Hvor mye har du brukt på tester?

Juli2018

Glad i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Av nysgjerrighet - hvor mange tester har dere kjøpt og mye penger har dere lagt i graviditetstester?

Kjøper dere «billigtestene» og digitale tester på nett?

Mtp at vi ikke har vært aktive prøvere, annet enn utelatt prevensjon, virker det som jeg er den eneste her som kun har tatt en test - den billigste på apoteket.

Dette er ingen kritikk, for jeg har stor forståelse for at dere (mange) som har opplevd både MA og SA og andre ting tidligere har behov for å følge opp HCG stigning etc.

Har sikkert brukt 1000 kroner på eltester og kanskje 200 kroner på graviditetstester, i hele prøveperioden. Bare brukt billigstrimler.

Siden vi har holdt på med «Prosjekt Baby» i 2,5 år og hatt to prøverørsforsøk på veien, har det gått med et høyt, men ukjent, antall graviditetstester. Tipper kostnaden ligger et sted omkring kr 5.000 [emoji85][emoji85] Det er likevel et lite beløp når man driver med prøverør...

Av nysgjerrighet - hvor mange tester har dere kjøpt og mye penger har dere lagt i graviditetstester?

Mtp at vi ikke har vært aktive prøvere, annet enn utelatt prevensjon, virker det som jeg er den eneste her som kun har tatt en test - den billigste på apoteket.

Dette er ingen kritikk, for jeg har stor forståelse for at dere (mange) som har opplevd både MA og SA og andre ting tidligere har behov for å følge opp HCG stigning etc.

det spørst om du mener hele prøveperioden eller kun denne perioden hvor det klaffet. Denne mnd røk det ca 350 kr på el tester og kanskje 300 på graviditetstester, kjøper alt av testene på nett. Noen kjempe billige fra Wish og den digitale var kun for å bekrefte hcg stigningen:)

Jeg kjøpte en test fra rfsu på butikken. Orket ikke kjøpe masse tester når vi var aktive prøvere heller. Fant ut at jeg kjøper test når å hvis mens ikke kom til dagen etter den skulle.

Sist da vi prøvde hadde jeg clearblue monitor osv. Fikk ikke eggløsning. Ble gravid på dobbel dose pergotime, men da overtalte mannen min meg til å ikke teste (EL) i det hele tatt. Mye hyggeligere uten.. På dag 28 tok jeg én graviditetstest som var positiv og så tok jeg en til noen dager etter.

Denne gangen hadde vi trodd det kom til å ta lang tid men jeg ville ikke bruke mye penger. Hadde kvitta oss med clearblue-monitor siden sist. Kjøpte derfor de billigste ELtestene og noen veldig billige graviditetstester fra en nettside (billige tester eller noe mener jeg den het). Jeg huska ikke å ta eltestene mer en tre ganger, men vi hadde sex nesten hver dag og var superheldige. Gravid på første forsøk! Siden jeg hadde mange veldig billige tester (fordi jeg absolutt ikke trodde vi skulle få klaff første måned) tok jeg flere graviditetstester de første dagene etter positiv test.

Men jeg ble SÅ bekymra om fargen ble litt lysere (den ble alltid mørkere igjen). Googla masse, og bestemte meg fort for at jeg ikke skulle ta noen flere tester, selv om jeg har mange igjen i skapet.

Da jeg var hos legen i uke 6 tok jeg en urinprøve der så de kunne stadfeste graviditeten.

Så jeg er i utgangspunktet enig med deg, HI.

Også for oss som har slitt/sliter med å bli gravid blir det bare mer stress og bekymringer med mye tester, er min erfaring. Men ikke alltid man klarer å la være ;) hehe

Så sist brukte jeg sikkert 2000 kr, der clearblue monitor var mesteparten (men vi brukte to år da, masse legetimer osv). Denne gangen kanskje 300 totalt på alle testene jeg kjøpte (var mengderabatt og jeg trodde vi kom til å bruke mange måneder). De fleste av de testene ligger igjen i skapet..

Jeg ba gubben kjøpe test når mensen var forsinka, så han kjøpte bare en rsfu test fra butikken :)

Huff...tja.. var jo en av testtøsene og starta gjerne å teste på helt usannsynlig tidspunkt å få positiv på.. type 4 dager over dpo.. haha.. siste runde brukte æ 15 el tester og 30-40 billig strimler, og endte opp med å gå fri og så måtte kjøpe apoteket sine for æ var 5 dager over ikm og ingen mens.. så fikk æ svak test på A1 test og dermed måtte æ kjøpe noen til.. så kjøpte da 4 stk digital med uke indikator og 4a1 tester. Så litt for å følge med at det steg..og det har det jo, så nu tar æ det med ro med tester

Har i løpet av prøveperioden kjøpt ca. 40-50 tester «billig» på nett, 2 stk CB digital og en CB early ☺️
Vil ikke regne på det jeg ;)

I starten testet jeg mye, nå den siste tiden har jeg vært litt mer avslappet. Men synes det har vært greit å kunne ta en test før sosialt samvær som har inneholdt litt alkohol.
Jeg skal feire bursdagen min med noen jenter i kveld, var vel egentlig derfor jeg testet denne gangen (tror jeg har IKM i morgen egentlig). Så da blir jeg vel avslørt i kveld... ;)

Fikk to pakker billige strimler fra ei venninne. Og har kjøpt 2 pakker A1 (4 tester totalt) og 1 digital. Det ble 550,- :) Sist tok jeg bare 2 stk A1 og 1 digital, men kjenner jeg syns det er sååå gøy å følge stigningen nå [emoji4]

Back
Topp