Hvor mye har dere rundt 18/19 uker gått opp i vekt nå?

Milla-25

Blir kjent med forumet
Ble sykemeldt i går for 2 uker.
Har slitt med ekstrem svangerskaps kvalme og en urinveisinfeksjon som ikke vil gå bort:/
Legen mente at jeg hadde lagt på meg lite, har lagt på meg ca. 1 kg.
Men på grunn av all spyinga,så kan jeg ofte havne på startvekten eller noen kg under i perioder.
Andre som sliter enda med kvalme/oppkast?

Ble å kommentert at magen min var liten til å være snart halvveis.
Skal på ultralyd nå på mandag, så håper alt er bra der inne.
Blir jo litt bekymret når legen sier sånt:/ o_O


Hvor masse har dere gått opp?
Hadde vært flott om noen med ekstrem svangerskaps kvalme hadde svart å:) :anyone


Ha en fin dag jenter:) :) Klem Milla
 
Ikke ekstrem svangerskapskvalme, men spydde senest idag.. Spyr sånn innimellom bare så det er ikke noe problem for meg. Jeg er 18 uker på mandag, og har ikke gått opp i vekt. Gikk ned to kg i starten og har fortsatt ikke gått opp de igjen.. Veier bare 53kg nå, men har bare fått høre at det ikke har noe å si. Er så kjedelig at leger/jordmødre skal ha så forskjellige meninger angående alt!
 
Jeg har ikke hatt særlig problemer i svangerskapet, var kvalm i en måneds tid, ikke noe mer enn det:) har lagt på meg 3kg.. Er 19 uker i morgen :)
 
Ja, jeg har nok lagt på meg mer enn dere da.. Er rett over 17 uker og lagt på meg 4 kilo. Har ikke spydd og det eneste som hjalp mot kvalmen er å spise pluss at jeg ar bekkenløsning. Men jeg syns jeg har vært kjempeflink. La på meg mer i starten av forrige svangerskap.

Men må jo innrømme at det stresser meg litt, iallefall når jeg leser om alle dere som ikke legger så mye på seg. Trøster meg med at jeg ammet lett av meg vekta sist. Satser på det denne gang også :)


Sent from my iPad using Tapatalk HD
 
Er minus 3 kg. Vært kvalm og gått ned noen kg på grunn av det. Begynt å legge på meg igjen nå. Regner med det er veldig individuelt det her, så sikkert ingen grunn til bekymring.
Noen bruker lengre tid før de legger på seg, mens andre legger på seg mer i begynnelsen og ikke så mye mot slutten.
Sent from my GT-I9100 using BV Forum
 
Har gått ned 3 kg på 6 uker, men jordmor sa ingenting på det.. Kaster opp hver morgen, men er mest magesyre og slim som kommer opp.. For våkner hver morgen og er potte tett i nase og svelg..
 
Jeg har også lagt på meg 3 kilo er også midt i uke 18 :) Ingen kvalme eller noenting. Normal-spising :)
 
Er passert uke 18, har ikke vert kvalm/kastet opp 1 gang dette svangerskapet (ja,det er mulig) men vekta står i ro enn så lenge.
Sist svangerskap la jeg på meg fra "dag 1" og det ble nesten 40 kg totalt, heldigvis forsvant dem stortsett av seg selv, og hadde vel ca 5 kg igjen nå når jeg ble gravid igjen. :)
 
La på meg 3 kg fram til uke 10! Har ikke vekt hjemme, så nå aner jeg ikke. Jordmortime om ei ukes tid, så finner vel ut da. Hååper det ikke har fortsatt I samme tempo...
 
Jeg sliter med hyperemesis altså ekstrem svangerskapskvalme og kaster opp daglig enda. Sliter med å få i meg mat og er på - 6 kg til nå (20 uker på vei straks). Magemålet (symfyse målet) er for lavt og jeg ligger langt under gjennomsnittet. I tillegg er jeg tynn i utgangspunktet og er nå ganske undervektig. Jeg får oppfølging på sykehuset pga dette. Spesielt fordi dette skjedde i mitt forrige svangerskap og hun stoppet og legge på seg og ble tatt ut i uke 34 med vekstavvik. Det er ytterst sjelden babyen ikke klarer å ta av reservene til mor så det har litt og si hvor stor du evt var fra før og hvor mye du har å gå på. Hvis vekten din fortsetter å ikke øke går det an å be lege om å henvise til fødepoliklinikken så du får oppfølging. Hvertfall en ekstra vekstkontroll på babyen. Jeg er sykemeldt 60% men fra januar så blir jeg 100% sykemeldt. Legene vil ikke at jeg skal jobbe og kroppen sliter veldig om dagen.

Men som sagt hos de aller fleste så tar babyen av reservene til mor. Sliter du med mat kan du prøve å drikke flere kalorier. Juice, smoothies, næringsdrikker osv...

lykke til :) Får håpe det blir bedre snart.
 
Jeg har hyperemesis og er i uke 17+3 nå, ligger på minus 5kg ca. Har litt ekstra å gå på denne gangen,var værre med førstemann uten at det fikk noen konsekvenser... Husker magen min på denne tiden sist var paddeflat (nesten);-)
 
Er kommet til uke 19, og gått opp 3 kg. Var hos jordmor for 2 uker siden, og fikk da beskjed om at magen var mye større en gjennomsnittet, så håper det jevner seg litt ut til neste kontroll :)

GOD HELG ALLE SAMMEN :D
 
Har lagt på med 800 gram på startvekten,men gikk ned til å begynne med,ikke spydd noe særlig..
Er 19 uker på vei:)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum
 
Jeg gikk ned 7 kg de første ukene,men etter uke 13 har jeg ikke vært veldig mye plaga med oppkast men mest at jeg konstant går rundt å er kvalm.. Fryktelig slitsomt :(
Allikevel har jeg klart å gå opp igjen alle de 7 kg ( som sikkert mest var væske), pluss 3,5 kg til! Så det går ihvertfall riktige veien sånnsett...
Men denne kvalmen kunne jeg ønske jeg var foruten.. Håper det bedrer seg for deg snart også! :)
 
Jeg gikk ned 11 kg de første ukene pga oppkast. Oppkastet og kvalmen har gitt seg og jeg har lagt på meg 1 kg etter det. så er vel på minus 10 kg på startvekta. Men det skal sies at jeg hadde litt å gå på.
 
Det høres ut som det er mange er som endelig er forbi kvalmen og på vei tilbake i fin form, og det er så fint å høre <3 Jeg får nesten dårlig samvittighet for alle plagene jeg ikke har hatt :S
 
Jeg har slitt veldig med kvalme og spying jeg og, men er heldigvis over nå. Er snart 20 uker, og har lagt på meg 1 kg. Gikk ned 2 kg først fra startvekten pga formen.
 
Back
Topp