Hvor mye har du gått opp i vekt?

Kilaah

Andre møte med forumet
Heisann emoticon

Jeg er i dag i uke 26 og har kun gått opp 2.5 kg.( Før jeg ble gravid lå jeg på 72 kg, så hadde sikkert litt å gå på hehe). Syns dette er ganske lite i følge andre jeg kjenner som er gravide eller har vært. Hvor mye/lite har dere gått opp i vekt? 

uke 34 har gått opp 12 kilo;) Mer blir det:P

Hei.

12 kg er vel egentlig ikke så veldig masse vel?

Har hørt om de som har vært oppi mye mye mer hehe :)

Nei er vel egentlig ikke så mye, men det kommer ann på hva du veide da du ble gravid.. 
Nå veier jeg 100+ såå , 12 kilo er vel litt mye for meg. 

jeg er i uke 16+6 og har tatt av meg 5kg. kaster opp hver gang jeg spiser. men legen min sier bae vist ikke jeg er bedre innen 2 uker så må jeg ringe til ho. litt rar lege jeg ha. så skal heller gå til jordmor tenker jeg.

Da jeg gikk gravid gikk jeg opp 23kg! og det var altfor mye for meg som var så stor fra før av

Første svangerskap la jeg på meg 6 kilo. Hadde en fysisk krevende jobb og jobbet hele svangerskapet, pluss at jeg var aktiv på fritiden.

Nå, 19 år  og flere kilo senere (hoho), så har jeg nå i uke 22 lagt på meg 4 kilo. Jeg er sykmeldt bla pga bekkenløsningsplager, er ikke fullt så aktiv som før, men prøver å trene når kroppen vil.
Håper det ikke blir mer enn 10 kg tilsammen. Satser på det. Har nok å drasse på i utgangspunktet.

var 75 da jeg fant ut jeg var gravid, gikk ned til 70, og er nå oppe i 80. 28uker i dag

Det er VELDIG hardt å veie meg på kontrollene og se hva vekta er.... Jeg hadde kjempet meg ned fra 90 sommeren 09 til 75 slutten av 10. Begynt på ernæringskurs, kostholdsendringer, mosjon ikke minst...

Så ble man angrepet av svangerskapskvalmen, ingen matlyst, og datt derfor ut av kostholdsplanen. Fikk matlysten tilbake men havnet på gamle vaner (sjokolade, junk, potetgull, osv)

pluss 17 kilo, er i uke 38 så jeg er førnøyd hvis jeg ikke går over 20! startet på 53 så jeg har lagt på meg massor runt lår og bakdel (mindre glad over det!) men håper det går bort etter babyen er født!

Nå er jeg nesten 20 uker på vei og veier 10 kg mindre enn den dagen jeg ble gravid.
Sliter fremdeles med kvalme

Men er overvektig fra før så har en del å gå på... Gynekologen min sier så lenge man får i seg litt til fosteret så er det visst ikke så farlig.

Er nyskjerrig på hvor mye jeg går opp.. Jeg er litt stor fra før, så jeg bør nok ikke gå opp så mye egentlig:/

Back
Topp