Hvor mye har dere gått på disse første tre mnd?

Desemberspire20

Ønske om en liten spire ❤️
Jeg har veid meg idag, og ble litt sjokkert. Jeg har ikke hatt antydninger til noe kvalme frem nå til, og er 12 uker på søndag. Utrolig heldig med det, men ulempen er at jeg har ekstra god appetitt og har lagt meg mange kg. Legen var ikke bekymret for dette, siden noen legger mer på seg i starten og videre går det senere, eller omvendt. Veldig individuelt.

Men hvor mange kg har du gått opp siden du ble gravid? Eller gått ned, om du har vært kvalm eller sånn? :)
 
Vært mye kvalm, men aldri mista matlysta gitt, hehe.. Men her har vekta stått på stedet hvil. Men tror det handler om at jeg har vært i så dårlig form at jeg ikke har orka å trene i det hele tatt. Gått fra 5 økter i uka til 0, så jeg har helt klart blitt større, men musklene blir borte så derfor ikke lagt på meg i kilo ennå..
 
Har ikke lagt på meg enda, men det gikk lenge før jeg fikk tilbake matlysten! Har også gått helt bort fra styrketrening og klatringa, så kanskje musklene har forsvunnet og.. :) :p
 
Har ikke gått opp noe her enda... Selv om inntaket av sjokolade er større :rolleyes: men er på trening minimum 3 ganger i uka:D så satser på 10-14kg totalt opp gjennom hele graviditeten:)
 
Her er det ned 10kg, regner med å ned noen til. Men har aldri lagt på meg stort annet enn vann i mine svangerskap, men fått to friske fine og helt normalvektige barn ❤️ Heldigvis er alt sammen like normalt. Legger man på seg mye tidlig stopper det kanskje opp litt etterhvert :) nyyyyt matlysta den som har :rolleyes:
 
Jeg har lagt på meg 3-4 kg. Noe som er overraskende lite til å være meg, vanligvis så får kroppen min en reaksjon på svangerskapshormonene, så jeg legger på meg 5 kg de første ukene. Og forrige gang la jeg på meg over 30 kg i vann, men håper jeg slipper unna med 10-15 kg denne gangen.
 
Jeg har allerede lage på meg 3 kg. Har vært mye kvalm, men spist mye for å prøve å holde kvalmen i sjakk og fordi matlysten har økt:-/
 
Har vært en del kvalm, uten at det har gått utover matlysten. Men holder meg foreløpig på startvekt, og er veldig fornøyd med det. Gikk opp 30kg sist, håper å unngå det denne gangen. Det ble veldig tungt på slutten..
 
Jeg har lagt på meg 4 kg. Jeg har en skade i foten som gjør at jeg ikke kan gå så mye, derfor svømmer jeg vanligvis. Jeg er dessverre allergisk mot noe i bassengvannet og siden jeg reagerte mer etter at jeg ble gravid har jeg holdt meg unna nå de 3 første mnd. Tenkte jeg skulle begynne igjen nå snart med tanke på at jeg trenger noen form for mosjon. Jeg har vært kvalm, men for å holde kvalmen på et lavt nivå har jeg måttet småspise. Jeg hadde et håp om ikke å gå opp mer enn 10-11 kg, men den planen ser så langt ut til å gå i vasken dessverre. Jeg har ingen planer om å slanke meg i graviditeten i hvert fall.
 
Er overvektig, og har heldigvis ikke lagt på meg noe til nå:) satser på å ikke gå så mye opp i vekt, men noen kg får jeg vel regne med ;)
 
Har ikke gått på vekten. Det er alt for skummelt. Men skal på første kontroll i morgen, så slipper nok ikke unna... :sorry:
 
Gått opp 3 kg, 11 uker snart... Hverken glad eller trist for det, har veldig mye større apetitt uten særlig overskudd til trening, i tillegg til at kroppen liker seg best (erfaring fra tidligere perioder hvor jeg har gått litt opp) på der jeg er nå. Har fremdeles ikke fått mage, så håper ikke vektøkningen fortsetter i dette tempoet uten at magen også kommer ;) føler meg bare tjukk foreløpig :) men det er for så vidt sikkert verdt det ;)
 
Ikke tort å veie meg på en stund, men kan tenke meg at jeg har gått opp 5-6 kg... Merkes veldig godt på klærne... Har ikke vært flink å begrense kostholdet, og heller ikke så flink til å bevege meg. Håper på at formen skal komme seg så jeg kan begynne å trene litt igjen snart. I de to første svangerskapene gikk jeg opp veldig mye på slutten, men det var nok mye vann. Var ca 10-12 kg lettere da jeg kom hjem fra sykehuset.
 
Veier det samme. Litt rart egentlig, syns ikke jeg har spist noe den siste mnd..
 
Han ikke kastet opp noe særlig, men har vært uggen og hatt omtrent null matlyst. Jeg veide meg nå og har gått ned 2 kg
 
Har gått opp 2 kg er 10+3 i dag. Vært en del kvalm, og har måtte spise for å holde kvalmen i sjakk. Mistet lysta på søtsaker så det har jeg omtrent ikke rørt siden eg ble gravid, og når kvalmen gir seg skal jeg kutte ut colaen helt. Er eneste flytende jeg klarer å svelge å beholde i magen om morgenen. Målet er å gå opp minimalt med usunne ekstra kilo dette svangerskapet. Har en del ekstra fra før å trenger ikke mere. Skal ikke slanke meg, men vil være litt mer bevisst på hva som puttes inn.
 
Dårlig fra uke 5, er uke 12 nå. Har gådd ned 2 kg.. Satser på at det snart begynner å gå andre veien :)
 
Back
Topp