Hvor mye grøt og mme

kinemorB

Glad i forumet
Nå er pjokken 6 mnd, og jeg synes det er så vanskelig å vite hvor mye melk jeg skal gi ved siden av grøt...

Hvor mye grøt får deres små som er rundt 6 mnd, og eventuelt hva gir dere av melk i tillegg?

Han har fått grøt siden han var ca 4 mnd, så fungerer fint for magen nå:)

Jeg gir vann ved siden av Alle måltider nå. Drikker veldig lite vann ved grøten da, men han får hvertfall tilbud om det. Så kan han leke litt og øve seg på å drikke av tutekopp også da. Gir melk etterpå, rett før første dupp, for da sovner han lettere og sover bedre og lenger.

Ah,så da får din kun vann og grøt som ett måltid, å melk ved neste måltid?
Har begynt å gi han middagsglass og vann.. Det fungerte bra, så da kan jeg kanskje kutte mer melk da :)

Beholde melk på kvelden og morgenen muligens? :)

Sent from my iPad using BV Forum

Ah,så da får din kun vann og grøt som ett måltid, å melk ved neste måltid?
Har begynt å gi han middagsglass og vann.. Det fungerte bra, så da kan jeg kanskje kutte mer melk da :)

Beholde melk på kvelden og morgenen muligens? :)

Sent from my iPad using BV Forum
Ja, på en måte. Blander 230 ml og gir jo det som et måltid før han legger seg.

De små trenger bare 5-6 dl melk i løpet av en dag når de blir 6 mnd. Og det inkluderer væsken i grøten.
Jeg gir grøt og vann til frokost, melk til lunsj, og melk og frukt til lunsj 2, middag og vann, og til slutt grøt og vann til kvelds. Var hos HS i dag, og da mente hun jeg kunne kutte det andre måltidet med melk, og erstatte det med grøt. Melk er ikke lenger hovednæringen når de er rundet 6 mnd :-o

Var på helsestasjon i dag. Fikk beskjed om at de skal ha ca 5dl melk nå. Jeg gir 3 grøtmåltider om dagen, og melk ved siden av. Han drikker ca 100-140ml til hvert grøtmåltid. I tillegg får han melk rett før han skal legge seg og 1-2 ganger iløpet av natten. Gir i tillegg vann til middag og innimellom som tørstedrikke :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Her går det i morsmelk, men jeg gir vann til alle måltidene. Da blir hun vandt til det i hvert fall :-)
Ikke for å kuppe tråden, men nå går det i grøt t frokost og middag til middagtid, bør jeg begynne med et måltid til med grøt? (7mnd straks)

Her spiser han 2 små porsjoner med grøt om dagen, en på formiddagen og en før leggetid. han drikker vann når han spiser (samme gjelder når han spiser smoothie rundt middagstider) også melk utenom. Han er et stabeist å få i mat og jeg sliter skikkelig. eneste han liker er banan smoothie og det er såvidt det går ned med grøt..!!! drikker mest melk ca 4-5 flasker om dagen..rundt 6-700ml..

Var hos HS i går, og fikk beskjed om at jeg kan bytte ut et av melkemåltidene med grøt.. Det vil gi tre måltider grøt om dagen, ett middagsmåltid og ett melkemåltid (med frukt).
5-6 dl med melk i løpet av dagen holder når de er bikket 6 mnd, og med væsken i grøten, ligger vi da på ca 5 dl, så det er helt passe :)

Back
Topp