Hvor mye har du lagt på deg?

jeg har gått ned fire kg totalt pga manglende matlyst, og er nå oppe i 1 kg under startvekta, 19+5 i dag.. :)
 
syns det er et litt rart fokus når det som ses på som bra er om man ikke har gått opp eller at man faktisk har gått ned til nå!?? om man er normalvektig er det jo helt vanlig og positivt å ha gått opp noe når man er halvveis!?
(mener ikke at alle har dette fokuset altså, men merker at det har blitt mer og mer av det, har flere merket det?)

det er selvfølgelig også mange som ikke går opp noe til nå, men begynner nå og fremover, det er jo forskjellig. Men det at det er negativt med en gang man har gått opp syns jeg er rart! Kan fort bli en skummel "trend".

Jeg har gått opp ca 4kg til nå tenker jeg :) og magen begynner å bli god og rund :) herlig :)
 
Er 22+2 og har gått opp ca. 8 kg.
 
Gikk på vekta i dag; 74,7... Det betyr at jeg fortsatt ligger 1,3 kg under startvekten.... ( så har jo endel å ta av ;) )
Tenker ikke så mye på det enda, og føler absolutt ikke behovet for å gå opp helt enda...

23+2 idag :)
 
20+3. Lagt på meg ca 8 kg. Er veldig tynn til vanlig og ser ingen forskjell på kroppen, bortsett fra på magen og ryggen. Jeg har ikke trent aktivt under svangerskapet. synes 8 kg høres veldig mye ut etter å ha sett hva andre har skrevet her :confused005
 
Er 22+4 og har gått opp 8 kg. Sist eg var gravid var det ganske likt, vekta gjekk fort opp i begynnelsen og stagnerte litt på slutten. Då endte eg opp med 13 kg opp totalt, og hadde problemer med å ikkje gå for mykje ned etter fødselen. Har fått ganske så stor mage no og trives med det :) alle er forskjellige heldigvis :)
 
Jeg er 24 uker nå, og har lagt på meg ca 8 kg. Vekta nå er det som bekymrer meg minst. Virker nesten som det er en "trend" blandt gravide å gå opp minst mulig?! Jeg koser meg nå, som jeg enda er 2 i 1, så kan jeg heller rusle av meg de ekstra kiloene siden :)
 
Jeg er 24 uker nå, og har lagt på meg ca 8 kg. Vekta nå er det som bekymrer meg minst. Virker nesten som det er en "trend" blandt gravide å gå opp minst mulig?! Jeg koser meg nå, som jeg enda er 2 i 1, så kan jeg heller rusle av meg de ekstra kiloene siden :)
Like ikke den trenden , det er ikke om å gjøre å være slankest når vi er gravide ;-) gått opp 7-8 kg her og , og mannen synst eg er kjempe flott og fin ;-)


❤ Termin 08.12.13 Gutt ❤
 
Har til nå gått opp 9 kg, er 23 uker i morgen. Har sett på tallene fra forrige svangerskap og det er ca likt. Gikk da opp tilsammen 16-17kg. Så og si alt har lagt seg på magen og puppene. Så syns ikke det er noe galt i de kg som er komt, selv om jeg ikke akkurat er veldig tynn fra før.
Jeg har ikke kastet opp eller hatt dårlig matlyst, heller det motsatte. Med god matlyst og veldig oftere sulten. Så da er det vell bare naturlig at kg sniker seg på ;)
 
10 kg siden start, men sluttet å snuse da jeg fant ut at jeg var gravid så mistenker at endel av kg kommer derfra. Eller det enorme fysinga jeg hadde i forbindelse med nikotin slutt, men nå er jeg nikotin fri!! Hurra!
 
25+4, gått opp ca 6,5 kg :)
Regner med jeg at jeg legger på meg det jeg trenger, det forsvinner lett etterpå så stresser virkelig ikke med det :)
(La på meg 20 kg hver gang med de to andre)
 
Jeg synes faktisk at dette med svangerskap og vekt er ganske viktig.... Ikke fordi det er "om å gjøre å legge på seg minst", men fordi jeg er opptatt av at babyen skal ha det godt, og at jeg og den lille skal være friske og fine i hele svangerskapet. Jeg skrev tidligere at jeg har lagt på meg rundt 5-6 kg hittil, nå tror jeg det er ca 7-8. Jeg bekymrer meg ikke nå, for nå har jeg begynt å trene lett, og spise sunnere. I ferien derimot var jeg lite aktiv, og spiste mye is, kaker, snop, og drakk alt for mye brus. Derfor var jeg litt bekymra for kiloene som datt på da. (Mest pga frykt for svangerskapsdiabetes...) Man bør nok ikke henge seg for mye opp i antall kilo, kroppen er et fantastisk maskineri og justerer nok svangerskapskiloene forskjellig for de fleste av oss. Men næringsrik mat er viktig for alle prosessene som foregår inne i oss nå, og da er det dumt hvis sukker og tilsetningsstoffer opptar plassen til viktige næringsstoffer! Det er jo selvfølgelig lov å kose seg som gravid, men jeg håper jeg klarer å fortsette å utsette søtbehovet til etter måltidene!
 
Måtte veie meg nå...

Er 24+1 og har gått opp 2,4 kg siden 1. legekontroll da jeg var i uke 8.
 
Gikk ned 2-3 kg pga kvalme og oppkast, og dårlig matlyst i mange uker. Nå har jeg kommet ca 0,5kg over startvekten! Er 22+6 og er kjempe glad for at vekten endelig begynner å krype litt oppover :)
 
Back
Topp