Hvor mye grøt?

shokois

Blir kjent med forumet
Hvor mye grøt dere gir til deres små? :) .. Lille vil hele tiden ha mer men vet ikke hvor mye jeg kan gi.

Når vi begynte med grøt til de to eldste, var det ca 1 t-skje pulver blandet med vann og morsmelk til en flytende grøt i starten.. Etter 1 -2 uker var de oppe i en liten/vanlig porsjon. De styrte litt selv, men jeg var forsiktig - litt redd for magetrøbbel! Jeg ammet alltid før jeg gav de grøt, så de ikke var skrubbsultne - og slik at jeg ikke påvirket produksjonen:) 

Ok, han har fått grøt en stund nå så kanskje jeg skal øke litt, er så redd for at han skal få vondt i magen egentlig, men har mye sviskemos ved siden av da så det går vel  bra :)

Gir en liten bolle med grøt hver dag, blandet to - tre store teskjeier med sviskemos i, og det fungerer fint her :-) 

Jeg fant ut hvor mye en porsjon grøt var, og det var myyye syns jeg hehe ;P jeg får vel bare øke gradvis framover. Han får ett par t-skjeer med grøt nå så er langt igjen til en full porsjon :P hehe

Han får noen små teskjeer , men vi begynte på lørdag da. Øke gradvis etterhvert.

Back
Topp