Hvor mye har du gått opp



Mozzarella skrev:
Kjempe viktig at folk skriver selv om de har gått opp for jeg må ærlig talt innrømme at jeg har vanskeligheter med å tro at gravide mennesker, halvveis mot terminen, normalt går NED i vekt ;) Nå er dette første gangen min, men skepsisen ligger der ;) Ellers er januarjentene litt spesielle og har spydd litt ekstra :D


Sist svangerskap så gikk jeg ned 10 første halvdelen av svangerskapet, var så kvalm , klarte ikke å spise noe. Men det gjorde ikke så mye, var trinn og god fra før av he he
 
Har gått ned 2 kilo
 
Jeg har gått ned 4 kg. Og de trenger jeg sårt tilbake :P Er undervektig fra før :(
 
Eg har gått ned 7kg t nå!:) men trenge isje vêr redd, for di komme nok ganske fort på ijen:p
 
Nå har jeg litt ekstra på kroppen fra før, men har så vidt gått opp 1kg, er 18+5.. og vekta svinger veldig, opp og ned. Og jeg har ikke akkurat vært på den sunneste siden av matfatet, så jeg skjønner ikke. Så jeg tror at etter graviditeten så har forbrenningen fått litt bedre fart :) Jeg har lest at man får litt høyere stoffskifte i svangerskapet, og jeg har vært plaget med høyt stoffskifte før, å da raste jeg ned i vekt av ingenting. Men jordmor sa at var ikke noe å bekymre seg over, så da er det greit tenker jeg :)
 
jeg har lagt på meg 8 kg, men er ikke bekymret, gjorde akkuratt det samme sist gang. da gikk jeg veeeldig opp i vekt i begynnelsen og lite på slutten :) 
 
Ca. 4 kilo pluss her.
 
uke 17+5 i dag og gått opp 1,5 fra startvekta, men egentlig gått opp 3,5 for gikk ned 2 kg først
 
Er 21 uker på vei, og har gått opp 3,5 kilo til 58,5. Men hadde litt diare nå mens jeg var i Tyrkia, så kan være derfor jeg ikke er gått mer opp:( For 5 kilo er vel normalt, men så er det vel ingenting som er unormalt heller, er vel veldig ulikt. Min svigerinne gikk ned endel kilo i første halvdel av svangerskapet pga kraftig kvalme, men nå ti uker før termin ligger hun ganske normalt til på skalaen:)
 
Har gått opp 1,8 kg (har digitalvekt ;-) og er 19+5! Dette er nr 2 for meg så hadde det sist og slik, før jeg la på meg 10 kg de siste 20 ukene, så dere som ikke har lagt på dere mye, kiloene kommer nok :-P Jeg vil og si at jeg er ikke supertynn fra før så jeg bekymrer meg ikke!
 
20 uker og opp 1,5 kilo :)
 
Jeg har gått opp 6 kilo siden første kontroll hos legen- det var 3.juni.
 
Har gått ned 10 kg, men har vært og er fremdeles dårlig..Hyperemesis, ekstrem kvalme og oppkast.
Så er på sykehuset for å få i meg intravenøst noen ganger i uken.Var akkurat lik i forrige svangerskap, gikk ned 13 kg på 9 mnd..veeeldig kjedelig greier, men ikke så mye å gjøre med det desverre....Var en grunn til at det tok noen år før vi turte å prøve å tenke på å bli gravide igjen..
Blir heldigvis godt fulgt opp og har litt å tære på, men holder nå.....
 
Ja! Jeg har vel gått opp rudt 4 kg tenker jeg!?
 
Jeg har gått ned 10 kg  er i uke 18 håper hver dag at kvalmen skal slippe og at jeg skal slippe å kaste opp, men har desverre ikke skjed enda :-(
 
Var 82 kilo da jeg ble gravid og har gått opp 3 kilo... Gikk opp 20 kilo med nr 1.
 
-2,5kg og er 19uker i dag. Har ikke vært plaget med kvalme.
 
Back
Topp