Hvor mye har dere lagt på dere?

MissMarthe

Blir kjent med forumet
Hvor mange uker er dere på vei og hvor mye har dere lagt på dere? Jeg er bare 5+4 men synes jeg raser opp i vekt! Nesten 2,5 kg opp de siste 14 dagene! Føler jeg spiser sunt og normalt.
 
Er 5+4 og har også gått opp 2,5kg. Har sluttet å snuse så tenker at noe ligger der (vært veldig fysen). Sist graviditet la jeg på meg 25kg...håper jeg slipper unna med litt mindre denne gangen :)
 
Ned - 2,4kg. 8+0 med tvillinger.
 
Ligger fremdeles på det samme. Vekta viste - 100g :wtf: Er 6+5
 
Ned -3 kg :( 8+1 i dag. Får nesten ikke i meg mat og kaster opp hver dag.
 
Last edited:
Er 5+4 og har også gått opp 2,5kg. Har sluttet å snuse så tenker at noe ligger der (vært veldig fysen). Sist graviditet la jeg på meg 25kg...håper jeg slipper unna med litt mindre denne gangen :)

Godt det ikke bare er meg da :) Jeg har også sluttet å snuse og vil ha noe i munn heeele tiden, men synes egentlig jeg har vært flink til å putte i meg sunne ting som grønnsaker og frukt når jeg ikke bruker nikotinfri snus (som jeg forøvrig synes virker helt utmerket!).
Ser det er mange som går ned i vekt her...det er kanskje fordi man er kvalm og ikke får i seg mat? Jeg har foreløpig kjempe god appetitt og null kvalme så man skal kanskje bare være glad til selv om det blir noen ekstra kilo? :) Dette er første gang jeg er gravid, så null peiling på hva som er normalen...om det finnes noen normal!:D
 
Godt det ikke bare er meg da :) Jeg har også sluttet å snuse og vil ha noe i munn heeele tiden, men synes egentlig jeg har vært flink til å putte i meg sunne ting som grønnsaker og frukt når jeg ikke bruker nikotinfri snus (som jeg forøvrig synes virker helt utmerket!).
Ser det er mange som går ned i vekt her...det er kanskje fordi man er kvalm og ikke får i seg mat? Jeg har foreløpig kjempe god appetitt og null kvalme så man skal kanskje bare være glad til selv om det blir noen ekstra kilo? :) Dette er første gang jeg er gravid, så null peiling på hva som er normalen...om det finnes noen normal!:D
Er det onico du bruker? redd jeg og blir å legge på meg mye ekstra, med tanke på snus stopp.
 
Er det onico du bruker? redd jeg og blir å legge på meg mye ekstra, med tanke på snus stopp.

Ja, Onico pepparmint. Den svir nok under leppa til at kroppen min blir lurt til å tro det er snus, men det er klart effekten ikke blir helt det samme så jeg bruker veldig fort opp en boks! Håper jeg klarer å gå ned på mengden etterhvert når nikotinsuget har gitt seg litt.
 
Oi! Er det fordi du er kvalm og ikke får i deg mat da eller? Eller er det like normalt å gå ned som opp? Første gang jeg er gravid så jeg har virkelig null peilingxsmile9
Fordi jeg er så kvalm ja. Er ganske vanlig å gå ned i første trimester når man er kvalm.
 
Fordi jeg er så kvalm ja. Er ganske vanlig å gå ned i første trimester når man er kvalm.

Ja, det er forståelig. Foreløpig så er ikke jeg kvalm og har veldig god matlyst + at jeg har sluttet å snuse...så det er kanskje ikke så rart at jeg legger fort på meg da.
 
Gått ned 1 kg, men jeg kjemper for å ikke overspise eller å spise nok. Så det varierer veldig fra uke til uke.

6+4.
 
Jeg har ikke vekt så jeg vet ærlig talt ikke. Men jeg vet jeg har gått ned noe de siste ukene for buksene sitter løsere. Har null matlyst og i tillegg kuttet jeg ut all brus og kuttet veldig ned på snop siden før nyttår så da vet jeg erfaringsmessig at jeg går ned i vekt. Slanker meg ikke altså, men er overvektig og har bestemt meg for å spise sunnere og være i mer aktivitet. Skal på første kontroll hos jordmor i morgen tidlig, da er jeg 6+5 så da er det ingen vei utenom vekta :rolleyes:
 
Har lagt på meg 1,5 kg :( :( jævla kvalme, bare spiser hele tiden føler jeg
 
Lagt på meg 0,4 kg i forhold til originalvekten, men de første ukene gikk jeg ned 1,2 kg og nå de to siste ukene ca har jeg gått opp 1,6 kg. Ingen direkte kvalme, men blir fort uggen hvis jeg ikke spiser jevnlig. Spiser ikke mye om gangen, men tydeligvis er det (+ knøttet med tilbehør) nok til at jeg går opp en del. Er 6+3 i dag.
 
Har ikke tatt før-vekt og har heller ikke peiling på hva jeg veier nå :facepalm:

Var en periode opptatt av og holde på et tall hele tiden og begynte tallet å øke - fikk jeg panikk. Derfor har jeg droppet den vekta og veier det jeg veier :hilarious:
 
Back
Topp