Hvor mye hjelper samboeren / mannen din deg ?

Lykkeliten

Glad i forumet
Tenker litt på husarbeid å slike ting.. :)
Jeg synes selv at jeg har en svært omtenksom samboer som gjør stort sett ikke annet enn å tenke hva som er best for meg å "lykkeliten" :)
Men jeg klarer ikke å ta imot hjelpen fra han.. Jeg føler jeg ikke gjort stort annet enn å rydder å vasker ( sikkert også for alt går så mye tregere nå ) Å jeg vet at han hjelper mer enn gjerne til om jeg spør om hjelp. Men jeg klarer liksom bare ikke :) Det går så mye fortere når jeg skal gjøre det selv. Å jeg er en person som liker å ha ting på stell, å han er vell mer sånn at ikke det er så nøye :P

I den siste tiden har han brukt å gått ut å jobbet ute på huset / hagen så får jeg gjøre ting inne selv :)
Vaske klær får han rett å slett ikke lov til, men han er en fantastisk god kokk :)

Bare litt nyskjerrig på hvordan det er hjemme hos dere:)

Å hva synes dere om Hushjelp? Mannen min er imot det for han vil ikke at ukjente skal gå i huset å snike :P

Her er mannen flink til å gjøre praktiske ting, og akkuratt nå holder han på med et "prosjekt" på storebror sitt rom. Han skal få ny sengehule med hems og puterom over sengen sin. Han elsker å snekre og bygge ting selv og har bla. laget en kjempefin vugge til babyen :) <3 Husarbeid er han dårlig på, så det er overlatt til meg... kjenner jeg har lite energi til sånt om dagen og det er litt frustrerende :( Vurderer sterkt å få en vaskehjelp en gang i uken, det hadde vært helt fantastisk!

Dritt dårlig! Mannen min gjør ingenting inne i huset! Han fikser bilen og slikt, men inne gjør jeg alt. Gidder ikke spørre han heller. Ikke spør jeg han om han kan stå opp med guttungen så jeg får sovet uttpå heller. Må si at mannen min lå i senga til 11.30 i dag. Jeg var opp 06.30med guttungen. Når sant skal sies så håper jeg han får fingern ut av ræva snart å hjelper til. Han arbeider ikke så han kunne GODT gjort mye mer enn hva han gjør.
Vaskehjelp er nok råflott :D bare at vi har ikke økonomi til det. Har svigermor som sier hun skal komme å hjelpe til å det er jeg takknemmelig for, men synes ikke hun skal gjøre det istede for mannen heller.

Her har han blitt mye flinkere til å bidra:-) så nå går det egentlig ganske greit. Vaskehjelp vil jeg ikke ha. Spesielt ikke etter skjult kamera på tv2 hjelper deg. Syntes det går fint å vaske huset selv:)

Så rart at dette kom opp nå, for jeg og min samboer er akkurat ferdige med å vaske og ordne til helga - sammen :D Han er veldig flink til å hjelpe til, hvis han blir spurt eller får nok hint ;) Ellers er han flink til å drive med praktiske ting ute, som de fleste mannfolk vel liker bedre enn husvasken :)

Mens jeg har vært å trent i dag har mannen pusset opp gangen. Nå står han og rydder på kjøkkenet mens jeg sitter foran pcen, så må si jeg er fornøyd med hvor mye han hjelper til ;)

Han er en super kokk. Vasker klær og tar tak med støvsuger og klut når det trengs. Jeg ville egentlig at vi skulle fortsette med vaskehjelp, men han ville heller ta det selv. Jeg har vært så dårlig at jeg ikke har fått hjulpet han med så mye.

Reagerer litt på overskriften jeg.. Det er jo ikke han som hjelper meg.. Vi har et felles ansvar som vi må ta vår del av.. Jeg forventer at han gjør sin del og han forventer at jeg tar min del.. Vi tar ofte stor rydding/vasking sammen.. Men vi har våre områder som vi er flinkere enn den andre på.. Han er flinkest å vaske gulv og vinduer og henge opp klær.. Badet er han også flink på.. Jeg vasker og sorterer klær og tar kjøkkenet.. støvsuger gjør vi begge to...
Arbeidet fordeles naturlig etter hvem som jobber mest i perioder og om jeg har vært ekstra sliten nå så tar han en større del..

Mannen min hjelper til, så jeg skal ikke klage egentlig.
MEN han ser kanskje ikke alt som jeg ser, og han ser det hvertfall ikke like fort.
Jeg liker å ha orden, og system i ting, han er litt sånn som rydder vekk, og aaaaaner ikke hvor han har lagt det etterpå. Ikke uvanlig å finne sakser, neglefiler, batterier etc i duke-skuffen!

Jeg gjør mesteparten av det som trengs å bli gjort i huset. Han tar sjelden i ei vaskefille eller støvsuger, men hvis jeg ber han om det ville han gjort det. Men det er som andre har nevnt over her; at jeg har en annen standard enn han. Så visst jeg vil få det gjort skikkelig er det bedre å bare ta det selv. Skulle ønske han kunne bidratt mer med matlaging da =) Men han er flink å hjelpe med barna og jeg får ofte sove ute i helgene. Det aller viktigste for meg er at han er en kjærlig far for barna våre og at han viser interesse i det de driver med =) Også at han ikke er en sånn type som forventer middagen servert med engang han kommer inn døra fra arbeid....det kan jeg ikke fordra :p

Under "normale" omstendigheter driver vi på i og utenfor huset 50/50. Vi jobber fulltid begge to, og da er dette helt naturlig :)
Nå Om dagen derimot er det en stor skjevfordeling. Mannen min må ta seg av det meste med sønnen vår. Jeg prøver å få mamma eller min søster til å komme for å lette det litt på det, men hadde det ikke vært for han, så hadde huset sett ut som en svinesti. Jeg er veldig glad for å ha en mann som forstår at jeg har nok med meg selv for det meste om dagen :)

Her er det ikke stort hjelp å få... :( han har ikke rørt noe innenfor husets 4vegger på evigheter. Ganske oppgitt over det. Han prioriterer heller ting utenfor hjemmet. Og der er han ganske så flink og jobber hardt :) meeen skulle virkelig ønske han kunne hjelpe meg litt mere hjemme nå .

tasta fra fonen

Hmm.. Av og til er han veldig flittig og tar tak her hjemme, da kan han støvsuge og vaske klær ellers så gjør han ikke så mye mer enn det.
Jo, han tar oppvasken etter middagen og har vel vasket gulvet 4-5 ganger siden vi flyttet sammen i 2007..
Han har aldri tørket støv og brettet klær..
Huff, nu høres han ut som den latsekken, men tvert imot! :) Han ordner og styrer ute og er kjempe flink med gutten våres! :)

Foruten at han skal ha for å være flikn til å passe den kommende storebroren og ta de aller tyngste løftene som ved skifte av bildekk, ingen ting...! Alt husarbeid gjør jeg selv, hvis ikke blir det ikke gjort.

Back
Topp