barn gifter seg eller konfirmerer seg. Mamma kjøper ofte håndduker hun da. Og i konfirmasjonsgave er det vel en 200-lapp eller noe sånt. Husker selv jeg fikk penger av alle naboene når jeg konfirmerte meg :)

Helt enig.
Jeg har hatt ansvar for gavebordet i to bryllup nå, og har lagt merke til at naboene ofte har gått sammen og kjøpt håndklær eller sengetøy. Det kan ikke ha vært mer enn max 200 kr fra hvert nabopar, noe jeg mener er helt passe.

Back
Topp